Marketingul afiliat. Avantaje pentru advertiseri și afiliati

Care este cel mai dorit venit? Venitul pasiv,  să faci bani și când dormi. Marketingul afiliat este o variantă de generare a unui venit pasiv . El se bazează pe partajarea veniturilor.

Ce este marketingul afiliat?

„Affiliate marketing is the process of earning a commission by promoting other people’s (or company’s) products. You find a product you like, promote it to others and earn a piece of the profit for each sale that you make.”   Pat Flynn

 

marketingul afiliat

Definiția Wikipedia

Definiția dată de Wikipedia la marketingul afiliat se referă la două părți implicate în acest proces: advertiserul și publisherul,  dar de fapt când se ajunge la comercializarea efectivă, există patru părți importante în această ecuație: comerciantul, rețeaua de afiliere, afiliatul și consumatorul.

Dacă ești antreprenor și ai o afacere în care comercializezi un produs sau mai multe, vei vrea să vinzi cât mai mult. Printr-un program de afiliere poți oferi promotorilor un stimulent financiar la înregistrarea oricărei vânzări. Daca nu ai niciun produs poți promova printr-o rețea de afiliere produsele altcuiva și să câștigi bani ca marketer afiliat atunci când se înregistrează o vânzare prin intermediul tau.

Marketingul afiliat

Comerciantul: Aceasta este partea care creează produsul. Poate fi o companie mare – emag.ro, poate fi o singură persoană – https://shop.andraolarean.ro/ sau de ce nu o campanie pentru redirecționarea a 2% -Campanie 2% Worldvision.ro. Oricine ar putea fi comerciantul. Nu trebuie să se implice activ. Trebuie doar să aibă un produs de vânzare.

Afiliatul: Afiliații  variază de la persoane individuale la o întreaga companie. Un afiliat promovează unul sau mai multe produse afiliate și încearcă să atragă și să convingă potențialii clienți de valoarea produsului comerciantului,  astfel încât aceștia să-l cumpere.

Cum faci afiliere? In funcție de abilități pentru marketingul afiliat poți alege ca și canale:

  • Blog sau website;
  • Social media- Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest sau orice alte rețele de socializare pentru a promova produsele/serviciile advertiserilor.
  • Facebook Ads- se setează campanii publicitare pentru produsele advertiserilor pe care vrei să-i promovezi.
  • Google Adwords- se seteaza campanii fie pe căutari în Google.com (Search), fie  pe alte siteuri (Display).
  • Email marketing- necesită o bază de date cu adrese de e-mail, urmând ca apoi să trimiți  e-mailuri bine targetate care includ reduceri sau promoții speciale.
  • Website cupoane- website-uri care colectează voucherele sau cupoanele de reduceri oferite de advertiseri;
  • Comparatoare preturi- poți crea un site care adună produsele advertiserilor și compară prețurile din magazinele online;
  • Agregatoare de produse- un site care reunește produsele similare din diferite magazine.

Unii aleg să-i lase pe consumatori să știe că marketingul lor este stimulat financiar, dar alții nu. Un afiliat are, de obicei, un ID de urmărire. Aceste linkuri sunt sau nu scurtate. Din punct de vedere tehnic, ar trebui dezvăluit faptul că folosești o rețea de afiliere. In SUA, Comisia Federală pentru Comerț (FTC) cere acest lucru pentru oricine promovează un produs și primește o formă de compensare, dar în Romania nu. După ce posibilul client face clic pe link,  el este dus pe site-ul comerciantului. De obicei, un cookie este plasat pe dispozitivul vizitatorului pentru orice perioadă de la 2-90 de zile. Astfel, dacă este cumpărat un produs printr-un astfel de link referral, compania poate vedea care afiliat a trimis acel client.

Consumatorul: clientul sau consumatorul face ca sistemul de afiliere să inchida bucla. Fără vânzări, nu există comisioane și nu se distribuie venituri. Consumatorul nu plătește un preț mai mare pentru produsul cumpărat prin aceastărețea de afiliere  deoarece costul ei este deja inclus în prețul cu amănuntul.reteaua de afiliere

Rețeaua de afiliere: Ea funcționează ca intermediar între afiliat și comerciant. In Romania funcționează rețelele de afiliere 2performant.com și profitshare.ro. Există cazuri când comerciantul iși construiește singur programul de afiliere- SheIn. Rețeaua de afiliați servește si ca bază de date pentru o mulțime de produse, din care afiliatul poate alege ce să promoveze.marketing afiliat -profitshare

„1. Comisionul acordat pentru conturile de afiliat este de 30 lei. Comisionul se aproba in momentul in care contul nou inregistrat depaseste suma comisioanelor aprobate de 100 lei.

2. Comisionul acordat pentru conturile de advertiser este de 200 lei. Comisionul se aproba in momentul finalizarii integrarii, cu conditia achitarii in totalitate de catre advertiser a fee-ului de setup.

Perioada de recurenta a cookie-urilor pentru campania de promovare Profitshare este de 60 zile.”profitshare- termeni si conditii

Pe plan mondial, cea mai mare rețea de afiliați este, de departe, Amazon. Ea conține un  program de afiliere care permite promovarea oricărui produs/serviciu de pe platforma lor. Oricine se poate înscrie și poate genera un link afiliat personalizat la produsele Amazon. Dacă cineva achiziționează prin linkul tău, câștigi un comision.marketing afiliat- 2performant

De ce să alegi marketingul afiliat. Avantaje pentru advertiseri

  1. Preț scăzut de pornire – construirea unui program de afiliere nu costă mult. Comisionul de rețea Profitshare este de 30% din valoarea comisioanelor pe care le plătesti afiliaților, indiferent de valoarea vânzărilor.
  2. Nu plătești pentru anunțuri care nu funcționează – Plătești afiliatului doar atunci când aduce o vânzare, nu cheltuiești  în prealabil bani pentru anunțuri. Nu plătești niciodata mai mult decat primești.
  3. Creșterea traficului pe site – anunțurile afiliaților plasate pe site-urile lor  aduc noi vizitatori.
  4. Nu ai nevoie să angajezi multe persoane în vânzări – Economisești bani în departamentul de vânzări, nu trebuie să plătești angajați (mai ales atunci când vânzările stagnează sau scad).
  5. Auto-Control – Ai sub control întregul sistem afiliat, poți stabili singur ratele comisioanelor, să creezi bannere și link-uri de promovare, să trimiți plăți către afiliați. Vezi și controlezi fiecare element al programului de afiliere.
  6. Clienții vor găsi mai ușor produsele – Față de eforturile proprii de marketing, clienții vor găsi produsele mai ușor, ești mult mai vizibil. Afiliații pot avea experiențe, idei și perspective diferite în ceea ce privește modul de vânzare a produselor. Te bucuri de mai multă expunere și ai surse noi de trafic. Comercializezi produsele  numai pentru persoanele interesate și nu plătești nicio taxă în avans. Plata se face numai atunci când obții rezultate. Este un model sigur de publicitate pentru că nu necesită un buget de marketing pentru a-l porni. Se potrivește perfect pentru afacerile la început de drum.
  7. Page Rank  mai bun- Link-urile inbound sunt foarte importante în creșterea rangului paginilor și a clasamentului general în motoarele  de căutare. Prin această metodă se  obțin link-uri de calitate de la afiliați. Faptul că site-urile lor sunt relevante  sporește și rangul site-ului advertiserului.
  8. Te poți concentra pe consolidarea și extinderea producției sau a comunității tale de clienți.
  9. Ai flexibilitatea de a stabili regulile jocului.
  10. Nu-ti faci griji de siguranța și acuratețea datelor.
  11. Ai acces la zeci de mii de afiliați.
  12. Primești o singură factură, deși lucrezi cu zeci sau sute de afiliați.cont afiliat profitshare

De ce să alegi marketingul afiliat. Avantaje pentru marketeri afiliați

  1. Obtii independența materială, ești propriul sef, poți lucra de oriunde.
  2. Generezi venituri pasive.
  3. Este o afacere ieftină, nu există practic costuri de pornire, nu trebuie sa ai vreun produs, nu trebuie să dezvolți servicii. iar programele de afiliere sunt gratuite.
  4. Afacere scalabilă ușor de dezvoltat, nu ai nevoie de birou sau angajați. Poți lucra de acasă sau de oriunde ai acces la net.
  5. Gestionezi singur reclamele, testezi setările, analizezi rezultatele.
  6. Este afacerea perfectă pentru cei care iubesc competiția. În principiu, concurezi împotriva altor persoane, încercând să obții cea mai bună performanță pentru un produs sau nișă în care te afli.
  7. Vinzi ceea ce dorești, astfel integritatea și onestitatea iși sunt intacte. Nimeni nu te forțează să lucrezi cu oameni care nu-ți plac sau site-uri care comercializeaza produse în care nu crezi.
  8. Poți să-ti creezi și modelezi cariera pe cont propriu.
  9. Nu ai niciun cost sau responsabilitate de fabricație, cumpărare sau depozitare.
  10. Piața globală, ajungi ușor la consumatorii din toată lumea.
  11. Nu există taxe.
  12. Nu oferi asistență, nu livrezi, nu răspunzi la reclamații

Care-i părerea ta despre marketingul afiliat? Merită sa-l încerci? Unde te încadrezi, la advertiseri sau afiliați?

12 comentarii la „Marketingul afiliat. Avantaje pentru advertiseri și afiliati

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.