Intalniri ASBOPasaje de viataProiecte

Comunitatea Digital Parents Talk s-a imbogatit cu blogolteni

Cum ma descurc cu strategia de marketing aleasa pentru a-mi promova blogul? Nesatisfacator ar fi raspunsul. Cum as putea schimba aceasta? In primul rand cunosterea si punerea in functiune a unor practici mai bune de marketing. De aceea de cand am auzit ca fetele de la Digital Parents Talk, Ana Nicolescu si Lavinia Pavel vor poposi pentru un eveniment tip scoala in Craiova, m-am inscris imediat. Pe fete le cunosc on-line de un an si jumatate, de cand m-am inscris pe grupul lor de parenting de pe Facebook – comunitatea Digital Parents Talk, iar in vara am reusit sa le cunosc si off-line, la Bucuresti, la un eveniment organizat de ele pentru bloggeritele mamici. De data aceasta evenimentul ce urma sa aiba loc la Hotel Ramada, Craiova, era destinat bloggerilor olteni si se dorea un schimb de experienta cu sfaturi pertinente pe trei teme:

  • Branding personal, sesiune sustinuta de catre Ana Nicolescu, mamicaurbana.ro;
  • SEO, sesiune sustinuta de catre Lavinia Pavel, parentingPR.ro;
  • Cum sa economisim, sesiune sustinuta de catre Coralia si Dan de la BCR.

Brandul este identificarea simbolica a unei companii, produs, serviciu sau persoana, atunci cand ne referim la aspectul comercial. In ultima vreme suntem invadati de marketing, a ajuns sa aiba asupra noastra puteri superioare de control si sa ne domine toate simturile si vointa. Cu toate acestea este o creatie a omului si face parte din dezvoltarea personala si culturala, asa ca ne putem folosi de brand si in sens invers, incercand sa ne impunem persoana ca un brand, o marca, pe piata. Intrebarea este cum putem sa supravietuim si eventual sa ne impunem printre celelalte branduri? Raspunsul e simplu, dar destul de greu de pus in practica- trebuie sa te diferentiezi prin ceva, sa generezi valoare adaugata. Brandul este compus din elemente psihologice, grafice, verbale, ce contin legaturi emotionale si aduce valoare. Acest lucru ne-a prezentat Ana, felul in care putem construi legaturi emotionale intre noi si cititorii nostri. Ana este toata emotie si si-a lasat amprenta distincta asupra mea fiind o sursa de inspiratie si de energie.Comunitatea Digital Parents Talk s-a imbogatit cu blogolteni

Cateva dintre intrebarile ei m-au facut sa reflectez indelung cautand raspunsuri.

  • Care sunt valorile si misiunea blogului meu?
  • Cui ma adresez? Mi-am definit publicul tinta? Carui segment de varsta, sex sau din ce locatie geografica apartine el? Am o analiza a valorilor spatiului si publicului urmarind avantajele si dezavantajele locatiei, gusturile, obiceiurile, comportamentele cititorilor?
  • Ce vreau sa transmit cititorilor? Am construit o relatie de incredere, o relatie care poate continua in timp? Am creat o retea prin care pot fi constienta in mod constant de opinia si senzatia cititorilor mei? Comunitatea mea are un sentiment de apartenenta?
  • Cu ce ma diferentiez de ceilalti bloggeri?
  • Ofer cititorilor valoare adaugata, imbunatatind astfel relatia si loialitatea?
  • Ce proiecte noi construiesc? Generez experiente? Transmit valori? Cititul articolelor mele aduc un sentiment de bunastare si imbogatesc cititorul?

Stiu, ai sa zici ca m-am cam departat de emotie si am devenit prea pragmatica, dar cumva trebuia facuta trecerea spre partea de curs tehnica tinuta de catre Lavinia Pavel. Toate aceste investigari sunt foarte valoroase pentru partea de SEO si pot fi la fel de profunde ca si nevoia de emotie. De fapt blogul are nevoie de ambele in mod egal, emotia si partea tehnica constituie un intreg. La partea de emotie am rezonat la tot ce spunea Ana, m-am regasit in spusele ei, dar la partea de SEO am ramas cu nelamuriri din cauza timpului scurt al expunerii.

  • Care este un obiectiv bun pentru SEO?
  • Ce s-a schimbat din punct de vedere SEO in 2018?
  • Cum pot  raspunde corect cerintelor GDPR?
  • Top instrumente SEO?
  • De ce XML Sitemaps este important pentru SEO?
  • De ce nu-i bine sa faci Cloaking?
  • Cum sa neutralizam o legatura toxica cu site-ul nostru? …etc

La un moment dat ma gandisem serios sa rog  ceilalti blogolteni sa nu mai puna intrebari, deoarece raspunsurile mancau mult timp si Laura nu avea cum sa duca pana la capat prezentarea. N-am intervenit pentru a nu parea ca am o stima de sine prea crescuta si sa  fiu taxata. Aveam o gramada de intrebari mai ales referitoare la Facebook Ads, asa ca o sa le vizitez pe fete cat de curand la workshopul lor pe aceasta tema, de la Bucuresti.

La partea a treia, cea despre economisire, vreau sa spun ca am fost destul de surprinsa de calculele necesare si am la baza o facultate tehnica. Noroc cu masterul de il fac acum in informatica-economica, pentru ca aveam in plus fata de ceilalti cateva notiuni. Ideea de baza ar fi ca pentru a economisi mai trebuie sa ai si ce, aici eu ma simt mult mai deficitara decat in educatie financiara. Tot in timpul prezentarii celor doi tineri de la BCR, m-am hotarat sa aplic pentru un internship la aceasta banca, in ideea ca este singura din tara care ofera asa ceva masteranzilor de la FEEA. Va tin la curent cu rezultatul demersului meu.

Cea mai gustata parte a panelurilor a fost partea de networking, desi nu ai fi zis asta, deoarece comunitatea blogolteana se intalneste destul de des. Nu trece saptamana fara sa ne intalnim macar o data la un eveniment, la o bere, la un spectacol. Pe noi ne-a incantat aceasta zi petrecuta in compania fetelor de la Digital Parents Talk si speram sa mai vina cu diverse proiecte pe la noi, daca nu, ne ducem noi peste ele, la Bucuresti. Cert este ca cu aceasta ocazie comunitatea Digital Parents Talk s-a marit cu aproape doua duzini de blogolteni.

P.S. Multumesc sponsorilor Lidl si BCR, fara de care acest panel nu ar fi fost posibil.

12 comentarii la “Comunitatea Digital Parents Talk s-a imbogatit cu blogolteni

  1. Cat de util este articolul tau! In ultima perioada am probleme cu SEO si orice articol pe tema asta ma ajuta mult! Felicitari si sper sa ne povestesti si despre workshop-ul de la Bucuresti!

  2. Eu ma documentez frecvent in legatura cu strategiile de marketing potrivite unui blog, iar acest articol ma face sa imi dau seama ca inca nu stiu sufiecient de mult si trebuie sa citesc mai mult si sa particip la workshop-uri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *