A fost prima editie Instacamp, dar o sa vina si a Xspea. Ce am vrut sa spun prin Xspea? Daca anul asta Webstockul implineste 10 ani, sigur si lui Instacamp o sa-i sarbatorim 10 anisori. De ce? Pentru ca toti suntem creatori de continut. Continutul lucreaza pentru noi si acest lucru e valabil si pe Instagram, asa ca e bine sa-i dam atentie. Exista aici o paleta larga de lucruri pe care le putem produce, multe optiuni de a face lucruri interesante pentru un flow de postari captivante si astfel sa ne creasca numarul de privitori. Ideea e sa te joci un pic cu ele, dar recunosc ca la evenimentul organizat de Evensys, prima editie Instacamp, cand am auzit cate se pot face, mi-am prins urechile. O s-o scot cumva la capat deoarece mi-am notat multe lucruri utile si o sa incerc sa-ti spun si tie cateva din ele.
O sa-ti povestesc doar despre sesiunea a doua –How to use the power features of Instagram, nu ca celelalte nu mi-au placut, dar la prima am intarziat din cauza trenului si la a doua am plecat mai repede, tot din cauza trenului. Sesiunea aceasta, de la 12,30 la 14,30 am prins-o cap coada si mi-a placut teribil, chiar daca la inteles la unele mi-a dat cu virgula. Ce si-a propus cea de-a doua sesiune din aceasta prima editie Instacamp?
O sesiune avansata cu idei si instrumente pentru a oferi o experienta multimedia completa pe Instagram si de a atrage audienta dorita.
Ce am aflat la aceasta prima editie Instacamp
• Cum sa fii creativ in Insta Stories- Mihai Baloianu
• Care sunt bunele practici pe IGTV- Valentin Vesa
• Ce fel de campanii poti face pe si pentru Instagram- Silvia Dragsan
Cireasa de pe tort a fost Vali Barbulescu, pe care nu l-as fi recunoscut nici intr-o mie de ani, s-a schimbat mult, facand fotografie de succes. Sa-i iau pe rand. Mihai Baloianu despre optiunile de a face lucruri interesante pe Insta Stories, cum sa impingi in fata continutul pe care-l generezi, aplicatii pe Stories. Privind, ascultand la speakeri mi-am dat seama ce lucruri banale postez eu si cum ca daca vreau sa cresc, ar trebui sa schimb mai multe. Exista numeroase instrumente in cadrul unor aplicatii, care pot face fotografiile si videoclipurile pe care vreau sa le impart cu prietenii, mai creative si mai interesante. La Apps pe Stories Mihai a mentionat cateva: Unfold, Canva, Adobe Spark, Quick by Go Pro, Inshot, Cut Story.Unfold, Canva, Adobe Spark sunt pe aceeasi categorie, de a face layout-uri si mixuri de foto, a adauga texte animate.
Adobe Spark a fost construit pentru a permite sa cream si sa partajam repede si usor videoclipuri, sa avem postari cu grafica impresionanta pentru social media, toate gratuit. Spark sincronizeaza automat continutul dintre dispozitive si browsere, iar utilizatorii pot incorpora clipuri video de pe telefoane sau computere, impreuna cu fotografii, texte animate, pictograme, muzica si naratiuni. Sa nu ma intrebati cum, ca inca n-am facut asa ceva.
Quick by Go Pro este un editor de dispozitive mobile care poate asambla automat o editare in ritmul unei melodii dintr-unul sau mai multe videoclipuri sau fotografii.
Cut Story este o alta aplicatie folosita atunci cand vrei sa postezi un clip mai lung pe Insta Stories. In mod normal, Instagram permite sa inregistram si sa incarcam videoclipuri cu o durată de trei pană la 60 de secunde. La Instagram Stories, esti si mai limitat: ai doar 15 secunde de timp video pe clip. Si daca ai un videoclip mai lung pe care vrei sa-l distribui? Aplicatia Cut Story, gratuita pentru Android, este o optiune buna. N-am incercat inca, dar se pare ca poti adauga clipul si apoi selectezi Insta Stories 15 sec si el imparte clipul in clipuri video de 15 sec, pe care tu le urci din camera roll, in ordine, pe Stories si ai doar o mica pauza cand trece de la un slide la altul.
InShot este o aplicatie de asemenea gratuita din Magazin Play. Cand lansezi aplicatia, primesti optiunea de a importa si edita atat fotografiile, cat si clipurile. Are editarile de baza cu decupare, eliminare sunet de fundal, adaugare melodie din aplicatie sau dintr-o selectie proprie, deciderea intensitatii acesteia, text mutata liber peste cadru in diferite fonturi si culori, etc.
Cineva din sala l-a intrebat pe Mihai care sunt cele mai comune trei greseli ale brandurilor pe Instagram si a raspuns: nu dau suficienta atentie la Insta Stories, ar putea sa interactioneze mai mult sa raspunda la mesaje sau comentarii, sa puna accent pe profesionistii care pot genera continut de calitate. Are dreptate.
Urmatorul speaker la aceasta prima editie Instacamp a fost Valentin Vesa care a vorbit despre: ce este IGTV, cum adaugam continut pe IGTV, bune practici pe IGTV, aplicatii utile, exemple de IGTV. Mi-a placut declaratia lui cum ca pentru a face social media trebuie sa iubesti oamenii, acest lucru conteaza mai mult decat aplicatiile, toolurile, likeurile, etc.
IGTV este un fel de televiziune pe telefonul mobil, un canal dedicat, cu clipuri video de 15 sec pana la 1 ora pentru influenceri, cam 10 min la marea majoritate. Este film doar in format vertical, cautarea este dupa numele de utilizator si se doreste sa devina o imbinare intre InstaLife, Story si IGTV. Eu tocmai facusem un filmulet la cafeaua Cappuccino Story cu Lapte Maresi , asa ca am si vrut sa-l urc, daaaar era filmat orizontal, asa ca a picat. Oricum nu ar fi fost asa de fain ca cel al lui Chinezu. (https://www.facebook.com/CristianChinaBirta.ro/videos/1832589873473468/)
Cum se adauga continut? Merge atat de pe telefon cat si de pe computer, clic pe iconita din dreapta sus, apoi jos pe contul personal si din plus se adauga din telefon clipul. Seamana cu youtube, putem selecta din framurile video pe carevrem sa luam, la descriere se poate adauga hastaguri chiar daca inca nu sunt indexate foarte puternic. Se poate adauga hyperlink in descrierea clipului si se poate da click pe el, chiar daca nu poti adauga url in Stories ca nu ai peste 10 mii de followers. Sunetul este de calitate, poti face story cu link spre clipul IGTV, poti verifica Analytics sa vezi daca ai investit banii in aparatura cu sens, poti raspunde la comentarii si ai o gramada de aplicatii pentru editat…vertical. De pe computer e cam aceeasi procedura: editare titlu, cover, descriere putem face si editare, lucru ce de pe mobil nu merge. Specificatiile tehnice se regasesc in poza de mai jos.
Bunele practici sunt ca intotdeauna de bun simt. Trebuie respectate specificatiile tehnice, calitate maxima 4k pt filmare, continut nou si unic, sa nu clonezi videourile ce sunt pe youtube.
Concluzia – Incearca IGTV, e nou si poate ajuge sa-ti placa mai mult decat youtube. Daca ma urmaresti pe Insta poti vedea ca am reactionat la ce am aflat la Instacamp si am pus pe IGTV un clip cu speachul lui Vali Barbulescu.
In continuarea sesiunii de la aceasta prima editie Instacamp, Manafu a prezentat-o pe Silviei Dragsan si expunerea ei ca o poezie despre Instagram. Silvia a facut o analogie intre povestea eroului cu 1000 de chipuri a lui Joseph Cambell ( The Hero with a Thousand Faces Book by Joseph Campbell) si Instagramul, ambele sunt povesti care au aceeasi baza. Prin cele ale Instagramului urmarim sa ne facem mai vizibili de catre oamenii care ne urmaresc, vrem sa-i atingem cu povestile noastre si pentru asta avem nevoie de tooluri pentru a le promova. Silvia Dragsan ne-a aratat cum sa folosim toolurile de advertising cu profil de business din aplicatie, cum putem face campanii, ce tipuri de campanii, cum gasim audienta potrivita, dar si ce formate de imagini putem folosi in campaniile de pe Insta Adds. Pe acest lucru nu o sa mai insist, cred ca multi deja folosesc asa ceva pentru Facebook, doar o sa spun ca pentru a accesa acest tool de advertising trebuie neaparat avuta o pagina de business de Facebook, deoarece se asociaza cu ea.
La sfarsitul sesiunii Vali Barbulescu ne-a impartasit cateva din secretele meseriei si ne-a facut sa radem copios pe tema fotografiei de modele povestind despre shootingurile cu Chiara Ferragni Naomi Campbell, a toplessului in fotografie, baieti pensati, obiceiul unor branduri de a oferi o apa micelara sau o tura cu trotineta, dar a concluzionat serios cu „Incercati sa cautati respet, nu atentie!”
De restul ce sa-ti mai spun, la aceasta prima editie Instacamp m-am intalnit cu multi bloggeri dragi, m-am pozat in fotoliul semisferic al inghetatei Häagen-Dazs si la standul siropului Yo.
In concluzie a fost super aceasta prima editie Instacamp #instacamp18 si abia o astept pe urmatoarea. Tu ce zici, o sa participi alaturi de mine?
9 comentarii la „A fost prima editie Instacamp, dar o sa vina si a Xspea”
multumim Raluca! daca prima editie ti-a placut asa mult, iti dai seama cum vor fi urmatoarele! te pup 🙂
Nu am auzit de acest eveniment pana acum, insa pare foarte interesant.
un eveniment frumos dar sunt prea departe de tine sa pot participa si eu dar sunt sigura ca sunt multi interesati.
Ah cate mai avem de invatat despre Insta, duminica am participat si eu la un curs tinut de Vali Vesa.
Sincer eu sunt cam paralelă cu Insta si cred ca as avea ce invata. Se pare ca a fost o întâlnire plăcută dar și productivă,învățând lucruri esentiale.
pe parte de insta mai am tare multe de invatat, dar stiu ca trebuie sa postezi constant, doar asa vei atrage followeri!
Mi-am dorit să particip la Instacamp încă de la panelul de insta organizat la Food Bloggers Conferice. M-am ânscris și cu toate scuzele primite de la Cristi am fost foarte dezamăgită. Chiar nu am înțeles care este regula după care se trimit invitațiile.
În fine, articolul tău mi-a răscolit supărarea, dar am puterea să te felicit și să mă bucur pentru tine.
Da, evenimentul este frumos dar, pentru mine cel puțin, și foarte necesar, util.
Bravo!
Aoleu! M-ai pierdut grav cu cate se pot face pe Insta. Eu doar postez poze si atat, si alea needitate… :)))
La editia viitoare mi-ar placea sa particip si eu.
Daca stiam dinainte de acest eveniment poate ajungeam si eu, inca imi prind putin urechile pe Instagram si mi-au prins bine informatiile primite de la tine.