CulinarMiercurea fara carne

Cuscus cu legume mexicane

Cus cus cu legume mexicane
Cand vreau sa mananc ceva sanatos, care sa fie si rapid de preparat imi pregatesc cuscus. Acesta denumire desemneaza un tip de granule sferice preparate din gris
Cuscusul este fabricat din gris (semolina, obtinuta prin macinarea grosiera a graului, ceea ce explica  toata bogatia de proteine), precum si mancarea preparata cu acest ingredient. Este o mancare traditionala berbera gatita la abur, vine din nordul Africii, iar marocanii il prepara cel mai bine. Se serveste, in mod traditional, cu o tocana de carne sau legume, care se aplica peste el. In Egipt este consumat mai des ca desert. Se prepara cu unt, zahar, scortisoara, stafide, nuci si se acopera cu smantana. In Libia este preparat cu curmale, susan si miere se numeste  „Maghrood”.
 
Simbolizand norocul si abundența conform tradiției nord-africane, cuscusul este pregatit de obicei pentru  diferite sarbatori. O cana de cuscus contine aproximativ 200 de calorii, 12% proteine, 87% amidon si 1% grăsimi
Există trei tipuri de cuscus: marocan, israelian și libanez:
– cel marocan este marunt si se gaseste in orice supermarket;
– cel israelian este mai mare, cam cat un bob de piper;
-cel libanez are granulatia cea mai mare, este apropae cat un bob de mazare.

De obicei folosesc cuscus in salate, dar este delicios si cu legume sotate sau fierte. Marele avantaj deriva din faptul ca este sanatos si se poate prepara foarte repede. Am vazut in supermarketuri diverse variante de cuscus, cu granule mai mici sau mai mari si cu timpi de gatire de la 5-10 minute.
Este foarte satios, deoarece este bogat in fibre si proteine, iar o portie de cuscus cu legume are in jur de 250 calorii.
Mix Bio Oriental Taboule cu Legume si Cuscus Bohlsener Mühle 200 grame

Mix Bio Oriental Taboule cu Legume si Cuscus Bohlsener Mühle 200 grame

Cuscus marocan, PRIMEAL 300 grame

Cuscus cu porumb si orez, PRIMEAL 500 grame

Cuscus alb, PRIMEAL 500 grame

Cuscus alb, PRIMEAL 500 grame

Ingrediente pentru 2 portii de cuscus cu legume:

– o cana de cuscus;
– 150 grame amestec legume  congelate;
– o ceapa mica;
– o lingura de ulei de floarea soarelui;
– sare, piper.

 

Cuscus cu legume mexicane (1)

 

Mod de preparare cuscus cu legume:

    Am taiat ceapa marunt si am calit-o in tigaie impreuna cu o lingura de ulei. Pe lista de cumparaturi am de ceva timp trecuta o tajine pentru a face un cuscus cat mai aproape de original, dar deocamdata folosesc tigaia mea din setul Delimano, de care sunt foarte multumita.
 In paralel am pus la fiert legumele mexicane in 2 cani de apa, impreuna cu un varf de sare si putin piper. Peste ceapa am adaugat o cana de cuscus si l-am lasat timp de un minut, apoi  am stins focul. Dupa ce s-au fiert legumele, zeama strecurata am folosit-o adaugand-o in tigaie peste cuscus. In mod normal se foloseste un raport de 1:1 de apa si cuscus, dar in acest caz eu am suplimentat cantitatea de apa cam cu un sfert de cana, deoarece mi s-a parut prea uscata compozitia.
    Am acoperit tigaia cu o folie si am lasat-o 5 minute (timpul poate diferi in functie de sortimentul ales, asa ca uitati-va pe indicatiile de pe cutie). Dupa aceea am trecut cu furculita prin amestec, ca sa-l afanez si sa opresc procesul de coacere.
 
Cuscus cu legume mexicane (2)
Peste cuscus am adaugat legumele fierte si apoi l-am servit la masa. Este delicios, satios si sanatos.
Pofta buna!

Germeni si vlastari. Surse de sanatate si energie – Ligia Pop

Maramures in bucate - Nicolai Tand

Maramures in bucate – Nicolai Tand

5 Ingrediente. Mese rapide si usoare – Jamie Oliver

300 retete delicioase de post

300 retete delicioase de post

Dictatura gastronomica - Constantin Bacalbasa

Dictatura gastronomica – Constantin Bacalbasa

22 de comentarii la „Cuscus cu legume mexicane

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.