Afacericarte

Comunicarea in organizatii. Cultura corporatista

In acest nou modul al cursului de Relatii publice si comunicare al Institutului Eurocor este tratata comunicarea in organizatii. Am lucrat douazeci de ani intr-o intreprindere asa ca stiu in mod practic cum functioneaza sau cum nu functioneaza, dar asta nu inseamna ca aveam si cunostinte teoretice. Este necesara definirea acestui tip de comunicare deoarece relatiile publice sunt relatii culturale prin toate elementele lor: construirea imaginii corporative, informarea, publicitatea, dialogul social, investigatia sociala, cultivarea increderii publice.Comunicarea in organizatii. Cultura corporatista

Ce este cultura corporatista?

Culturia corporatista este un ansamblu de norme, obiceiurilor si valori care sunt impartasite de salariati dand forma institutiei si care sunt capabile sa controleze modul in care acestia interactioneaza  unul cu celalalt.

Cand se vorbeste de cultura corporatista se face referire la suma valorilor, obiceiurilor, traditiilor si semnificatiilor care definesc o companie si o fac unica. Ea intruchipeaza viziunea celor care au fondat-o, etica, stilul de conducere si reprezinta caracterul acelei organizatii.

Cultura corporatista se manifesta in:

  • felul cum isi desfasoara activitatea organizatia;
  • relatiile cu salariatii, clientii;
  • gradul de autonomie pentru luarea de decizii, de exprimare personala, de a dezvolta idei noi;
  • cum se exercita puterea;
  • angajamentul salariatilor fat de obiectivele corporatiei.

Caracteristicile culturii corporatiste:

  • unicitate;
  • propriile istorii, modele, sisteme si proceduri, povesti, mituri, eroi.Comunicarea in organizatii. Cultura corporatista

De ce este cultura corporatista importanta pentru companie?

  • pentru a detecta probleme;
  • a gasi solutii rapide;
  • performanta;
  • integrare;
  • atingerea obiectivelor propuse.

Clasificarea culturii corporatiste

In functie de gradul de influenta pe care il au asupra angajatilor ele pot fi caracterizate ca fiind puternice (idealul) sau slabe (care trebuie imbunatatita).

[table id=12 /]Comunicarea in organizatii. Cultura corporatista

Daca vrei sa afli date suplimentare despre modul institutional de gandire si actiune intr-o organizatie, poti studia cursul de Relatii publice si comunicare de la Institutul Eurocor. Daca vrei sa afli ce contin modulele anterioare, aici  gasesti modulul 3, modulul 4.

Spor la acumulat cunostinte noi!

P.S. Afla ce trateaza modulul 6 si 7,  modulul 10modulul 11modulul 12  al cursului Eurocor – Relatii publice si comunicare.

21 de comentarii la „Comunicarea in organizatii. Cultura corporatista

  1. Și eu urmez doua cursuri de la Eurocor și sunt foarte mulțumită. 😊 Unul îl termin in luna decembrie și din octombrie am inceput altul și va dura ceva, dar am învățat multe lucruri utile.

  2. Foarte interesant tipul acesta de articol. Recunosc, puțin teoretic, dar îmi place. Problema e că într-o firmă, angajații nu știu cum să iasă în evidență și îi calcă pe ceilalți în picioare. Sunt dezgustată la maxim uneori

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.