In acest nou modul al cursului de Relatii publice si comunicare al Institutului Eurocor este tratata comunicarea in organizatii. Am lucrat douazeci de ani intr-o intreprindere asa ca stiu in mod practic cum functioneaza sau cum nu functioneaza, dar asta nu inseamna ca aveam si cunostinte teoretice. Este necesara definirea acestui tip de comunicare deoarece relatiile publice sunt relatii culturale prin toate elementele lor: construirea imaginii corporative, informarea, publicitatea, dialogul social, investigatia sociala, cultivarea increderii publice.
Ce este cultura corporatista?
Culturia corporatista este un ansamblu de norme, obiceiurilor si valori care sunt impartasite de salariati dand forma institutiei si care sunt capabile sa controleze modul in care acestia interactioneaza unul cu celalalt.
Cand se vorbeste de cultura corporatista se face referire la suma valorilor, obiceiurilor, traditiilor si semnificatiilor care definesc o companie si o fac unica. Ea intruchipeaza viziunea celor care au fondat-o, etica, stilul de conducere si reprezinta caracterul acelei organizatii.
Cultura corporatista se manifesta in:
- felul cum isi desfasoara activitatea organizatia;
- relatiile cu salariatii, clientii;
- gradul de autonomie pentru luarea de decizii, de exprimare personala, de a dezvolta idei noi;
- cum se exercita puterea;
- angajamentul salariatilor fat de obiectivele corporatiei.
Caracteristicile culturii corporatiste:
- unicitate;
- propriile istorii, modele, sisteme si proceduri, povesti, mituri, eroi.
De ce este cultura corporatista importanta pentru companie?
- pentru a detecta probleme;
- a gasi solutii rapide;
- performanta;
- integrare;
- atingerea obiectivelor propuse.
Clasificarea culturii corporatiste
In functie de gradul de influenta pe care il au asupra angajatilor ele pot fi caracterizate ca fiind puternice (idealul) sau slabe (care trebuie imbunatatita).
[table id=12 /]
Daca vrei sa afli date suplimentare despre modul institutional de gandire si actiune intr-o organizatie, poti studia cursul de Relatii publice si comunicare de la Institutul Eurocor. Daca vrei sa afli ce contin modulele anterioare, aici gasesti modulul 3, modulul 4.
Spor la acumulat cunostinte noi!
P.S. Afla ce trateaza modulul 6 si 7, modulul 10, modulul 11, modulul 12 al cursului Eurocor – Relatii publice si comunicare.
23 de comentarii la „Comunicarea in organizatii. Cultura corporatista”
Cursurile Eurocor mi se par foarte utile. O multime de lucruri folositoare am aflat din articol.
De fapt nu m-am gândit niciodată în acest mod la cultura corporatistă! 🙂
Nici eu pana am iesit din ea, pe urma mi s-a parut ca sunt in alta lume, una mai normala.
Și eu urmez doua cursuri de la Eurocor și sunt foarte mulțumită. 😊 Unul îl termin in luna decembrie și din octombrie am inceput altul și va dura ceva, dar am învățat multe lucruri utile.
Cred că e un curs interesant, deși mă aflu departe eu de acest domeniu.
eu nu am lucrat in domeniul asta si nici nu am facut vreun curs de genul, dar sunt de parere ca mereu e loc de mai bine si de imbunatatiri continue
Interesant acest curs, mi-ar placea sa invat si eu ceva nou, mai ales ca nu prea m-am intersectat cu aceste aspecte!
Super! Am citit doar pareri pozitive despre Eurocor. Multumim de prezentare!
super tare si ma bucur ca se fac astfel de cursuri. Ar fi bine ca cei care lucreaza in domeniu sa aiba ceva de invatat
spor la acumulat noutati si tie! am facut si eu un curs de la ei candva!
Nu strică niciodată un curs în plus. Toti am avea cate ceva de invatat.
Uun articol foarte bine structurat, incerc mereu sa invat de la tine.
Ohh da, ar trebui sa faca si managerii un astfel de curs. Nu stiu de ce unii au impresia ca nu prea conteaza comunicarea si apoi se plang de rezultatele slabe ale angajatilor.
La capitolul comunicare mai am si eu de lucrat. Foarte intereant cursul
Imi place ca articolele tale sunt super documentate si foarte bine organizate. Felicitări!
WOW! O idee minunata! Am sa apelez si eu la astfel de cursuri! Merci de pont!
Eu as vrea de la Eurocor, cursul cu franceza…
Foarte interesant tipul acesta de articol. Recunosc, puțin teoretic, dar îmi place. Problema e că într-o firmă, angajații nu știu cum să iasă în evidență și îi calcă pe ceilalți în picioare. Sunt dezgustată la maxim uneori
Interesant, interesant! Sunt curioasă de mai multe articole după cursurile Eurocor! 😀