You are currently viewing Caracteristicile untului de arahide. Motive să -l iubești

Caracteristicile untului de arahide. Motive să -l iubești

Untul de arahide este unul dintre cele mai populare produse, asta datorita aromei delicioase, texturii si modului in care adera la palatul bucal. Este un aliment care nu era consumat, in trecut, in Romania, dar astazi poate fi gasit in aproape toate supermarketurile. Cât de sănătos și recomandat este să consumi unt de arahide? Care sunt caracteristicile untului de arahide?

Gândindu-mă la cei care vor să-l adauge în alimentația lor, o să încerc le punctez cât de benefic poate fi, dar depinde mult de cine îl fabrică și care îi este procesul tehnologic. De exemplu, Sunday bites produce din 2019 unt de arahide organic, care include doar arahide și nu are aditivi. După cum bănuiai cel mai sănătos unt de arahide este cel făcut doar din alune. Dacă îi sunt adăugate săruri, zaharuri și grăsimi, valoarea sa nutritivă se modifică.

O gustare mai sănătoasă decât pare

Există o idee generală că untul de arahide nu este sănătos deoarece conține multe grăsimi, deși nu este tipul care dăunează nutriției umane, că îngrașă, deși orice consumat în exces are acest rezultat, dar acest aliment este mai sănătos decât ai putea crede. Mulți nu mănâncă untul de arahide crezând că fiind atât de bogat în grăsimi va provoca creșterea în greutate.  Untul de arahide nu îngrașă! Acest aliment are grasimi nesaturate care ajuta la reducerea colesterolului din sange si a riscului de boli de inima.

Unt de arahide crocant

Caracteristicile untului de arahide

  • Sățios. Nivelurile ridicate de proteine ​​din arahide ajută la menținerea sațietății
  • Are grăsimi sănătoase.  Alunele oferă, un procent ridicat de grăsimi naturale, dintre care majoritatea sunt mononesaturate și polinesaturate, considerate bune pentru sănătatea inimii . Dar, ca orice în viață, trebuie să ai moderație și să nu consumi prea mult.
  • Bogat în vitamine și minerale. Untul de arahide este, de asemenea, bogat în minerale precum calciu, fier și magneziu, care ajută la protejarea oaselor și a mușchilor și, de asemenea, ajută la prevenirea anemiei, depresiei și stresului.
  • Este un aliment care energizează.
  • O sursă excelentă de fibre alimentare, deoarece conține vitaminele B3, B5, B6 și E.
  • Previne îmbătrânirea.
  • Bogat în proteine. Mulți oameni îl integrează în dieta lor, deoarece alunele sunt bogate în proteine. Aproximativ, doua linguri ofera aproximativ 7 grame de proteine, ceea ce il face un ingredient satios si recomandat persoanelor care nu mananca carne in mese. El poate fi de ajutor vegetarienilor care doresc să includă mai multe proteine ​​în dieta lor. 
  • Conținut mare caloric. Marea problemă a untului de arahide și a alunelor, este conținutul ridicat de calorii. Două linguri pot avea 200 de calorii sau mai mult, așa că persoanelor sedentare nu le este recomandat să consume mai mult de 50 de grame într-o zi. În mod ideal, nu ar trebui depășite cele două linguri de unt de arahide pe zi, dar ele conțin și șapte grame de proteine, 16 grame de grăsimi și două grame de fibre, ceea ce le face foarte sănătoase.

Când și cum ar trebui măncat untul de arahide?

  1. La micul dejun. Untul de arahide se potrivește cu orice, de la pâine prăjită sau orez, la fructe de pădure, granola sau mîncat pur și simplu.
  2. În smoothie-uri și milkshake-uri oferă o textură cremoasă.
  3. Oricând ai chef de ceva dulce
Unt de arahide Fin

Tipuri de unt de arahide

  • Crocant. Pasta este parțial prelucrată și se pot vedea și simți bucăți de arahide măcinate grosier, care îi conferă o textură crocantă.
Unt de arahide Fin 2
  • Fin și cremos. Aici alunele sunt procesate complet și uniform, iar textura lui este netedă.
Unt de arahide crocant

3 sfaturi despre cum să alegi untul de arahide:

  1. Uită-te la lista de ingrediente: cu cât mai puține ingrediente, cu atât mai bine. 100% arahide este cea mai bună opțiune.
  2. Evitată să cumperi unt de arahide cu adaos de zahăr și uleiuri.
  3. Alege atât unt de arahide fin, cât și sau crocant, nu va exista nicio diferență în ceea ce privește valoarea nutritivă.

Persoanele care nu pot mânca unt de arahide din cauza alergiei, pot consuma unt de migdale, nuci, semințe de floarea soarelui, deoarece sunt la fel de sănătoase. Văzând caracteristicile untului de arahide, sper că te-au convins beneficiile lui pentru sănătate și de acum îl vei consuma fără teamă. 

Pofta bună!

 

 

This Post Has 6 Comments

  1. Camelia

    Si noua ne place foarte mult untul de arahide. Cel mai delicios mi se pare in combinatie cu fructele, dar e tare bun si direct cu lingura din borcan.

  2. Ruxandra

    Ador untul de arahide, îl folosesc foarte des în prăjituri. Îmi place să îl combin cu sirop de arțar sau agave. De la acest brand nu am încercat nimic deocamdată.

    1. Ivan Adriana

      Am încercat o singură dată și nu mi-a plăcut untul de arahide.

  3. Zanfir Anamaria

    Iubesc untul de arahide, chiar dacă are o grămadă de calorii. 🙈

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.