Despre comunicare- cursul 2 de Relatii Publice

Despre comunicare- cursul 2 de Relatii Publice

Un specialist in Relatii Publice are nevoie de anumite abilitati (dobandite prin educatie si formare suplimentara, in cazul meu cursul Eurocor), dar in primul rand de iscusinta le scriere si in comunicare verbala.

Astazi lumea afacerilor este caracterizata de spiritul concurential si capacitatea de a atrage si pastra  cat mai multi clienti. Pentru acest lucru trebuie ca pe langa afacerea sa se distinga cumva, sa-si mentina o imagine publica pozitiva, loc in care-si aduce contributia specialistul in Relatii Publice. Comunicarea este instrumentul de care se servesc firmele pentru a-si forma o relatie semnificativa cu publicul tinta. Receptorul trebuie sa inteleaga in mod clar ce intentioneaza emitatorul sa comunice
Despre comunicare- cursul 2 de Relatii Publice

Pentru a putea comunica corect mi-a venit in ajutor modulul 2 al cursului Eurocor ce trateaza felurile comunicarii si mijloacele de comunicare.

Stii cum comunica albinele?

Eu am aflat din acest curs. Facand un fel de dans ritual de cate ori una din ele se gaseste o sursa noua de nectar. Zboara in cercuri mici , mai intai in directia acelor de ceasornic si apoi in sens invers, timp in care celalalte albine o ating cu antenele. Forma zborului depinde de distanta semnalizata, in cazul uneia mai mare de 100 de metri, albina formeaza opturi si viteza de zbor este invers proportionala cu distanta.

Stii ce-i fereastra lui Johari?

O fereastra Johari este un instrument psihologic creat de Joseph Luft si Harry Ingham in 1955. Este un instrument simplu si util pentru ințelegere si instruire:

  • a constiintei de sine
  • a dezvoltarii personale
  • a imbunătatirii comunicatiilor
  • a relatiilor interpersonale
  • a grupurilor dinamice
  • de dezvoltarea a echipei si a relatiilor in interiorul grupului.Despre comunicare- cursul 2 de Relatii Publice
Citeste:  10 moduri prin care sa invingi canicula la Plus Aqua Craiova

Este unul dintre putinele instrumente care accentueaza unele abilitati cum ar fi: comportamentul, empatia, cooperarea, dezvoltarea in interiorul grupului si dezvoltarea interpersonala. Este un model minunat de utilizat datorită simplitatii sale si datorita faptului ca poate fi aplicat intr-o varietate de situatii si medii.

Modelul functioneaza utilizând patru cadrane de zona. Orice stii despre tine si esti dispus sa impartasesti face parte din zona deschisa.  Persoanele  pot construi incredere  prin dezvaluirea informatiilor catre altii si prin invatarea altor informatii care le sunt dezvaluite.

Orice aspect pe care nu-l cunosti despre tine, dar altii din cadrul grupului le stiu, este în zona ta oarba. Cu ajutorul feedback-ului de la altii, poti deveni constient de unele dintre trasaturile pozitive si negative  percepute de ceilalti si astfel poti depasi unele probleme personale care pot inhiba dinamica personala sau de grup in cadrul echipei.

Există, de asemenea, aspecte legate de tine pe care le cunosti, dar pe care nu ai dori sa fie stiute de altii, acest cvadrant este cunoscut ca aria ta ascunsa. Ultima zona este cea necunoscută atat pentru tine cat si pentru oricine altcineva – zona necunoscuta.

Echilibrul dintre cele patru cadrane se poate schimba oricand, iti poti creste zona deschisa si sa-ti scada zona ascunsa impartasind aspecte ale vietii.  Solicitand feedback ti se reduce zona oarba. Uneori nu-ti dai seama de anumite aspecte ale tale decat atunci cand acest lucru iti este subliniat.

Tema pentru acasa curs 2Despre comunicare- cursul 2 de Relatii Publice

Trebuie sa elaborez un raport privind preferintele publicului pentru anumite mass-media si pentru anumite tipuri de emisiuni si va rog sa ma ajutati ca sa o intocmesc raspunzand la intrebarile de mai jos.

Citeste:  Cursuri de limbi straine pentru firme impletite cu traduceri specializate

Multumesc frumos, pe baza acestei fise de raspuns voi alcatui raportul formuland cateva concluzii simple asupra preferintelor romanilor.

 

19 comentarii

    1. Author

      Merci, ar trebui sa ma ajute in procesul de comunicare cu cititorii mei. Blogul are valoare publica si cum stim suntem tentati sa judecam oamenii dupa modul in care scriu sau isi expun, ordoneaza ideile, in functie de modul de exprimare. Cred ca acest curs va imbunatati calitatea mesajului meu si imi va mentine o imagine pozitiva a brandului personal.

    1. Author

      Exista niste studii conform carora in functie de anumite caracteristici sociale si personale, anumite persoane petrec mai mult timp in fata televizorului si altele mai putin, dar nu stiu daca in Romania au facut vreun studiu serios cam cate persoane au schimbat numarul de ore petrecute la TV cu cel in fata calculatorului. Dintre cunostiintele mele multi nu se mai uita nici macar o ora la TV, dar petrec zece ore cu ochii in device-uri.

  1. Mi se pare un curs tare educativ si folositor!
    Completat si chestionarul, bafta, sa iti fie de folos.

  2. Am raspuns chestionarului tau. Cursul mi se pare interesant. In urma cu foarte multi ani voiam sa urmez un curs tehnic la ei, dar nu mi-am mai dus pana la capat intentia. Dar un curs de comunicare si relatii publice chiar nu ar strica nimanui!

  3. Am completat chestionarul, sper ca e ok. La capitolul comunicare, multi stam destul de prost.

  4. Am completat chestionarul, sper să fie de ajutor. Mult succes.
    Ideea cursului mi se pare foarte interesantă și utilă.

  5. hmmm, pare un curs interesant. O sa citesc si eu mai atent pe site.

Lasă un răspuns