CulinarMiercurea fara carne

Baton energizant cu seminte

   In “Miercurea fara carne“, adica astazi, mi-am propus sa va energizez cu niste batoane dulci pe care sunt sigura ca le veti iubi. Multi dintre noi le cumpara si le arunca in geanta de sport urmand ca apoi sa le rontaie in pauza, dar uneori contin foarte mult zahar. Corpul nostru are nevoie de grasimea si proteinele din baton, iar reteta mea de baton energizant este una sanatoasa, rapida si care poate fi  adaptata la un numar mare de combinatii pliindu-se pe orice gust.

Acest baton energizant ofera carbohidrati complecsi (amidon si fibre), iar datorita faptului ca este asimilat lent, furnizeaza energie pentru o perioada lunga de timp, spre deosebire de zaharuri sau dulciuri care sunt digerate rapid si ofera energie imediat (calorii goale). In plus este insotit si de substante nutritive esentiale pentru organism. Cerealele( graul, ovazul, orezul, secarea, orzul, etc) sunt foarte importante datorita aportului lor energetic adus de continutul lor in carbohidrati. Deoarece sunt de origine vegetala ele nu contin colesterol. Versiunile de cereale integrale pe langa faptul ca au in compozitie fibre, mai contin si substante fitochimice, bioactive care protejeaza impotriva bolilor cronice cum ar fi cancerul sau bolile cardiovasculare.

Baton energizant cu seminte

Ingrediente baton energizant cu seminte:

– 150 gr curmale;
– 100 gr fulgi de ovaz;
– 100 gr fulgi de grau;
– 50 gr seminte de in;
– 100 gr seminte de floarea soarelui (aici am pus doar 50 gr pt ca mi-a mancat cineva restul:));
– 100 gr nuci;
– 8 biscuiti:
– 2 cm de ghimbir (optional)Baton energizant cu seminte

Mod de preparare baton energizant cu seminte:

  De obicei amestec nuci cu seminte pentru ca in aceasta parte a lumii fructele cu coaja lemnoasa (migdale, fistic, caju) sunt mult mai scumpe. Daca esti alergic la nuci poti folosi doar seminte de floarea soarelui,  de dovleac, de susan, de in, quinoa, etc.
    Se pun semintele in robot si se toaca in bucatele. In cazul in care nu-ti  place sa rontai, le poti face mai mici, ba chiar unt. Fulgii ii poti lasa asa cum sunt sau ii poti face si pe ei mai mici, tu alegi, dar biscuitii trebuie sfaramati. Se curata curmalele de samburi si se pun cu ghimbirul si putina apa, la fiert. Dupa 4 minute de fiert si amestecat se formeaza o pasta pe care o vom amesteca cu fulgii, semintele si biscuitii.
  Se tapeteaza o forma termoizolanta cu hartie de copt usor umezita si se pune compozitia indesandu-se cu o lingurita. Se pune forma in cuptorul preincalzit si se tine cam 20 de minute dupa care se scoate si se lasa sa se raceasca 5 minute. Apoi se taie cu un cutit ascutit si se pun bucatile inca 10 minute la cuptor.
  Dupa ce se racesc se pot manca, au un gust bogat care-ti asigura buna-dispozitie instant.
Brindusa la #miercureafaracarne v-a pregatit flori de dovlecei pane, iar Daniel mananca zacusca pe paine de test si #salatate..
Sa aveti o zi frumoasa!

18 comentarii la “Baton energizant cu seminte

  1. Daca imi propun sa scot carnea din meniu, atunci ma navalesc poftele, dar daca nu imi propun am perioade chiar si de o saptamana in care nici nu stiu cum arata mancarea ce contine carne. Batonul acesta merita preparat din cand in cand, deoarece contine ingrediente sanatoase. In ciuda gustului ceva mai diferit, mie ghimbirul imi place. La fel si turmenicul 😀

    1. Si eu cand am inceput acest proiect nu credeam ca o sa reusesc sa nu mananc o zi intreaga carne, si la inceput la fel ma plezneau poftele. Culmea e ca reuseam in alte zile sa nu mananc carne, dar din intamplare, nu pentru ca imi propusesem asa ceva. Inceputul e putin mai greu, dar pe urma iti intra in reflex, ba chiar nu mananci carne mai multe zile decat ti-ai propus. Referitor la ingrediente se pot face multe inlocuiri sau poti sari peste ceea ce nu-ti place. Eu am o prietena care mi-a spus ca nu-i plac semintele de in pentru ca sunt prea mici si ii raman printre dinti, asa ca i-am propus sa le zdrobeasca si acum e foarte incantat de reteta mea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *