carteMarketing

Citeste „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?” si pune punctul pe i de la influencer

Citeste „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia” si pune punctul pe i de la influencer

Suntem in epoca influentei. Deciziile noastre de cumparare, alegerea produselor si a serviciilor sunt in mod constant influentate de prietenii nostri, familie, marketing si de sute de  influenceri  cu care interactionam pe retelele de socializare.  Succesul acestor retele sociale nu pleacă in intregime de la o structura tehnologica, ci de la o nevoie latenta a oamenilor de a apartine unei comunitati cu care are ceva in comun: un vis, un hobby, o dorinta sau o necesitate. Brandurile cauta sa fie prezente in aceste conversatii, ca fiind parte a experientelor partajate si astfel a aparut noua strategie -influencer marketing. Din ce in ce mai multe companii pariaza pe ea. Motivul? Este mult mai credibila si mai puțin invaziva decat cea conventionala. Ai nevoie de ajutor pentru a iti proiecta strategia de influencer marketing ? Cumpara cartea lui Cristian China Birta„Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”, carte ce acum se gaseste exclusiv la precomanda pe carturesti.ro si pune punctul pe i de la influencer.

Tu stii cu adevarat ce pot aduce influencerii companiei tale, brandului tau? Stii cum sa influentezi milenialii  sau generația Z pe tot parcursul procesului de cumparare ? Iti sunt clare care sunt cele mai eficiente strategii si cum sa masori si sa-ti optimizezi campaniile? Te-ai gandit sa iti dezvolti proprii  influenceri si sa lucrezi la influenta in mod organic? Știi cum se aplica codurile etice si legale pentru  marketingul influencer ? Ai gasit alta metoda care sa performeze mai bine in fata blocantilor publicitari si sa te promovezi fara a fi respins de catre consumatori? Eu nu stiu sa raspund la multe intrebari pe aceasta tema si am un master pe afaceri electronice. 

 Influencer marketing-ul nu inlocuieste marketing-ul clasic, e doar o alta unealta ce trebuie bine integrata in strategia de comunicare si de marketing. Altfel, ea duce la o risipa de buget. Ma pun in pielea unui brand mic, e clar ca vrea sa faca o campanie cu influenceri, dar nu stie cum s-o inceapa si cum s-o gestioneze. 

In cartea „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”, Cristian China Birta ofera un ghid complet care poate facilita, pas cu pas, dezvoltarea planurilor de influencer marketing, a strategiei , plecand de la definitie la alegerea influencerilor optimi pentru companie si marca, pana la masurarea corecta a rentabilitatii investitiei. Poti translata din cunostintele si experienta  lui Cristian China Birta, poti vedea cateva studii de caz, poti cunoaste instrumente si iti vei forma o opinie despre cum ar trebui sa-ti elaborezi o strategie cu instagrameri, youtuberi, bloggeri și alți creatori de conținut.

avantaje ale unei campanii de influencer marketing

O campanie de influencer marketing nu poate fi gestionata aleatoriu, sunt necesare analize prealabile, strategii eficiente, stabilirea ferma a obiectivelor, sa stii sa masori si sa analizezi rezultate. Numai asa poate fi pusa in valoare vocea brandului, iar cartea lui Cristian China Birta „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”, iti poate ghida pasii si iti poate salva bugetul.

Nu oricine reuseste sa aiba o conexiune naturala cu publicul tinta si nu oricine te poate ajuta ca investitia ta sa atinga randamentul de care ai nevoie. Daca doresti sa stii cum sa lucrezi cu influenceri pentru a avea succes si sa nu pierzi timp sau bani, te sfatuiesc sa citesti aceasta carte de la inceput pana la sfarstit.

Pe langa prezentarea celor mai bune practici, precum si a diferitelor tendinte in influencer marketing, aceasta carte – „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”-cuprinde o compilatie de sfaturi practice si feedback adresate tuturor care doresc sa inceapa, sa-si imbunatateasca sau care vor sa inteleaga diferite aspecte ale campaniilor de influencer marketing.

La rampa autorul, Cristian China Birta

Cristian China Birta are peste 15 ani de experienta in acest domeniu, al marketingului si al comunicarii. De formatie jurnalist, in 2011 a trecut de cealalta parte si a lucrat in administratia publica, ca in 2011 sa lanseze agentia Blogalinitiative care aduce bloggerii in atentia companiilor. Din 2013 este antreprenorul asociat al agentiei de comunicare integrata Kooperativa 2.0.   De-a lungul anilor Kooperativa 2.0 a fost mereu in top 10 al agentiilor care lucreaza cu bloggerii si a fost desemnata cativa ani la rand drept cea mai vizibila Agentie Digitala din online-ul romanesc ( conform revistei Biz).

Influencer fiind blogger, speaker, purtatorul unui brand media personal, antreprenor,  practic se afla in toate partile triadei influencer- agentie- brand, deci vede rezolvarea ecuatiei influencer marketing perfect.  In  calitate de antreprenor al unei agentii ofera servicii brandurilor pe o platforma special conceputa pentru a realiza cel mai potrivit serviciu fiecarui client cu masurarea continutului, controlul si raportarea rezultatelor influencerilor. In calitate de influencer  incearca sa dilueze  imaginea rigida din Romania a influencer marketingului, facand-o mai accesibila.

Statistici

Ca sa te alaturi acestei tendinte in crestere si sa profiti de oportunitatea de a ajunge la noi audiente printr-o sinergie cu o astfel de vedeta digitala, uite cateva statistici la nivelul anului 2020.

Daca inca nu te-ai lamurit cum te-ar ajuta aceasta carte pentru a iti proiecta strategia de influencer marketing, banuiesc ca acest  interviu cu autorul, pe marginea cartii „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia”, iti va trezi curiozitatea.

Text preluat din “Ce ne facem dom’le, cu influencerii ăștia?”

Daca iei in considerare influencer marketingul  ca parte a strategiilor tale de publicitate in afaceri, informatiile din carte  te vor ajuta sa iei deciziile corecte. Dupa cum ai vazut in statisticile de mai sus, acest mod de a iti promova produsele sau serviciile este unul dintre cele mai eficiente pentru a ajunge la publicul de interes. Sa nu faci greseala de a crede ca acest lucru este  simplu. La mijloc este un intreg plan strategic pentru atingerea obiectivelor specifice. Vestea buna este ca influencer marketingul este disponibil atat marcilor personale, companiilor mici, mijlocii si mari.

Vrei sa afli mai multe despre continutul cartii? In continuare, am preluat o parte din textul cartii  “Ce ne facem dom’le, cu influencerii ăștia?”

„Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”
Comanda cartea „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”

 

Ce obiective specifice să îți propui într-o campanie cu influenceri?

Ca să ne fie mai ușor de discutat cum să te ajute aceste rânduri să decizi mai eficient dacă merită sau nu să faci o campanie cu influenceri, ai de ales între două obiective majore: brand awareness sau referral.

De ce este important să stabilești din start cam ce tip de campanie cu influenceri vrei? Din foarte multe puncte de vedere. Dar cel mai important în acest punct al discuției este că influencerul, în funcție de obiectiv, își ajustează abordarea dacă este profesionist.

Iar noi ziceam că lucrăm doar cu profesioniști, da?

Atunci când ceri influencerului să aibă în minte că obiectivul campaniei este unul de brand awareness – adică să audă cât mai multă lume de tine –, tot ce face el în social media face într-un anumit fel, în timp ce, dacă vrei ca influencerul să îți trimită oameni pe un landing page, site, spre exemplu – campanie referral –, tot ce face el în social media face altfel.

În plus, ca să o zicem pe aia dreaptă, reușești să eviți penibilul moment în care zici nu prea mi-ai trimis oameni pe site, deși tu i-ai spus bloggerului că vrei să audă cât mai multă lume de mine. Adică el, desigur, a înțeles că vrei brand awareness, nu să îți trimită oamenii pe site cum ai fi vrut tu, dar nu ai știut să îi zici.

Ce înseamnă campanie de brand awareness

În esență, înseamnă că mesajul tău ca brand, în funcție de influencerii pe care îi folosești în campanie, o să ajungă la un număr de X oameni. Cum ziceam mai sus, dacă îi trasezi acest obiectiv, influencerul abordează provocarea de brand awareness într-un anume fel. De regulă, să includă produsul/serviciul tău într-o poveste, să folosească tehnici de storytelling specifice, să aibă o abordare emoțională, fiecare cum și-a obișnuit comunitatea.

Sunt acele povești care, practic, reușesc să transfere o parte din autoritatea influencerului asupra brandului tău – produsului/serviciului, după caz. Cu cât este mai mare acest transfer, cu atât mai bine, desigur.

Tot aud: E greu să măsori o campanie de brand awareness. Greșit. Să măsori campania nu este greu. Să măsori cu ce te-a ajutat ca business, mai ales pe termen scurt, asta este greu. Aici, din păcate, lucrurile se complică pentru multe branduri, căci pur și simplu nu au mecanisme interioare care să „traducă” cu ce îi ajută o campanie de brand awareness în social media – sau pe orice alt canal, de altfel; să nu îmi ziceți că știți exact cu ce v-au ajutat panourile dintre tufe, că nu vă cred!

Aș vrea, însă, să îi rog pe cei care sunt sceptici în ceea ce privește campaniile de brand awareness să se uite la brandurile care fac aproape exclusiv astfel de campanii. Și o să vedeți că există un numitor comun: sunt branduri foarte mari, care aparțin unor businessuri uriașe. Întrebarea este: dacă cei mari fac campanii de brand awareness aproape permanent, înseamnă că nu știu ei la ce îi ajută astfel de campanii? Gândiți-vă la asta.

Ce înseamnă campanie de referral

În esență, influencerul trebuie să îți trimită cât mai mulți oameni pe landing page – site, secțiune din site, pagină de social media etc. Influencerul abordează o astfel de provocare mai pe stil de call to action. Adică le zice exact ce au de făcut: Intră și vezi ce produs tare au lansat ăștia. Și transmite acest mesaj direct, cumva în dauna poveștii despre care ziceam la partea de brand awareness.

Pentru că obiectivul tău este unul clar: vrei oameni trimiși pe site.

Desigur, ca în orice lucru în viață, un influencer bun reușește să împletească cele două abordări și să facă în așa fel încât dintr-o campanie de brand awareness să trimită cât mai multe clicuri către site, iar dintr-o campanie referral să facă cât mai mult brand awareness.

Dar regula de bază rămâne: sunt obiective diferite, care trebuie abordate diferit.

Comanda cartea Ce ne facem, dom'le, cu influencerii astia?
Comanda cartea „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”

Cartea „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?” este publicata de catre editura Hyperliteratura si se gaseste la precomanda in librariile Carturesti.  Primii cititori care o vor comanda se vor bucura  de un exemplar cu autograful autorului.

 

Curajul de a nu fi pe placul celorlalti - Ichiro Kishimi, Fumitake Koga

Curajul de a nu fi pe placul celorlalti – Ichiro Kishimi, Fumitake Koga

Atitudinea este totul - Jeff Keller

Atitudinea este totul – Jeff Keller

Secretele succesului - Dale Carnegie

Secretele succesului – Dale Carnegie

Fii curajoasa! Mituri ale feminitatii si puterea de a le reinventa - Chloe Brotheridge

Fii curajoasa! Mituri ale feminitatii si puterea de a le reinventa – Chloe Brotheridge

12 comentarii la „Citeste „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?” si pune punctul pe i de la influencer

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.