Calatorii

Da-i pedala cu JAMPROBG BIKE APP!

Mi-am adus aminte ca voiam sa va povestesc despre aplicatia JAMPROBG BIKE APP atunci cand am citit un sondaj publicat in Ziarul Financiar despre mijlocul de transport preferat al romanilor. Concluzia sondajului?  50,6% din romani aleg sa se deplaseze cu masina personala, 32% cu transportul in comun si doar 5,3% prefera bicicleta. Nimic ciudat pana aici, dar la categoriile de varsta, cei care prefera bicicleta au intre 40-59 si peste 60 de ani, iar tinerii prefera sa mearga cu masina personala. Nu cred ca cei peste 40 de ani prefera bicicleta si ca-s promotori ai alternativelor la automobilul personal de buna voie, ci ca pur si simplu veniturile mici nu le permit altceva.

Altfel arata categoriile de varsta la cei care folosesc bicicleta pentru agrement, sport, petrecerea timpului liber, acestia sunt 67,1%. Cei mai multi au varsta intre 30-44 ani, au venituri mari si studii medii sau superioare. Ei sunt cei care sunt atenti la imaginea, bunastarea lor si le pasa de cea colectiva. Au realizat ca exista o alternativa si ea are doua roti, cateodata si un motor electric si reprezinta vehicolul ideal pentru a se deplasa in anumite anotimpuri, prin oras. A merge cu bicicleta este ieftin, sanatos, ecologic si are multe implicatii pozitive asupra vietii, muncii. Noul trend apartine mobilitatii durabile, asa ca fiind invitata sa particip la turul comun pentru promovarea turismului cu bicicletele electrice montane din proiectul „Aventura comuna pe cararile montane”,  am raspuns afirmativ.

Da-i pedala cu JAMPROBG BIKE APP!

In mediul urban bicicleta este folosita mai mult ca modalitate de agrement, dar de ce nu am extinde acest lucru? De ce sa nu vizitam tara sau o parte din continent, pe bicicleta? De ce sa nu ne departam de padurea de panouri publicitare si sa patrundem in padurea adevarata, ca cea a povestilor lui Sadoveanu? De ce sa nu redescoperim lumea satelor ancestrale, sa ne risipim prin fanete colorate pline cu flori de camp, sa descoperim adevarata Romanie,  sa traim senzatii noi pe bicicleta, sa experimentam cu fiecare pedala noi prilejuri de bucurie si fericire?

Asta incearca sa faca proiectul „Aventura comuna pe cararile montane” si nu oricum, ci extinzandu-l dintr-un judet din Romania, Mehedinti, in doua districte din  Bulgaria, Vidin si Montana. De finantarea activitatilor specifice legate de aceasta promovare a cicloturismului a fost Uniunea Europeana prin Fondul European pentru Dezvoltare Regionala in cadrul Programului Interreg V-A Romania-Bulgaria. Valoarea contribuitiei Uniunii Europene fiind de 416,772,68 euro.

Multi bani, dar cu ei s-a elaborat managementul proiectului, trei studii pentru identificarea traseelor pentru bicicletele electrice, elaborarea unei strategii de marketing, achizitionarea a 150 de biciclete electrice montane cu GPS (cate 50 pentru fiecare regiune), organizarea de trei seminarii pentru promovare, a doua traininguri pentru intretinerea bicicletelor, a unor tururi comune pentru promovarea turismului pe traseele identificate, plus campania de informare si publicitate din care face parte si realizarea unui site si a unei aplicatii, JAMPROBG BIKE  APP.

Proiectul „Aventura comuna pe cararile montane” are trei parteneri: unul roman- Asociatia Romana pentru Industria Electronica si Software, Filiala Oltenia, si doi bulgari- Agentia pentru Dezvoltare Regionala si Centrul de Afaceri- Vidin si Agentia de Dezvoltare Regionala si Centrul de Afaceri 2000- Montana.

Da-i pedala cu JAMPROBG BIKE APP!

In acelasi sondaj 77,4% din respondenti (74% din mediul rural si 80% din mediul urban) reclama ca principala dificultate in deplasarea cu bicicletele – lipsa marcajului. In judetul Mehedinti traseele pe care ai sa le gasesti in aplicatie se folosesc de infrastructura existenta, dar claritatea hartilor te va ajuta sa nu te ratacesti. Relieful nu a restrictionat prea tare dezvoltarea de cai de transport, asa ca vei gasi pe harta multe trasee, chiar daca unele sunt pe portiuni mari alcatuite din macadam sau drumuri forestiere. De fapt catararile in conditii de rulaj mai vitreg fac sarea si piperul acestor ture de bicicleta. Eu am fost un pic avantajata pentru in turul comun facut  pe acest proiect, in Romania, am avut bicicleta electrica. De fapt toti participantii la proiect au avut biciclete electrice (din cele 50 ce reveneau partii romane din proiect).

De acum locuitorii si turistii din cele trei regiuni au de partea lor aplicatia  JAMPROBG BIKE APP care poate fi descarcata din Google Play si App Store, putand descoperi frumusetile naturii,  destinzandu-si mintea si deschizandu-si inima. Acest proiect isi doreste sa schimbe vizunea asupra cicloturismului, sa povesteasca despre ideea de mobilitate durabila, sa consolideze o imagine verde si de ce nu, sa schimbe mentalitati.

Bicicleta e mai mult decat un mijloc de transport, este un mod de a fi, de a privi inainte. Ea imbunatateste calitatea generala a vietii, dezvolta bunastarea ciclistului, spune tuturor cine esti si care este ideea ta de mobilitate durabila.

Nu te speria ca pentru aceste trasee trebuie sa ai nivel de pregatire de top, daca am reusit sa merg eu pe ele care-s una din cele mai sedentare persoane,  sigur vei putea si tu.
Da-i pedala cu JAMPROBG BIKE APP!

Pentru mine a fost prima data cand am mers cu bicicleta electrica. M-am incurcat in pinioane, foi, viteze, nu stiu de cati wh era bateria sau vreo alta caracteristica a ei, nu stiu nici macar de cine era facuta bicicleta, dar stiu ca m-am distrat, ca a fost o experienta frumoasa pe care as ma vrea s-o repet.

Bicicleta electrica este ceva mai mult decat o bicicleta, are un element de inovare care te diferentiaza si te face sa simti drumul mai usor. Parerea mea e ca iti ofera si mai multa libertate de miscare decat cea traditionala pentru ca nu toti avem aptitudini sportive. Ea este o optiune reala cu o suta de avantaje in plus fata de cea traditionala. In acest articol https://ralucabrezniceanu.ro/2018/06/10-moduri-in-care-m-ar-putea-ajuta-o-bicicleta-electrica-in-viata-de-zi-cu-zi/ o sa gasesti dezvoltate 10 motive. Este mai noua, mai rapida, mai putin obositoare, te duce oriunde vrei pentru ca are autonomie destul de mare ( Eu am mers trei ore tradusi in vreo 40 de kilometri si n-am consumat decat doua din cinci liniute din baterie. Nu rade, ti-am zis ca n-am habar de caracteristicile bicicletei, eu doar m-am simtit bine), poti pedala catre un viitor cu mai putine masini in care bunastarea oamenilor conteaza mai mult decat orice, esti mai liber in miscare, duce la un stil de viata mai inteligent, la o cultura a eco-durabilitatii care ofera mai mult timp si mai multa sanatate celor care cred in ea. Bicicleta electrica este un mijloc de transport durabil si practic, o idee de transport moderna si tanara, care iti transforma mobilitatea intr-o alegere culturala si sanatoasa.

Dupa aceasta experienta ma gandesc serios sa-mi iau o bicicleta electrica, vreau sa incerc senzatia de a fi libera in traficul orasului meu. Tehnologia i-a dat bicicletei electrice pe langa toate caracteristicile minunate ale bicicletei traditionale posibilitatea sa ai mai multa viteza cand iti doresti, sa urci un deal fara sa obosesti vreun pic, sa fii un pic mai lenes cand n-ai chef de pedalat. In plus fata de un vehicul esti mai agil in trafic, nu ai grija parcarii, nu dai bani pe benzina, nu ai taxe rutiere, nici asigurare, nu ramai blocat in trafic.

Ne asteapta o experienta noua, aceea de a redescoperi Romania cu peisajele, spatiile, drumurile, oamenii sai si acum avem cel putin pentru judetul Mehedinti de partea noastra aplicatia  JAMPROBG BIKE APP. Chiar daca ai strabatut aceeasi zona cu masina si crezi ca o cunosti bine, de pe bicicleta totul se vede altfel, natura te imbie si te petrece cu drag de parca ar fi numai a ta.Da-i pedala cu JAMPROBG BIKE APP!

Descarcă aplicatia JAMPROBG BIKE APP din Google Play sau App Store și descopera ce poti face cu o bicicleta electrica montana in Mehedinti, Vidin si Montana.

Da-i pedala!

.

23 de comentarii la „Da-i pedala cu JAMPROBG BIKE APP!

  1. Cred ca te inseli in ceea ce priveste varsta celor care au bicicleta si veniturile. Taica-meu a mers pe bicicleta in ultimii vreo 30 de ani din viata doar ca sa faca miscare, si mai ales pentru ca se stia vitezoman si n-a vrut sa-si ia niciodata carnet.

    1. Am preluat un raport statistic de pe Ziarul Financiar, unde nu-i data sursa si in concluzie nu pot sti care a fost procedura de apreciere a intregului prin masurarea, observarea pe esantion sau cat de mare a fost esantionul.

  2. Ce proiect fain! Din pacate eu nu pot sa merg pe bicicleta dar il incurajez pe Dragos sa o faca chiar daca el prefera trotineta. Insa nu i-am luat varianta electrica pentru ca vreau sa faca miscare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *