Nu prea le am cu militatul, dar aici subscriu, m-am saturat sa mi se incalce dreptul la intimitate online si sa mi se tot colecteze datele cu caracter personal fara consimtamantul meu. Ma trezesc zilnic bombardata de mailuri sau telefoane cu scopuri promotionale sau marketing, carora niciodata nu le-am dat accept. Azi mi-au venit cereri de pe twoo, acum o luna de pe bandoo. Oamenii astia ce si-or fi zis cand erau mici? Cand ma fac mare o sa fiu spamer?
Asta este un rezultat minor al apetitului pentru informatii al marketerilor, care folosesc tehnici mai mult sau mai putin sofisticate de analiza statistica si modele psihologice pentru a prevedea preferintele si comportametul consumatorilor. Aceste informatii pot fi achizitionate de la agentiile de credit, banci, supermarketuri, magazine on-line, comercianti cu amanuntul on-line si on-store, etc…………lista e lunga si apoi comercializate.
Dar cea mai bogata si cea mai profitabila sursa de date este prin intermediul portalurilor de informatii: Google si al retelelor sociale cum ar fi Facebookul. Aceste informatii sunt folosite pentru a personaliza anunturile in functie de caracteristicile, conditiile si preferintele fiecarui individ pentru a incerca sa-i implice si sa le influenteze deciziile de cumparare. Colecteaza nu numai informatiile de contact: nume, adrese, numere de telefon, adresa de e-mail, ID, dar si informatii cu caracter personal cum ar fi situatia familiala, adresa, varsta, sex, obiceiuri de cumparaturi. Acum cu dezvoltarea de aplicatii mobile care urmaresc locatia unui utilizator in timp real, anunturile se adapteaza urgent la locatia destinatarului. Asa am ajuns eu sa cunosc site-uri din Germania, Austria, care si-au facut reclama la mine pe blog prin Google. M-a localizat si mi-a postat reclame din tarile pe unde umblam. Stati linistiti, acum nu mai am.
Exista si unele avantaje pentru ca obtii informatii specifice despre produse pe care este cel mai probabil sa le folosesti, dar parca exagereaza. Aceste date detaliate si personale valoroase ajuta Google si Facebook sa obtina o sursa mare de venituri, ceea ce face posibila oferirea de servicii gratuite. Ideea e ca pentru a profita de aceste servicii gratuite, tu trebuie sa-ti dai acordul de a da acces la informatiile tale, iar ei le folosesc apoi pentru a genera venituri care sa acopere costul acestor servicii. Teoretic toata lumea beneficiaza cat utilizatorul da cu buna stiinta datele. Nu multi utilizatori realizeaza ca sunt monitorizati constant si ca datele sunt compilate, analizate, stocate si …impartasite cu altii. Companiile sustin in politica lor de servicii confidentialitatea, dar marea majoritate schimba frecvent politicile si practicile de confidentialitate fara a da utilizatorului preaviz.
Si ce-i de facut?
Sa nu mai folosesti un motor de cautare fiindca aceste cautari vor fi monitorizate, depozitate, analizate si utilizate in diverse scopuri?
Sa te dezactivezi de la Facebook si sa nu mai socializezi?
Acestea nu-s optiuni serioase. Ai vrea in schimb puterea de a negocia, dar n-o poti avea, asa ca esti obligat sa accepti termenii stabiliti de companii sau …..sa te intorci in Epoca de Piatra.
Daca stiti voi alta varianta, spuneti-mi, eu sunt in impas.
Deocamdata militez ca sa ma mai slabeasca macar astia mai mici, de nu ma slabesc cu telefoanele si spamul, ca de aia mari nu cred ca am cum scapa.
7 comentarii la „10 decembrie European Action Day for Human Rights Online – Cum e sa traiesti in InternetWorld”
Si pe mine ma dispera spamurile si reclamele de pe site-uri.
Asa este ne cam invadeaza cu reclamele si spamurile.
Daca folosesti Chrome, este acolo o optiune legata de colectarea de date!
Nu stiu daca avem ce face. Si eu sunt bombardata de astfel de spamuri.
Ce e prea mult strică, sunt bani aruncati si timp pierdut, pe mine ma ”motivează” sa nu cumpar produsele la care reclama e agresiva.
Chiar nu stiam de aceasta zi, sincera sa fiu si eu m-am cam saturat de mesajele din spam.
Sunt disperata si eu e aceste spamuri