Cel mai promitator brand oltenesc – Softronic si promovarea sa Word-of-Mouth

Cel mai promitator brand oltenesc – Softronic si promovarea sa Word-of-Mouth

    Traim intr-o lume brand-uita inca din fasa si ne continuam existenta sub umbrela lor, fie ca vrem, fie ca nu vream, nu prea avem de ales. Iti dai seama de aceasta zilnic, cand e imposibil sa gasesti ceva la modul simplu in  supermarket, orice se tranforma intr-un proces de alegere: exista doua zeci de feluri de maioneza, treizeci de feluri de branza, patruzeci de feluri de masline……. si asta se petrece de fiecare data cand ai nevoie de orice produs. Copilul care pana mai ieri vroia decat pantofi roz, acum vrea numai pantofi de firma, nu poate vorbi la un simplu telefon, vrea neaparat pe cel mai tare sau bunica prietenei tale are cont de Facebook si-ti cere prietenia.
   Caderea barierii comertului international si aparitia internetului au dat posibilitatea de a intra in scena si companiilor mici si mijlocii pentru a-si construi un brand national sau international, un lucru salutar si acum  un obiectiv perfect realist pentru foarte multe intreprinderi. Esti pe Web, esti accesibil oriunde in lume, binenteles ca asta nu te face un brand global, dar  are anumite implicatii.
    In Romania se afirma din ce in ce mai multe branduri autohtone, dar m-am intrebat pe zona unde locuiesc eu – Oltenia, oare care ar fi cel mai promitator brand? 
     M-am gandit la brand ca la o reputatie, cine si-a construit un renume intr-o piata noua?
Intentionam sa fac un fel de studiu pe un esantion de 100-200 prieteni, cu varste cuprinse intre 18-50 ani si utilizatoare de Internet, dar o simpla plimbare pana la Brasov la Gala SuperBlog mi-a zadarnicit studiul si mi-a relevat clar rezultatul: Softronic este cel mai promitator brand oltenesc si Hyperion– trenul electric, cel mai de succes produs. 

De ce am ajuns la aceasta concluzie?

   La  Gala SuperBlog am fost prezenti in jur de 50 de persoane: bloggeri, sponsori sau jurati, veniti din toata tara si cei mai multi din ei au calatorit pana la destinatie cu Hyperion. E drept ca ar fi vrut sa vina toti cu el, dar din pacate nu circula decat pe ruta Craiova- Bucuresti- Brasov si retur. Oricum toata lumea auzise de producatorul de material rulant Softronic din Craiova, de trenul electric Hyperion si a fost un fel de dezbatere generala pe tema raportului pret/calitate, deoarece are un pret fantastic de mic si foarte multe facilitati la care CFR-ul nici nu viseaza. 

   Trenul SF a fost construit la fostele uzine Electroputere Craiova printr-un program european de catre firma Softronic, compania care mai produce locomotive in Romania si Europa de Est. Deoarece am lucrat peste douazeci de ani in acest domeniu, dar la alte firme, pot sa va spun ca nu-i lucru usor sa iesi pe piata mondiala cu un produs care sa fie fiabil in conformitate cu standardele internationale.
  Garnitura de lux poate atimge 160 de km/h si face curse zilnice intre Craiova- Bucuresti-Brasov si retur. In mod normal drumul Craiova Bucuresti  ar putea dura o ora si 20 de minute in loc de trei cat face omologul de la CFR, dar nu este sustinut si de infrastructura.  Romanul e rabdator si speram ca in curand vom putea circula mai rapid.
   Interesant e modul sau de promovare care ar fi putut fi patentat ca fiind neaos oltenesc, dar pe care englezii ni l-au furat si l-au denumit Word- of- Mouth.  Oltenii sunt renumiti ca fiind vorbareti si isteti, ca doar nu degeaba  anul acesta marele castigator al SuperBlogului a fost un craiovean – Daniel Botea si inca doua bloggerite craiovence Ianolia si subsemnata am fost in Top 10. Trei din zece mi se pare o reusita extraordinara. 
  Cred ca pe limbarnita noastra, a oltenilor se bazeaza si modul de promovare al Hyperionului. Renumele il precede, iar toti utilizatorii de Internet au auzit de el si au transmis mai departe stirea, mai ales in mediul studentesc unde reducerea aplicata din octombrie anul trecut l-a propulsat spre statutul de vedeta si astfel  a inceput construirea identitatii de brand oltenesc in mintea romanului.

   Totul  printr-o prima impresie,  provenita dintr-o interactiune initiala cu aceasta companie si cu serviciile oferite de aceasta. In general companiile incearca sa modeleze forma de branding a produselor lor in diverse feluri: prin publicitate, mass-media, cheltuie o  multime de efort si energie pentru a se dezvolta, dar Hyperion sare lejer peste aceste etape si se autopromoveaza prin expunerea sa fizica, intr-un mediu de potentiali, existenti clienti si prin Word-of-Mouth. Aceasta comunicare implica trecerea informatiei “din gura in gura” intre comunicatori non-comerciali si receptori, devenind virala cand e mediatizata prin mijloace electronice intr-un mediu social media, deoarece orice declaratie a consumatorului e investita cu credibilitatea acelei persoane, fiind un fel de recomandare personala aparuta nu doar ca o informatie, ci putand si sa interactionezi. 
Si de fapt nu aceasta este sensul denumirii de brand? 
  Un brand este in esenta o scurtatura, o modalitate prin care clientul obține o recunoaștere instantanee a unei promisiuni, a  unui produs sau serviciu si modul in care va putea beneficia de el. Reputatia Softronic este gata construita, iar daca la un brand de incredere oamenii platesc mai mult pentru nume, aici e invers vei plati mai putin: 47,5 lei comparativ cu 102 lei la CFR. 
   Succesul pe piata publicului tinta l-am vazut singura, desi are 180 de locuri pe scaune, acestea nu-s de ajuns deoarece inca pe putin tot atatia merg in picioare. Asta dovedeste ca  exista o piata si media de varsta a pasagerilor care este sub 30 de ani mi-a aratat ca exista si un public tinta, iar de concurenta nici nu poate fi adusa vorba. 
   Ca o afacere ce se respecta, producatorul de material rulant Softronic din Craiova, doreste sa creasca si sa se extinda pe piata internationala si pentru aceasta identitatea de brand este deja construita. Astfel nu m-a mirat cand anul acesta in ianuarie, am auzit ca a semnat o intelegere cu grupul ungar LAC Holding, punand astfel bazele unui joint-venture in vederea demararii productiei de locomotive in Ungaria. Este un pas extraordinar extinderea pe piata din Ungaria, deoarece putine companii romanesti reusesc asa ceva, desi e pacat ca in Romania nu exista comenzi in momentul de fata nici macar din partea  CFR-ului.
  Noi, bloggerii l-am declarat trenul nostru si cu ajutorul lui ne deplasam la diferite evenimente media in Bucuresti. Poate vom merge undeva sa sarbatorim si 1Mai, dar sigur la vara cu Hyperion vom ajunge pe litoralul romanesc sa ne bucuram de mare.
Pana atunci va urez : 
Drum bun tuturor
Alaturi de Hyperion! 
    
  
Citeste:  Nu irosi sansa de a te indragosti de tenul tau!

16 comentarii

  1. De data asta oltenii ne-au luat-o rău înainte 🙂 Trenul este grozav, subscriu la vorbele Ralucăi.

    1. Sper sa reusim si in toamna macar aceeasi prestatie. De tren nu am decat cuvinte de lauda si abia astept sa ma calatoresc pana la Bucuresti, poate prind pe Yngwie Malmsteen sau Romanian Rock Meeting 2015.

  2. poate am sa calatoresc si eu cu trenul vostru ,cine stie ,mi-ar palce mult .Prezentarea ta m-a facut sa mi se faca dor de duca!

  3. A trecut timpul extraordinar de repede si cred ca i-am molipsit si pe ceilalti calatori din tren cu povestile noastre despre bloggeri si blogging.

    1. Poate cu timpul vor mai introduce si pe alte rute. Deoacamdata astept sa inceapa sa circule spre litoral.

  4. V-am spus eu ca oltenii sunt cei mai tari si iuti …! Softronic prin produsul Hyperion a impresionat si surprins placut, multa lume.Chiar , daca la prima vedere unii – nu eu – au crezut ca au vedenii SF , s-au convins ca este un tren rapid si fain.Un proiect , o realizare demna de invidiat !

    1. Softronic chiar este un brandul oltenesc de top si speram ca si cu ajutorul sau sa obtinem titlului multravnit de de Craiova Capitala Culturala Europeana in 2021. Avem sperante mari legate de viitorul acestei regiuni pentru ca are oameni deosebiti, talentati care merita o viata mai buna.

  5. E bine ca ne duce si la munte si la mare. Daca ajungi cu Hyperion in Brasov si Constanta, mai mult nici nu-ti trebuie, avand in vedere ca ambele rute trec prin Bucuresti.

    1. In afar de munte si mare parca te mai bate gandul din cand in cand sa-ti mai vizitezi si prietenii care nu sunt pe aceste rute. Eu mai vreau inca vreo 2-3 rute si Clujul se afla printre ele.

  6. Chiar nu stiam ca e atat de ieftin. Am mai facut cateva drumuri la Bucuresti, dar cu CFR-ul la alt pret, dar de acum nu mai calc in trenurile alea.

    1. Sa spun drept pana la Bucuresti mai fussesm cu el si stiam pretul, dar cand am vrut sa platesc in tren contravaluarea calatoriei Craiova- Brasov nu mi-a venit sa cred suma si am mai intrebat inca o data ca sa fiu sigura:))

Lasă un răspuns