Miercurea fara carnesanatate

Vrei sa ai o silueta de invidiat? Iata ce greseli sa NU faci atunci cand incepi acest demers! 

Nu iti stabili termeni si limite imposibil de atins 
In prezent, atentia pentru aspectul fizic primeaza,  din ce in ce mai multe persoane pun accent pe o silueta bine conturata, pe un trup sanatos si armonios. Nu este nimic gresit, dimpotriva, toti oamenii ar trebui sa se gandeasca in primul rand la problemele care apar odata 
cu kilogramele in plus si sa incerce sa le solutioneze la timp. Ti-ai propus sa-ti construiesti o silueta de invidiat pana la inceputul verii sau iti doresti pur si simplu sa tededici mai mult sportului si unui stil de viata sanatos? Iata care sunt greselile pe care nu ar trebui sa le faci inca de la inceput! 

Vrei sa ai o silueta de invidiat? Iata ce greseli sa NU faci atunci cand incepi acest demers! 

 

1. Nu iti suprasolicita corpul din punct de vedere fizic

Daca ai inceput acest demers prin a iti face un abonament la sala sau chiar daca lucrezi de acasa cu ajutorul anumitor tutoriale, este important sa nu iti suprasoliciti corpul. Reaminteste-ti ca muschii nu se formeaza in cateva zile si ca nici tesutul adipos nu se topeste chiar atat de usor. Este necesar sa pornesti gradual, pentru a iti forma un grad de rezistenta si pentru a iti obisnui corpul. In caz contrar,  vei obtine doar efectul de febra musculara, disconfort, ceea ce te va face probabil sa renunti sau iti va intarzia evolutia. Si asta se poate intampla intr-un caz fericit, intrucat pot exista si anumite complicatii precum intinderile de muschi sau cele articulare. Acestea pot fi destul de grave, mai ales daca nu se respecta normele standard si se suprasolicita corpul. Nu iti suprasolicita corpul din punct de vedere fizic
Este foarte important sa beneficiezi intotdeauna de un echipament necesar, care sa iti permita sa te misti in voie si sa efectuezi toate exercitiile care te vor ajuta sa iti definesti si conturezi silueta de invidiat. Nu uita ca, mai ales incaltamintea ar trebui aleasa in functie de natura si tipul sporului pe care il practici. Spre exemplu, exista​pantofi sport de dama​ care au talpa putin mai rigida, si care sunt speciali pentru alergat, in timp ce incaltamintea pentru exercitiile efectuale la sol este de preferat sa aiba talpa mai flexibila. Un sfat important in acest sens: chiar daca faci exercitii acasa, este la fel de important sa ai un echipament minim si sa porti incaltari sport, pentru a le efectua corect si pentru a nu leza articulatiile. 

2. Nu urma diete si regimuri drastice 

Asa-zisele diete minune, care promit sa iti readuca trupul la aceeasi silueta si forma de invidiat nu fac altceva decat sa slabeasca masa musculara, fiind de obicei foarte sarace din punct de vedere al numarului de calorii. Poate ca vei slabi intr-un timp relativ scurt, insa nealimentandu-te corespunzator, vei pierde din energie sau vei incepe sa dezvolti frustrari. Echilibrul este cheia, asadar opteaza pentru o alimentatie sanatoasa. Consuma produsele preferate, insa invata sa le gatesti intr-o maniera optima, astfel incat sa nu iti afecteze sanatatea si sa nu influenteza numarul kilogramelor. 
 

3. Nu duce toata aceasta „lupta” singura 

Este important sa fii motivata si sa iti doresti aceasta schimbare. Mai mult decat atat, ar trebui sa vezi acest nou inceput, nu ca pe o modalitate de a scapa de cateva kilograme in plus sau de a diminua circumferinta corpului, ci ca pe un stil de viata, pe care sa il adopti incepand din acest moment. Eu am inceput prin aderarea la proiectul #miercureafaracarne, dar tu poti alege alta cale. Cel mai bine ar fi sa ceri ajutor de specialitate pentru a avea un plan alimentar bine pus la punct, care sa ti se potriveasca. Un nutritionist te va sfatui, iti va oferi alternative sanatoase si te va putea ajuta in momentele de impas. 
Ce ajutor de specialitate de la nutritionist

4. Nu uita ca inainte de orice demers sa iti faci un set de analize 

Un set de analize iti va fi de folos pentru a fi constient, in primul rand, de nevoile pe care le are corpul tau dar si de deficite. Intolerantele la anumite produse sau categorii de produse sunt extrem de importante, nivelul de hidratare al corpului, procentul de masa musculara si de grasime. Toate acestea sunt variabile care vor trebui monitorizate si urmarite si de care este important sa se tina cont. Cauta sa  gasesti o varianta ideala pentru tine din punctul de vedere al stabilirii unui plan alimenar, dar si a unui circuit de antrenamente sportive. 
 

5. Nu iti stabili termeni si limite imposibil de atins 

O alta greseala pe care majoritatea o comite este aceea de a porni de la premisa ca intr-un interval destul de scurt de timp, ar trebui sa ajunga la un numar de kilograme pe care il considera ideal. Este gresit pentru ca organismul uman poate reactiona diferit si se poate adapta in stilul propriu la aceste schimbari care vor urma si pe care acesta le percepe. Singurul obiectiv care ar trebui sa fie atins tine doar de schimbarea stilului de viata, de adoptarea unei maniere sanatoase de a gandi lucrurile si de a actiona. 
Nu iti stabili termeni si limite imposibil de atins 

 Asa cum ai putut observa, acestea sunt principalele greseli pe care nu ar trebui sa le comiti in momentul in care iti doresti sa ai intr-adevar parte de o schimbare in ceea ce priveste o silueta de invidiat. Tu pe care dintre acestea le faceai pana acum?

15 comentarii la “Vrei sa ai o silueta de invidiat? Iata ce greseli sa NU faci atunci cand incepi acest demers! 

    1. Trebuie sa recunosc ca am castigat la loteria genetica si din aceasta cauza pot sa calc si pe alaturi de caracteristicile unei diete echilibrate. Organizata si ambitioasa n-am fost niciodata, nu ma caracterizeaza.

  1. diete… haotice! asta faceam. acum, in schimb, invat sa mananc cum trebuie. am observat ca sunt anumite intervale orare in care functionez mai bine, si anumite intervale in care se vad si 10 grame de mancare, parca se transforma intr-un kilogram pe burta. dar cat traim, invatam!

  2. La mine nu prea functioneaza nimic… Sunt gurmanda, recunosc! Asta e principalul motiv pentru care ,,am forme”. Dar, cand vreau sa slabesc, nu mai mananc. Fac foamea si slabesc! Numai asta functioneaza la mine! 😀 Pana si apa se depune pe solduri la mine! 😀

  3. Am un program alimentar personalizat care a fost stabilit în funcție de analize și de recomandările medicilor specialiști.
    Articolul tău asta evidențiază și este binevenit pentru toți cei care țin o dietă doar pentru că a dat rezultate la prieteni, vecini, colegi etc.

  4. Am incercat fel si fel de metode in speranta ca voi slabi atat cat vreau intr-un timp scurt. Tot pe termen scurt a fost si rezultatul si as putea sa spun ca am invatat din greseli

  5. Nu mi vine sa cred ca am ajuns sa ma uit mai des la genul asta de articole, eu care nu eram scoasa din slaba, slabatura, scandura, acu ca m am ingrasat, hop nu mi place, incerc sa ma tin de un program de exercitii fizice pe care il controlez dupa bunul plac la mine in casa si sa mananc cat de cat ok, paine nu mananc ca nu mi place, la snacks uri de as renunta.

  6. Cred ca oricine a vrut sa slabeasca a facut greseli si a incercat cele mai drastice metode. Eu am incercat cu suprasolicitarea si infometarea. N-am fost consecventa si asta s-a vazut pentru ca m-am ingrasat la loc

  7. Total de acord! Eu cand am inceput sala faceam efort mare, aveam febra dupa, mancam aiurea – era un dezastru! Dupa am facut analize, am consultat nutritionistul pentru o dieta adecvata, am facut sport in functie de nevoile mele si tot asa. Acum alta viata 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *