evenimenteMarketing

Povesti de succes si moduri captivante prin care Samsung se conecteaza cu comunitatea

Unul din speech-urile interesante de la Influencer Marketing Conference 2019 (mai multe amanunte gasesti aici) a fost cel al reprezentantei brandului Samsung -Ioana Marzac Sigartau, Corporate Communication Manager @Samsung Electronics Romania despre modul in care Samsung se conecteaza cu comunitatea, despre relatia foarte buna cu influencerii. Brandul a reusit in Romania sa aiba o cota de piata uriasa si multe povesti de succes datorita modului captivant in care Samsung se conecteaza cu comunitatile influencerilor.Povesti de succes si moduri captivante in care Samsung se conecteaza cu comunitatea prin intermediul influencerilor

Daca mai tii minte anul trecut la aceeasi conferinta, Influencer Conference Marketing 2018,  Ioana si-a tinut in premiera prezentarea de vizual pe Galaxy Note 9 si speechul a fost bazat pe ce inseamna  influencer marketing la Samsung, modul in care functioneaza acest mariaj si cum Samsung se conecteaza cu comunitatea.  A avut niste exemple elocvente de campanii cu influenceri:

  • 1. Mikey Hash si switchul de la iPhone la Samsung. Mikey pana anul trecut era fan iPhone si nu era deloc discret in preferinta sa. Samsung i-a propus sa faca switchul catre Samsung S9 si sa documenteze trecerea in genul unui jurnal. A fost o experienta interesanta despre care el spune ca n-a fost legata de vreun contract si ca si-a spus parerea pe bune. Cei din echipa de marketing au avut incredere in produsul lor banuind ca barierele sunt mai mult conceptuale decat reale. Ce a iesit stiti deja,  poza din Finlanda cu aurora boreala si rezultatul pozitiv primit atunci cand si-a intrebat comunitatea relativ la switch.
  • 2. #toamnasamsung concursul postat pe Instagram de catre @onecristina, concurs foto in urma caruia pozele jurizate au fost urcate pe contul brandului si pe al Cristinei. S-a intamplat apoi iarna, primavara, vara samsung.
  • 3. Millo Simulov si primul film de fictiune 360º din Romania, povestea de dragoste in VR care a dus la construirea rachetei cinema interactiv ce a umblat la festivalurile verii ca un landmark de autor si o activare de evenimente. Anul trecut, la Untold, am stat si eu la rand ca sa vad racheta.

Despre ce venit Ioana sa povesteasca anul acesta, la Influencer Marketing Conference 2019?

In mare Ioana a vorbit si anul acesta despre aceeasi strategie de influencer marketing, modul cum Samsung se conecteaza cu comunitatea prin influenceri.   Conform studiilor lor influencerii au avut cel mai mare impact in comunitate. De ce? Nu mai vrem reclame avem adblockere, dar vrem povesti bine spuse. Influencerii sunt credibili, au relatii de loialitate cu fanii si daca sunt si aliniati cu brandul respectiv se poate valorifica foarte bine comunitatea acestora. Ca obiective de brand: reputatia, increderea, deviceuri foarte bune cu care se poate genera continut, un pull de oameni loiali brandului cu care sa se obtina colaborari autentice care sa sustina sentimentul de atasament timp indelungat astfel incat sa fie o relatie win-win de care ambele parti sa fie mandre.

Programul amplu cu influencerii inceput acum patru ani continua inaltarea piramidei comunitatii Galaxy.  Peste micro, macroinfluenceri, hero vine o noua patura- globalhero, influenceri reprezentativi la nivel global cu peste 1 mil foloweri. Anul acesta #teamgalaxy are 4 globalhero – Steve Aoki, Lil Miquela, Milie Bobby Brown, Ninja.Prezentarea Samsung la Influencer Marketing Conference 2019

La nivel local #teamgalaxy a continuat punctual partea de relationship adce au fost cand impreuna influencerii in brainstorming, evenimente dedicate unde s-au prezentat rezultatele de business, proiecte frumoase si relevante care au ca rezultat o aliniere de continut la valorile brandului. Samsung nu subliniaza ceea ce anume si cat trebuie postat, ci considera important sa lase frau liber fiecarui influencer sa creeze continut in stilul propriu manifestandu-si creativitatea. In linii mari influencerii sunt alesi dupa o grila de criterii, dar cel mai importante lucruri sunt alinierea cu Samsung, respectul reciproc, emotia, autenticitatea si credibilitatea. Samsung este un brand care are foarte multe de comunicat unui segment larg de clienti. Cu ajutorul acestui program reuseste sa ajunga la toti indiferent ca sunt gameri sau gospodine interesate de cooking, iar tot acest engagement aduce emotie brandului.Team Galaxy

Alaturi de Ioana a fost Vali Barbulescu, care lucreaza de vreo 25 de ani in domeniu public mixand, la radio, tv, ca fotograf, dar care acum, la Influencer Marketing Conference 2019, a constituit studiu de caz pentru Samsung. Explorarile ambasadorilor Samsung la Seul le stiu din pozele, story-urile din Social Media, dar nu stiam nimic despre realitatea din spatele lor. Am admirat poza lui Vali atunci cand a vizitat cea de-a cincea mai inalta cladire din lume, dar n-am transformat cele 112 etaje in metri ca sa-mi dea adancimea haului ce se afla sub  bucata de sticla de sub el- 512 metri. Se vedea frumos, dar sentimentul a fost amplificat de povestea in viu grai. Despre faptul ca exista un intreg oras Samsung unde lucreaza 30.000 de oameni chiara nu stiam nimic sau despre muzeul Samsung. Pentru noi acest periplu a fost content inspirational si ne-a oferit si perspectiva a ceea ce a insemnat si inseamna acest brand. Pozele de mai jos sunt de pe contul de Insta al lui Vali si sunt facute toate in periplul Samsung prin Coreea.

Poze de pe contul de Instagram al lui Vali Barbulescu

Prin „Stream your dream” #Seetheimpossible, „Comic Con Live DJ Sesion”, „Samsung’s got Seoul”, „Galaxy Note10”, brandul acopera toate zonele, il regasesti peste tot de la Comic Con, la festivalurile de vara: Untold, Neversea sau la Festivalul Enescu. Bogatia sa nu se masoara in vanzari, ci in atentia de care are parte si aceasta in mare parte este adusa de influenceri.Povesti de succes si moduri captivante in care Samsung se conecteaza cu comunitatea prin intermediul influencerilor

Privind la modul cum Samsung se conecteaza cu comunitatea celelalte branduri ar trebui sa traga concluzia urmatoare: O strategie, o idee, o poveste buna ii face pe oameni sa se poarte autentic si ii fidelizeaza. Folositi influencerii atat mici cat si mari!!!!!!!

16 comentarii la “Povesti de succes si moduri captivante prin care Samsung se conecteaza cu comunitatea

  1. Of daca ai stii ce invidioasa sunt eu pe voi. Participati la o multime de evenimente de genu, aflati lucruri noi si capatati experienta. Mi-ar placea sa pot si eu sa iau parte la evenimente/Cu toate astea am bucur ca nu tii doar pentru tine si imparasesti ceea ce aflii si cu noi

  2. Of, astfel de evenimente ma fac saimi fie ciuda ca stau intr-un coltisor uitat de tara.. atat de departe de glamourul vietii SM. Cred ca sunt foarte interesante si utile toate aceste informatii.

  3. Am urmarit cu interes campaniile marca Samsung din mediul online in ultimele luni (de vreun an și ceva 😛 ) și am fost plăcut impresionată de ceea ce am văzut. Cum au trecut de la reclame profesionale și regizate până la cel mai mic detaliu, la campanii ce au venit de la oameni simpli dar cu o comunitatea in spate.

    DE departe cea mai interesantă acțiune legata de Samsuns a fost cea urmarita pe contul de instagram a lui Florin Dumitrescu, ce a participat in US la lansarea cea mai recentă marca Samsung.

    Mi-a plăcut mult cum ai scris acest articol 🙂 Si informatiile sunt chiar interesante!

    P.S. Telefonul personal este Samsung 😛

    1. Nu stiam de participarea lui Florin Dumitrescu la lansarea din US. Vezi, de aia iubesc eu bloggingul este bilateral, pot invata multe din comentariile cititorilor.

  4. Mi-ar placea sa particip si eu la un eveniment de acest tip. Este bine ca cei de la Samsung au initiativa in a se apropia de comunitatea de influenceri intr-un mod util si placut. 😊

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *