Dragostea mea pe patru roti si transfuzia de baterie

Dragostea mea pe patru roti si transfuzia de baterie

„The machine of a dream, such a clean machine,

With the pistons a pumpin’, and the hubcaps all gleam.
When I’m holding your wheel,
All I hear is your gear…….”

  Unii soferi sunt indiferenti fata de masina lor si o privesc numai ca un mod facil de transport, dar cei mai multi proprietari investesc timp si bani, deoarece le vad ca pe-o extensie a lor, ca pe propriul corp sau propria personalitate. Vezi asta in felul cum le aleg, cum le intretin, cum le accesorizeaza, masina aia e viata lor. Asa-i si cu mine si RB. Nu cauta, nu-i nume de producator, e numele pe care i l-am dat eu, unul afectiv referitor la relatia noastra de dragoste,  o tratez ca pe un prieten, o simt ca a doua casa si ea ma recompenseaza ca un covor magic  purtandu-ma oriunde vreau.
  Asta pana ieri, cand n-a mai pornit. Si aveam atata treaba!
I-am ridicat capota sa-i pun un diagnostic, fiindca am depistat ca nu trebuie sa fi geniu ca sa-ti dai seama din ce cauza nu functioneaza corespunzator masina. Zis si facut, intr-un minut era pus diagnosticul- bateria era cauza, vrea sa ma paraseasca.
  Daca masina e dragostea mea, motorul e inima autovehiculului, iar bateria este sangele lui. Si la fel cum o inima e pompa vie a  trupului si asigura circulatia sangelui in organism, tot asa un motor nu poate functiona fara baterie, care furnizeaza curentul electric pentru pornire sau pentru alte accesorii din vehicul. Bateria auto, de asemenea, reincarca si stocheaza energie din alternatorul masinii, iar impreuna cu motorul si alternatorul sunt componente vitale ale sanatatii masinii, asa ca trebuie sa am grija de ele, nu numai de exteriorul dragostei mele pe patru roti. Daca sufera ea, sufar si eu, ca doar empatizam.

   Sa spun drept ma asteptam sa ma lase balta, mi-a dat cateva indicii si am observat  cateva simptome cum ca ar avea nevoie de o transfuzie, pardon, de inlocuirea bateriei. Cand incercam sa pornesc masina dura cam mult pana o lua din loc si scotea niste sunete „Rur, Rur, Rur” urmate de o pauza. Iris radea zicand ca ma striga (ma cheama Raluca). Asa e, imi spunea ca e bolnava si pe moarte, sa vin numai sa ma uit la nivelul scazut de lichid din baterie. M-am uitat si am mai mai vazut si ca era putin balonata, parea ca a mancat un pic cam mult, iar in jurul terminalelor avea un puf alb- albastrui. Am ridicat capacele de aerisire detasabile si am verificat nivelul din fiecare celula si binenteles ca la doua era sub placa bateriei. Cu grija am adaugat putina apa distilata si semnele de coroziune le-am sters cu o perie cu amestec de bicarbonat de sodiu si apa. Bateria si-a mai revenit pret de-o saptamana pana cand a avut iar nevoie de resuscitare. Am vrut sa o stimulez printr-o procedura relativ usoara, s-o pornesc cu ajutorul cablurilor, dar cand am privit-o mi-am dat seama ca se scursesera iar din electroliti si am vazut chiar  o crapatura. Fiindca nu voiam sa provoc vreo ruptura mai mare sau explozie, mi-am luat adio de la ea si am inchis capota. Ultimul lucru pe care-l doream era sa fiu abandonata de o baterie moarta, dar „Le Roi est mort. Vive le Roi!”. Trebuia cat mai repede sa ii fac masinii un transplant de baterie noua. Problema era cine va fi noul rege si ce voi face cu cel vechi.

Am intrat de dimineata pe un magazin de baterii auto si in stanga era un meniu in care selectai modelul masinii si motorizarea, afland in final ce baterie auto se potriveste masinii. Super! Ma scutea de multa munca de cercetare, studiere, comparare, plus ca avea si cateva review-uri ale altor clienti.  Preturile bateriilor auto erau modice si modul de plata flexibil, se putea plati direct cu cardul pe site, la livrare sau prin transfer bancar.M i-am ales repede din  modelele disponibile:  baterii auto Varta, baterii auto Rombat, baterii auto Bosch, baterii auto Banner… etc, bateria auto Varta Blue Dynamic 60Ah. Este o baterie universala solida, ce ofera performanta de pornire la rece exceptionala (pentru ca vine iarna si sunt prognozate valori minime), o capacitate de incarcare inalta, calitati ce au propulsat-o ca produsul Varta cel mai vandut. Tehnologa ultramoderna PowerFrame asigură un flux de curent optimal si emisii poluante reduse, poseda performante unice si fiabilitate fara compromis, plus ca are un proces de fabricatie curat ce foloseste cu 20% mai putina energie si cu 20% mai putina poluare a aerului, ajutand la protejarea mediului prin ecosteps.

Ce spun cei care folosesc Baterie auto Varta Blue 60AH

Baterie auto Varta Blue 60AH

Am avut Varta cu aceleasi specificatii cu aceasta, timp de 8 ani pe o Skoda Octavia disel cu motor de 1. 9tdi. Este fiabila, porneste imediat iarna, dureaza ani de zile. Recomand

Ionut M

Calitate conform asteptarilor. Varta este o marca excelenta. Pretul foarte Bun fata de ceea ce am gasit in hypermarketuri. Excelent

Costina B

Am inlocuit bateria cu acelasi model dupa 7 ani de zile in care nu am avut probleme si inca functiona foarte bine. La ultima revizie am primit insa recomandarea sa schimb bateria pe baza masuratorilor si am ales sa nu risc in cazul in care va veni si o perioada mai rece.

Razzy G

L-am achiziționat acum recent bateria a ajuns în stare foarte buna am pus-o pe masina a pornit o la prima cheie deși era -12 grade, sunt foarte multumit de ea

Dorin Z

 

ecosteps
Nu ai auzit de ecosteps? Este un program de reciclare condus de Johnson Controls in care comerciantii si atelierele de lucru autorizate efectueaza reciclarea profesionala si contribuie la protecția mediului. Acest proces de reciclare, ecosteps, „inchide” reciclarea „bucla”, prin transformarea bateriile uzate in noi, conservarea resurselor si protectia mediului. M-am simtit mult mai bine acum, cand puteam contribui la protejarea planetei, asa ca am inceput sa citesc in manualul vehicului cum se schimba bateria auto. Totul parea simplu.
 
Mai intai imi trebuiau instrumente si un echipament adecvat: haine de lucru eventual cu o protectie contra acidului, trusa de prim ajutor, ochelari de protectie, chei asortate si acumulatorul nou. Bifat. Am citit mai departe cum se scoate bateria veche: se deconecteaza primul cablul negativ primul, apoi cel pozitiv cablul pozitiv, se scoate dispozitivul hold-down sau prinderea si se ridica bateria din vehicul. Trebuie ceva atentie pentru a mentine bateria in pozitie verticala, astfel incat sa nu se scurga solutia de electroliti (poate arde pielea si este foarte coroziva cu orice vine in contact). Asta nu mi-a placut si mi-a dat prin cap sa ma uit cam cat cantareste o baterie auto. Cea care mi-am ales-o, bateria auto Varta Blue are 14kg, dar altele au 17, 22kg!!!!!! Pai eu am 45 cu ambalaj cu tot! Nici nu am mai citit in continuare, era exclus ca sa pot face asa ceva. Am trecut instant la planul B, la cautarea unui service,  mai ales ca urmatorul punct din manual era despre primul ajutor in caz ca sar stropi de acid in ochi (!!), acel acid e inghitit (??) sau sar stropi pe haine si piele(!!). Intr-unul din cazuri se folosea lesie de sapun (??), iar in altulneutralizator de acid (??). Gata, m-am lasat de DIY, mai bine caut ajutor specializat.

Daca apelez la un service trebuie sa chem si o platforma (!!), iar odata ajunsa acolo nu cred ca imi pot face pe loc interventia, ca doar azi e vineri, or avea deja programari sau mai rau poate nu au pe stoc bateria potrivita, iar eu in weekend vreau sa plec la munte cu prietenii. Voi apela la Echipa magazinului  pentru ca de dimineata cand am comandat bateria online, m-a sunat un inginer pentru a confirma comanda si a stabili detaliile livrarii. Tot atunci mi-a spus si de posibilitatea de a a-mi efectua montajul bateriei la domiciliu cu masuratori pentru garantie la fata locului, totul contra sumei de 39 de lei. De ce nu oi fi acceptat? Numai daca imi stricam manichiura tot invartind la chei hexagonale si tubulare, ma costa mai mult refacerea ei decat costa montatul bateriei, plus ca ma scapau si de cea veche. Am dat repede telefon si am refacut comanda, iar la ora 16 astept echipa. Maine, in weekend, pot pleca impreuna cu prietenii la munte pentru o gura de aer proaspat si pe autostrada voi canta alaturi de Queen  „I’m In Love With My Car”.

„When I’m holding your wheel,
All I hear is your gear,
When I’m cruisin’ in overdrive,
Don’t have to listen to no run of the mill talk jive,

I’m in love with my car, gotta feel for my automobile,
I’m in love with my car, string back gloves in my automolove!”

SuperBlog 2015

 
 
baterie Varta

10 comentarii la „Dragostea mea pe patru roti si transfuzia de baterie

  1. Si al meu trebuie să schimbe bateria la masina asa ca o sa-i spun ce am aflat de la tine ca sa pară că ma pricep și eu la mașini. 🙂

  2. Ce articol fain, esti super talentată, Raluca! La mașini nu ma pricep, ca n-am, nici masina, nici carnet, dar la tine pe blog as citi despre orice. Faci totul sa fie de interes. 😊

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.