„The machine of a dream, such a clean machine,
With the pistons a pumpin’, and the hubcaps all gleam.
When I’m holding your wheel,
All I hear is your gear…….”
I-am ridicat capota sa-i pun un diagnostic, fiindca am depistat ca nu trebuie sa fi geniu ca sa-ti dai seama din ce cauza nu functioneaza corespunzator masina. Zis si facut, intr-un minut era pus diagnosticul- bateria era cauza, vrea sa ma paraseasca.
Sa spun drept ma asteptam sa ma lase balta, mi-a dat cateva indicii si am observat cateva simptome cum ca ar avea nevoie de o transfuzie, pardon, de inlocuirea bateriei. Cand incercam sa pornesc masina dura cam mult pana o lua din loc si scotea niste sunete „Rur, Rur, Rur” urmate de o pauza. Iris radea zicand ca ma striga (ma cheama Raluca). Asa e, imi spunea ca e bolnava si pe moarte, sa vin numai sa ma uit la nivelul scazut de lichid din baterie. M-am uitat si am mai mai vazut si ca era putin balonata, parea ca a mancat un pic cam mult, iar in jurul terminalelor avea un puf alb- albastrui. Am ridicat capacele de aerisire detasabile si am verificat nivelul din fiecare celula si binenteles ca la doua era sub placa bateriei. Cu grija am adaugat putina apa distilata si semnele de coroziune le-am sters cu o perie cu amestec de bicarbonat de sodiu si apa. Bateria si-a mai revenit pret de-o saptamana pana cand a avut iar nevoie de resuscitare. Am vrut sa o stimulez printr-o procedura relativ usoara, s-o pornesc cu ajutorul cablurilor, dar cand am privit-o mi-am dat seama ca se scursesera iar din electroliti si am vazut chiar o crapatura. Fiindca nu voiam sa provoc vreo ruptura mai mare sau explozie, mi-am luat adio de la ea si am inchis capota. Ultimul lucru pe care-l doream era sa fiu abandonata de o baterie moarta, dar „Le Roi est mort. Vive le Roi!”. Trebuia cat mai repede sa ii fac masinii un transplant de baterie noua. Problema era cine va fi noul rege si ce voi face cu cel vechi.
Am intrat de dimineata pe un magazin de baterii auto si in stanga era un meniu in care selectai modelul masinii si motorizarea, afland in final ce baterie auto se potriveste masinii. Super! Ma scutea de multa munca de cercetare, studiere, comparare, plus ca avea si cateva review-uri ale altor clienti. Preturile bateriilor auto erau modice si modul de plata flexibil, se putea plati direct cu cardul pe site, la livrare sau prin transfer bancar.M i-am ales repede din modelele disponibile: baterii auto Varta, baterii auto Rombat, baterii auto Bosch, baterii auto Banner… etc, bateria auto Varta Blue Dynamic 60Ah. Este o baterie universala solida, ce ofera performanta de pornire la rece exceptionala (pentru ca vine iarna si sunt prognozate valori minime), o capacitate de incarcare inalta, calitati ce au propulsat-o ca produsul Varta cel mai vandut. Tehnologa ultramoderna PowerFrame asigură un flux de curent optimal si emisii poluante reduse, poseda performante unice si fiabilitate fara compromis, plus ca are un proces de fabricatie curat ce foloseste cu 20% mai putina energie si cu 20% mai putina poluare a aerului, ajutand la protejarea mediului prin ecosteps.
Ce spun cei care folosesc Baterie auto Varta Blue 60AH
Am avut Varta cu aceleasi specificatii cu aceasta, timp de 8 ani pe o Skoda Octavia disel cu motor de 1. 9tdi. Este fiabila, porneste imediat iarna, dureaza ani de zile. Recomand
Ionut M
Calitate conform asteptarilor. Varta este o marca excelenta. Pretul foarte Bun fata de ceea ce am gasit in hypermarketuri. Excelent
Costina B
Am inlocuit bateria cu acelasi model dupa 7 ani de zile in care nu am avut probleme si inca functiona foarte bine. La ultima revizie am primit insa recomandarea sa schimb bateria pe baza masuratorilor si am ales sa nu risc in cazul in care va veni si o perioada mai rece.
Razzy G
L-am achiziționat acum recent bateria a ajuns în stare foarte buna am pus-o pe masina a pornit o la prima cheie deși era -12 grade, sunt foarte multumit de ea
Dorin Z
Daca apelez la un service trebuie sa chem si o platforma (!!), iar odata ajunsa acolo nu cred ca imi pot face pe loc interventia, ca doar azi e vineri, or avea deja programari sau mai rau poate nu au pe stoc bateria potrivita, iar eu in weekend vreau sa plec la munte cu prietenii. Voi apela la Echipa magazinului pentru ca de dimineata cand am comandat bateria online, m-a sunat un inginer pentru a confirma comanda si a stabili detaliile livrarii. Tot atunci mi-a spus si de posibilitatea de a a-mi efectua montajul bateriei la domiciliu cu masuratori pentru garantie la fata locului, totul contra sumei de 39 de lei. De ce nu oi fi acceptat? Numai daca imi stricam manichiura tot invartind la chei hexagonale si tubulare, ma costa mai mult refacerea ei decat costa montatul bateriei, plus ca ma scapau si de cea veche. Am dat repede telefon si am refacut comanda, iar la ora 16 astept echipa. Maine, in weekend, pot pleca impreuna cu prietenii la munte pentru o gura de aer proaspat si pe autostrada voi canta alaturi de Queen „I’m In Love With My Car”.
10 comentarii la „Dragostea mea pe patru roti si transfuzia de baterie”
vreau si eu o baterie de buna calitate,multumim mult de articol si informatii!
Ce ma baga in oale masina asta, cand mi-e lumea mai draga pateste cate ceva :)). Cel mai des cere de baut..benzina :))
Mie și la bicicleta îmi umfla iubitul rotile, unele chestii ma depășesc. :))
Si al meu trebuie să schimbe bateria la masina asa ca o sa-i spun ce am aflat de la tine ca sa pară că ma pricep și eu la mașini. 🙂
Am schimbat si noi bateria la masina in trecut. Mi-au placut informatiile oferite.
Bateria mașinii trebuie să fie de calitate,deoarece este foarte importantă pentru funcționarea corectă a mașinii.
Este foarte important sa schimbam piesele auto la timp. Și mai ales, sa fie de calitate.
Si noi cam trebuie sa schimbam bateria la masina, ca vad ca deja a cam obosit.
Ce articol fain, esti super talentată, Raluca! La mașini nu ma pricep, ca n-am, nici masina, nici carnet, dar la tine pe blog as citi despre orice. Faci totul sa fie de interes. 😊
O baterie buna este de un real ajutor in timp. Si eu tot Varta cred ca am in prezent pe masina