Care sunt noile extensii de domenii si cum adauga valoare afacerii/marcii tale

Care sunt noile extensii de domenii si cum pot ele adauga valoare afaceriimarcii tale

Ai o marca sau o afacere pe care vrei s-o extinzi si s-o evidentiezi in online? Vrei ca numele de domeniu sa fie usor de retinut, sa fie relevant pentru afacerea/marca ta si sa-ti exemplifice activitatea? Pentru ca afacerea/marca ta online sa prospere, primul lucru la care trebuie sa fii atent inca din faza de proiect este sa-ti asiguri numele de domeniu corect cu extensia de domeniu care se potriveste cel mai bine scopului site-ului tau web. Un astfel de detaliu este crucial, fiind viitorul tau mod de identificare pe internet. Aceasta identitate trebuie s-o creezi si s-o cresti o viata intreaga. La fel ca o adresa fizica, nu exista doua nume de domenii identice.  Este un nume unic si irepetabil. Numele de domeniu este inclus in adresa web a site-ului, facand parte din adresa URL si adresa de email. Alegerea lui este o decizie foarte importanta, deoarece afecteaza marca, traficul si credibilitatea.   Cumpararea unui domeniu nu este o sarcina usoara.  Ceea ce omit majoritatea companiilor sau persoanelor fizice sunt beneficiile de branding care pot fi obtinute prin alegerea noilor extensii de domenii. adrese web scurte, memorabile, atractive si prietenoase cu SEO. Ele pot spori valoarea afacerii pe termen lung. In aceasta postare, iti voi vorbi despre noile extensii de domenii,  de ce sa le utilizezi si beneficiile acestora. Atunci cand vei intelege ce sunt si de ce iti sunt necesare apeleaza la Hosterion pentru inregistrarea numelui de domeniu si pentru servicii de web hosting, servere dedicate, solutii de email si colaborare sau servicii de cloud hosting. Ei ofera peste 700 de extensii de domenii internet: coduri de tara (ccTLD), domenii generice (gTLD), noi extensii de domenii (ngTLD) si isi extind constant lista. Daca esti in cautarea unei expresii speciale si nu o gasesti in lista lor, contacteaza-i si te vor ajuta s-o obtii.

Datorita internetului, dispozitivele din intreaga lume se pot conecta intre ele. Acest lucru este posibil datorita protocoalele TCP / IP  si sistemului de nume de domeniu (DNS) . TCP / IP se asigura ca fiecare computer, dispozitiv mobil si serviciu web disponibil prin Internet are o adresa IP unica, cum ar fi de exemplu 98.188.288.38. Oamenii acceseaza informatiile prin tastarea numelor de domenii, iar browserele web interactioneaza prin adrese IP. Folosind serverul de nume, sistemul DNS  mapeaza (traduce) aceasta adresa intr-un nume de domeniu, cum ar fi ralucabrezniceanu.ro, care este mai usor de citit si de retinut de catre o persoana si invers. Oricine doreste sa acceseze un site web sau un magazin online prin bara de cautare a motoarelor de cautare precum Google Chrome, contacteaza aceste adrese web individuale.

Domeniul este alcatuit din doua parti: numele de domeniu si extensia de domeniu. Extensia de domeniu este cunoscuta si sub numele de TLD. Aria domeniilor de internet a cunoscut o evolutie radicala din 1985, anul in care a fost inregistrat primul nume de domeniu ( symbolics.com). Atunci existau doar sapte domenii de nivel superior. S-a presupus ca vor exista site-uri guvernamentale .gov, retele .net, site-uri educationale .edu, organizatii sociale .org, portaluri comerciale .com, domeniu militar .mil, organizatii interguvernamentale . int si, in plus, a mai fost necesar un domeniu de adresa si zona parametrilor de rutare utilizat exclusiv in scopuri de infrastructura de internet .arpa.

Sursa: Wikipedia

Nu se stia cum vor evolua lucrurile 35 de ani mai tarziu si mai ales ca vor exista la sfarsitul anului 2020 366,3 milioane de inregistrari de extensii de domenii de nivel superior (TLD). Doar .com si .net totalizeaza 165,2 milioane de nume de domenii inregistrate si sunt in crestere cu 4% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Cu toate acestea, industria a castigat impuls doar odata cu lansarea de noi gTLD-uri (domenii generice de nivel superior) in 2014 si a interesului crescand pentru securitatea online. Acum exista un sistem de denumire a site-urilor web mai evoluat, cu extensii de domenii specifice industriei: .store sau .boutique pentru magazine, .tech pentru site-uri legate de tehnologie, .fun pentru divertisment, etc, Aceste extensii de domenii  intineresc Internetul care era saturat cu cele traditionale si sunt mai prietenoase cu mediul de afaceri. Astazi, acesta este un sector dinamic in care schimbarile sunt la ordinea zilei si unde iti poti gasi un nume de site web inovator.

Sursa: Verisign

Ce este un domeniu de nivel superior (TLD)?

Ce este TLD? Acronimul TLD provine din Top-Level Domain (domeniu de nivel superior). TLD-urile reprezinta cel mai inalt nivel din ierarhia sistemului de nume de domenii si sunt cunoscute sub numele de extensii de domenii, aparand intotdeauna ca partea finala a unei adrese web, adica la dreapta ultimului punct. Un exemplu excelent de TDL este: .ro.

Nu este altceva decat un nume care identifica o anumita masina de calcul. Cand accesam o pagina web de acest gen, o cerere este facuta mai intai catre sistemul DNS pentru a sti la ce masina facem solicitarea.  DNS-ul mapeaza din numele domeniului  in adrese IP pentru a incarca resurse de pe Internet si din adrese IP in nume. 

Tipuri de TLD

IANA (Internet Assigned Numbers Authority) care aloca si mentine coduri, sisteme de numerotare unice ce sunt utilizate in standardele tehnice ce conduc internetul, recunoaste doua tipuri de TLD-uri:

  • ccTLD – Domenii de nivel superior cu codul tarii (cc = codul tarii). Acestea sunt domeniile teritoriale, al caror nume sunt abrevieri ale numelui fiecarei tari conform standardului ISO-3166. Acest grup include domenii precum .ro (pentru Romania), .fr (pentru Franta) sau .tv (pentru insula Tuvalu). Unele pot si sunt utilizate in scopuri diferite, cum ar fi .am , .fm sau .tv , care sunt utilizate in radio si televiziune, .md  folosit de catre medici sau .tk pentru domeniile gratuite. Sunt compuse mereu din doua litere.
Care sunt noile extensii de domenii si cum adauga valoare afacerii/marcii tale
Sursa: ZookNIC
  • gTLD – Domenii generice de nivel superior. Sunt extensii transnationale, dintre care cea mai cunoscuta este .com (comercial). Au fost primele TLD-uri lansate pe piata in 1985, iar mai sus le-am numit pe primele 7. Sunt intotdeauna compuse din cel putin trei litere, nu definesc o locatie geografica, ci mai degraba un subiect, permitand caracterizarea unui domeniu in functie de cadrul tematic al webului. Acestea sunt clasificate in principal in doua grupuri: sponsorizate si nesponsorizate.
    • TLD-urile sponsorizate sunt: . gov (pentru institutiile guvernamentale),. int (pentru organizatii internationale), .aero (pentru domeniul aeronautic), .museum (pentru muzee) si sunt administrate in comun de ICANN si de o entitate privata care stabileste politici restrictive pentru acest tip de domeniu.  ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) monitorizeaza toate tipurile de domenii de nivel superior in functie de ceea ce este asociat site-ul web. 
    • Cele nesponsorizate sunt:  .com, .net, .org sau .biz, majoritatea variantelor clasice accesibile oricui. 
    • Noile gTLD-uri sau altfel spus ngTLD-uri  sunt administrate direct de ICANN si sunt disponibile atat pentru  companii si organizatii, cat si  pentru persoane private. putand fi atat sponsorizate cat si nesponsorizate. Aceste ngTLD-uri includ toate acele adaugari introduse pe piata din martie 2013.  Cele mai multe dintre ele ofera posibilitatea de a caracteriza un site web in functie de activitatea sa. Astfel, extensii precum: .shop, .yoga, .travel, .hotel sau .moda sunt recomandate daca doresti sa subliniezi natura si scopul  paginii tale web. Sunt disponibile, de asemenea, extensii regionale precum: .madrid, .barcelona, .berlin. Exista chiar ngTLD-uri fara un context specific, cum ar fi .xyz sau .website.
Care sunt noile extensii de domenii si cum adauga valoare afacerii/marcii tale
Sursa: Verisign

La sfarsitul  anului 2020 inregistrarile de nume de domeniu ngTLD erau de 26,0 milioane. Graficul de mai sus intocmit de catre Verisign, cea mai importanta institutie mondiala in domeniul inregistrarii domeniilor si securitatii web, arata inregistrarile de nume de domeniu ngTLD ca  fiind 7,1% din totalul TLD-urilor.  Alaturat se pot observa procentele primelor 10 ngTLD din toate inregistrarile  la sfarsitul anului 2020. Intre cele mai cautate ngTLD se gasesc: .icu cu 12,9%, .xyz cu 11,6%, .online cu 6,6%, .top cu 6% , .site cu 5%, .club cu 3,7%, etc

Arhitectura unei adrese web

Care sunt noile extensii de domenii si cum adauga valoare afacerii/marcii tale
Sursa: Hosterion

Pentru a intelege ce face acest domeniu de nivel superior TLD, sa facem o mica cercetare cu privire la evolutia si structura  numelui meu de domeniu. Orice nume de domeniu contine o serie de cuvinte, litere sau numere foarte importante in web si care sunt conectate prin puncte. 

Acum 8 ani cand am inceput aventura blogosferica aveam adresa web: ralucaok.blogspot.com. Trei cuvinte separate prin doua puncte. Fiecare punct delimita un segment diferit si ajuta la  gasirea continutului adecvat de pe blog. In plus, fiecare segment era un nivel diferit si puterea sa scadea de la dreapta spre stanga:

  • TLD: .com – cel mai inalt nivel;
  • Numele domeniului: blogspot – al doilea nivel;
  • Numele subdomeniului: ralucaok – al treilea nivel.

Desi mi-am dat seama curand ca existenta unui domeniu propriu era echivalenta profesionalismului, am stat totusi trei ani pe blogspot pentru a castiga experienta. De cinci ani  am o noua adresa web: ralucabrezniceanu.ro, de fapt https://ralucabrezniceanu.ro/.

  • TLD: .ro – cel mai inalt nivel;
  • Numele domeniului: ralucabrezniceanu;
  • Protocolul: https.

Ce faci atunci cand domeniul pe care il aveai in minte este deja inregistrat?

Extensia .ro a fost inregistrata la IANA pe 26 februarie 1993. Ea reprezenta in 2018 in jur de un milion de domenii web romanesti, dar dupa introducerea tarifarii anuale a tuturor domeniilor, conform ROTLD, in 30.05.2020, mai erau doar 613,793 de inregistrari de domenii web romanesti. Deoarece domeniile .ro sunt atat de populare, chiar dupa trierea din 2018, sansa de a gasi numele de domeniu dorit este relativ scazuta si acest lucru poate fi destul de frustrant.

Oricine doreste sa inregistreze un domeniu .ro si isi da seama in timpul procesului ca nu este disponibil, are doua optiuni:

  • Prima, oarecum complicata, este modificarea numelui de domeniu, care implica de obicei o investitie mare de timp si poate genera complicatii pentru cei care trebuie sa utilizeze un nume fix  sau schimbari mari in numele avut in vedere incluzand combinatii complicate si lungi de cuvinte.
  • A doua optiune este de obicei cea mai potrivita. Se pot alege alte optiuni de nume de domeniu relevante pentru afacere apeland la noile extensii de domenii combinate cu numele de domeniu dorit. Utilizarea extensiilor de domenii alternative permite gasirea celui mai potrivit TLD pentru proiectul tau online cu avantajul ca numele domeniului nu trebuie modificat. Cu siguranta vei gasi o extensie care spune mult mai multe despre tine si afacerea ta.  De exemplu, extensia .marketing daca compania ta este dedicata acestui sector.
Care sunt noile extensii de domenii si cum adauga valoare afacerii/marcii tale
Sursa: ROTLD

Cum se alege extensia de domeniu corecta?

Cand introduci numele domeniului in bara de cautare a inregistrarii domeniului, iei o decizie care implica alegerea extensiei de domeniu corecte. Aceasta alegere se face tinand cont de viziunea pe termen lung a afacerii tale. O afacere/marca buna si memorabila va parcurge un drum lung in timp si una dintre cele mai bune modalitati de a fi memorabil este sa iesi in evidenta.

In concluzie, atunci cand iti inregistrezi numele de domeniu intr-un registru de domeniu ca cel de la Hosterion, alegi al doilea nivel al domeniului (in acest caz ralucabrezniceanu) si cel mai inalt nivel al domeniului (in acest caz .ro). Apoi, de la tabloul de bord de gazduire, poti adauga, daca vrei, niveluri suplimentare (cum ar fi subdomeniul de al treilea nivel de exemplu „www”).

Puteam alege si ralucabrezniceanu.store sau ralucabrezniceanu.blog. Din start iti dai seama ca primul este un site comercial, in timp ce cel de-al doilea este un site oficial. Extensia de domeniu din fiecare adresa URL comunica scopul site-ului fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa viziteze site-ul web. Acesta este impactul utilizarii extensiilor de domeniu de marca.

Este mai probabil ca oamenii sa-si aminteasca URL-urile cu unele TLD-uri ?

Un factor important pentru orice adresa URL este cat de usor se retine. Este  mai probabil ca oamenii sa-si aminteasca URL-urile cu unele TLD-uri decat cu altele? Sigur ca da. Acum 8 ani cand am inceput aventura blogosferica nu mi-am pus astfel de intrebari, dar cand am trecut pe domeniu propriu inclinam spre extensii ccTLD: .ro, .eu si .me. Voiam un domeniu personalizat, memorabil si atractiv care sa poata fi folosit si ca instrument de marketing. Initial extensia .me era disponibila doar cetatenilor din Muntenegru, dar apoi aceasta cerinta a fost eliminata si extensia TLD a putut fi inregistrata de catre oricine. Suna bine ralucabrezniceanu.me pentru un blog si se preta la activitati de socializare, dar in final am renuntat si am ramas cu extensia  .ro pentru ca eu ma adresez doar persoanelor vorbitoare de limba romana. Din acest motiv am renuntat si la extensia .eu, care initial m-a atras asociind-o cu pronumele personal si nu cu ccTLD oficial al Uniunii Europene.

Avantaje cu noile extensii de domenii

  • Usor de achizitionat, multe variante disponibile si deci o libertate mai mare de alegere 

Hosterion pune la dispozitie peste 700 de extensii de domenii, iar cele mai multe sunt extensii noi, astfel ca este probabil ca un anumit nume pe care-l doresti sa fie disponibil impreuna cu extensia aferenta activitatii, hobby-ului, marcii. Ai mai multa libertate in a alege numele de domeniu.

  • Site-urile sunt mai usor de identificat, de retinut

Utilizatorul  ghiceste usor despre ce este afacerea ta, uitandu-se doar la adresa URL.  Chiar si Hosterion a trecut printr-o schimbare asemanatoare dorindu-si sa reflecte mai bine specializarea lor de web hosting. Nu si-au schimbat extensia de domeniu, ea este .ro, dar de la 1 noiembrie 2016 Elvsoft SRL si-a schimbat denumirea in Hosterion SRL. Extensia de domeniu poate fi un termen  recunoscut care arata scopul site-ului web, vazandu-se clar continutul partajat  si deci fiind mai usor de retinut. 

  • Cresc increderea

Adaugarea mai multor informatii prin  cuvintele cheie atasate ca extensii de domeniu cresc increderea si, implicit, vizitatorii, clicurile pe linkuri. 

  • Usor de inteles, de cunoscut  scopul site-ului web

Acesta este cel mai important factor de luat in considerare. Eu am inceput acum catva timp un blog cu sfaturi despre moda, pe care ulterior l-am transformat intr-un site de comert electronic. L-am numit fashionopolis.ro, dar nu crezi ca mai bine ii spuneam  urban.fashion sau urban.moda?  Ba da, dar atunci nu mi-a venit aceasta idee. Ramane pe data viitoare.

Tu, de exemplu,

  • daca iti place tehnologia, poti alege .tech sau .technology
  • daca vrei sa vinzi diverse marfuri online, poti alege .store
  • daca ai o marca existenta in offline si incerci sa patrunzi cu ea in online, poti opta pentru .online.
 
  • Noile extensii de domeniu  claseaza mai bine in SEO

Domeniile cu noile extensii de domenii  concureaza cu domeniile clasice  si, in multe cazuri, chiar le surclaseaza.  Poate dura mult timp pana sa ajungi cu noul site in primele pagini, dar nu si daca extensia ta contine un cuvant cheie. Site-ul poate fi propulsat mai rapid datorita unui SEO friendly. Motoarelor de cautare le plac noile extensii de domenii, deoarece descriu foarte bine despre ce este afacerea sau site-ul web.

De exemplu, extensia .blog, legata de site-ul ralucabrezniceanu va indica ca te este vorba de un blog, iar daca ii adaug extensia  .fitness va indica ca obiectul activitatii mele il constituie fitnessul, daca ii adaug extensia .art te vei astepta sa gasesti un site care face referiri la arta.

De fapt stii ce as face eu? As cumpara o extensie, fie ea .taxi sau .catering, .restaurant, .town, .travel si as face portaluri de promovare a lor adaugandu-le la  numele de domeniu ale unor orase din Romania. Nu as lua toate cele 319 orase existente acum, ci m-as limita la primele 10: Bucuresti, Iasi, Timisoara, Cluj, Constanta, Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea. Cum suna Timisoara.catering, Craiova.travel,  Brasov.town sau  Bucuresti.taxi? Suna bine, nu?Aceste extensii de domenii pot fi folosite ca alternativa la cele .ro care sunt deja ocupate, ca de exemplu taxibucuresti.ro. poate fi inlocuit cu Bucuresti.taxi.

M-am cam lacomit, nu pot duce la sfarsit toate aceste proiecte, asa ca in final m-as rezuma la a achizitiona doar extensia .travel si a face portaluri de turism incepand cu cel al orasului meu Craiova.travel si de-abia apoi as trece la Bucuresti.travel si poate urmatoarele. As putea intocmi ghiduri turistice ale localitatilor respective continand evenimente, obiective si harti turistice, plus hoteluri, restaurante, locatii pentru nunta, botez, cununie sau alte tipuri de petreceri, baruri, puburi, teatre, cinematografe, terase, pizzerii, cafenele, livrari la domiciliu, toate cu descriere, poze, meniuri si date de contact. 

  • Sunt ieftine

Detractorii noilor extensii sustin ca sunt scumpe.  In cateva cazuri au dreptate, dar in mare parte nu. Chiar daca .auto este 2257,00 € / an, .bank este 762.00 € / an sau .car este 2257.00 € / an, majoritatea noilor extensii de domenii sunt ieftine. Daca intri frecvent pe blogul Hosterion la extensia saptamanii si pe pagina Promotii domenii, vei putea fi la curent cu noile oferte TLD si in unele cazuri ele pot insemna reduceri substantiale. Totul este sa profiti de oportunitate si sa inregistrezi domeniul dorit cu foarte putini bani, mult mai putini decat .com sau .ro. De exemplu extensia .art si .eu costa 4 € / an, iar .technology costa 5 € / an.

  • Disponibilitate ridicata

Spre deosebire de .ro, intr-un nou gTLD vei gasi disponibile toate numele pe care le doresti sa le inregistrezi. Este clar ca, cu peste 613 mii de .ro-uri, probabil ca nu vei gasi disponibil cuvantul pe care doresti sa il inregistrezi. Poate va trebui sa adaugi o litera sau o cifra sau poate vei cauta un alt cuvant care sa-ti descrie marca, afacerea. De exemplu: fashion.ro este luat, fashion1.ro este de asemenea, de abia fashion2.ro este liber, dar cine vrea sa fie pe locul doi? Nimeni, asa ca varianta domeniu.fashion vine la tanc.  Nu poti nega faptul ca si in scop de branding  domeniu.fashion e mult mai bun.

  • Descriu mai bine afacerea

Dupa cum am mentionat la punctele anterioare, noile extensii  ofera o buna impresie despre tipul de site web pe  care utilizatorul si Google il acceseaza. Cu alte cuvinte, adaugarea unei extensii .store la numele domeniului indica in mod clar clientilor ca este vorba de un magazin. Adaugarea .travel indica in mod clar ca afacerea ta se concentreaza pe calatorii sau daca esti doctor, ce extensie poate fi mai buna decat numele tau urmat de extensia .doctor

  • Sunt la moda si nu se vor demoda niciodata

Cele  mai noi etensii de domenii  (ngTLD) sunt la moda. Atat de mult incat practic in fiecare luna este lansata macar o noua extensie si multe, foarte multe sunt planificate pentru lansare in lunile urmatoare. Noile extensii de domenii nu se vor demoda niciodata, deoarece ele sunt familiare si oamenii isi vor aminti mereu usor de ele. 

  • Artistii, influencerii, institutiile publice sau companii de renume  folosesc ngTLD-uri

Este bine cunoscut cazul marcii italiene Ferrero care a inregistrat extensia de domeniu  .kinder pentru a-si promova produsele de ciocolata. Cand acorda domenii, ICANN da curs preferential TLD-urilor comerciale. Amazon, de exemplu, a retinut domeniul .amazon, dar si .audible.kindle, .prime.  Companiile mari precum Apple sau Google pot folosi numele marcii ca extensie, personalizandu-si la maxim prezenta pe web. Unele persoane publice sau companii isi rezerva numele cu extensii care pot fi denigratoare. De exemplu Taylor Swift si-a rezervat extensia .porn.

  • Poti crea nume interesante

Cu aceste extensii de domenii te poti juca, astfel incat poti alege .fun, .best, .beer, .bingo, .cat, .cool.

  • Poti fi creativ

Poti folosi noile extensii incorporandu-le in numele site-ului, poti folosi domeniul ca un shortcut pentru o categorie a site-ului sau sa combini numele domeniului  cu extensia. Fii creativ!

  • Adauga personalitate

Cu o listă larga de extensii de domenii noi din care sa alegi, poti selecta una care sa  adauge personalitate afacerii/marcii companiei sau persoanei tale, avand tonul dorit. Daca te-ai hotarat pentru un site web in care sa distribui stiri, poti alege o extensie care sa aiba un ton serios .news sau unul tineresc cu .buzz.

Da-i valoare afacerii/ marcii tale cu Hosterion!

In concluzie, noile extensii de domenii sunt cuvinte generice, dar utile si descriptive, pe care le poti folosi in avantajul tau pentru a castiga unicitate si valoare. Ele  capata din ce in ce mai multa forta  si trebuie luate in considerare mai ales pentru viitor. Daca vrei ca afacerea ta sa se pozitioneze bine in motoarele de cautare si sa aduci de acolo o parte mare de trafic, e musai. Ai grija de acest detaliu,  nu trece cu vederea beneficiile de branding ce decurg de la nume si de la extensiile de domenii. Cu o adresa web unica, bogata in cuvinte cheie si care sa contina marca ta, poti adauga valoare afacerii/marcii tale pe termen lung.

Nu uita! Hosterion pe langa cele 700 de extensii de domenii ofera web hosting si consultanta. Dupa ce iti alegi numele de domeniu potrivit uita-te si la pachetele lor de gazduire. Pe care din noile extensii de domenii ti-au ramas ochii? Ce nume de domeniu iti doresti pentru afacerea.marca ta? Ce pachet de gazduire Hosterion i se potriveste manusa noului tau site web?  

  • gTLD – Domenii generice de nivel superior. Sunt extensii transnationale, dintre care cea mai cunoscuta este .com (pentru „comercial”). Au fost primele TLD-uri lansate pe piata in 1985, iar mai sus le-am numit pe primele 7. Sunt intotdeauna compuse din cel putin trei litere, nu definesc o locatie geografica, ci mai degraba un subiect, permitand caracterizarea unui domeniu in functie de cadrul tematic al webului. Acestea sunt clasificate in principal in doua grupuri: sponsorizate si nesponsorizate.
    • TLD-urile sponsorizate sunt, de exemplu ,. gov (pentru institutiile guvernamentale) ,. int (pentru organizatii internationale), .aero (pentru domeniul aeronautic), .museum (pentru muzee) si sunt administrate in comun de ICANN si de o entitate privata care stabileste politici restrictive pentru acest tip de domeniu.  ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) monitorizeaza toate tipurile de domenii de nivel superior in functie de ceea ce este asociat site-ul web. 
    • Cele nesponsorizate sunt gTLD-urile ( .com, .net, .org sau .biz) clasice. 
    • Noile  ngTLD-uri care sunt administrate direct de ICANN si care sunt disponibile atat pentru  companii si organizatii, cat si  pentru persoane private. Aceste ngTLD-uri includ toate acele adaugari introduse pe piata din martie 2013. Multe dintre ele ofera posibilitatea de a caracteriza un site web in functie de activitatea sa. Astfel, terminatii precum .shop, .football, .abogado, .hotel sau .moda sunt foarte recomandate daca doresti sa subliniezi natura si scopul  paginii tale web. Sunt disponibile, de asemenea, terminatii regionale precum .madrid, .barcelona, .berlin. Exista chiar ngTLD-uri fara un context specific, cum ar fi .xyz sau .website.

13 comentarii la „Care sunt noile extensii de domenii si cum adauga valoare afacerii/marcii tale

  1. Un articol cu o multitudine de informatii utile pentru orice blogger! Cu siguranta ma va ajuta, multumesc!

  2. Wow 🙂 câte și mai câte informații utile! Era bine dacă le știam și eu de la început dar sunt utile pentru toate persoanele care își fac un blog sau un site nou!

  3. Mi se pare super ideea de a achiziționa extensia .travel.
    Cei interesați de această nișă sigur vor aprecia faptul că vor retine mai ușor adresa site-ului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.