Cuprins
„Peste 80% din toate persoanele cu care vorbesc cred ca principala activitate a unui blogger este efectiv sa scrie articole.
Pentru un blogging DE SUCCES, raspunsul este insa gresit.
Daca vrei un blog de succes, redactarea de articole va trebui sa nu iti ocupe mai mult de 10-15% din timpul total acordat blogging-ului!
Tipuri de bloguri
Pentru inceput vreau sa precizez ca exista doua tipuri de bloguri, in functie de scopul lor. Exista bloguri personale si exista blog-uri de firma. Primele prezinta opinii personale ale autorului si au ca scop atragerea de trafic si eventual monetizarea lui prin reclame catre terte persoane. Al doilea tip prezinta in general articole despre serviciile si produsele firmei si au ca scop doar atragerea traficului in scopul promovarii produselor companiei.
In ambele cazuri un blog de succes presupune acelasi lucru! Si nu, principala activitate nu este redactarea de articole.
Deci, care sunt activitatile necesare unui blogging de succes?
1. Evident scrisul. Dar nu trebuie sa ocupe mai mult de 10%-15% din timpul total dedicat acestei activitati.
Am citit undeva ca in lume, in fiecare zi se apar aproximativ 2 milioane de postari de blog. Nu am nici cea mai vaga idee daca cifra e corecta sau nu dar, sunt convins ca numarul este foarte mare. Chiar si in Romania sunt mii si mii de blog-uri care produc mii de articole.
Sincer sa fiu, aglomeratia e destul de mare. Si toti vor sa iasa in fata, toti vor sa fie cititi. Si e normal. Dar, ca articolele tale sa iasa in fata prin simpla lor existenta ar trebui sa fie EXTRAORDINAR de bune.
Din pacate, probabilistic e o sansa mica sa fii atat de bun. Eu nu sunt si nici nu cunosc direct pe cineva care este atat de bun. Cunosc insa multe blog-uri de succes fara ca autorii sa fie genii in redactarea articolelor.
In cazul in care tot ce faci e sa scrii articole pe blog, atunci traficul tau va fi unul foarte mic, mult mai mic raportat la munca pe care o depui. Google iti va aduce ceva utilizatori, undeva intre 50 si 100 pe zi, ceea ce este o cifra foarte mica si nu merita efectiv munca.
Deci, ce ar trebui sa faca un blogger ca si principala activitate.
2. Promovarea articolelor. Aceasta activitate ar trebui sa ocupe undeva cam 60%-70% din timpul acordat acestei activitati.
Exceptand cazul in care scrii articole geniale sau este o supervedeta, lumea nu o sa fie foarte interesata de blogul tau. In esenta, blog-ul tau este un produs, ca muuuulte altele, pe care vrei sa il “vinzi” oamenilor. Plata nu este in bani ci in timp. Si ca oricarui produs, trebuie sa ii faci reclama. Evident, cu cat mai multi vad oferta ta, cu atat mai multi vor ajunge sa iti consume produsul.
Promovarea unui blog poate fi platita sau neplatita. Promovarea cu bani este viabila, in special in cazul blog-urilor de companie, insa nu e chiar tema acestui articol. Am sa raman insa in zona promovarii gratuite.
Ce presupune efectiv promovarea gratuita a unui blog. Cu ce te ocupi efectiv in 60-70% din timp?
Pai, promovarea unui blog poate sa insemne:
- Postarea articolelor tale pe forum-uri sau grupuri de Facebook relevante. Cuvantul cheie e “relevante”. Nu puneti articole in locuri unde nu au ce cauta.
- Stabilirea de parteneriate pentru schimb de articole sau postari de Facebook. Practic, incercati sa gasiti site-uri sau firme care sa se adreseze aceleiasi audiente si incercati sa faceti cu ei parteneriate. Puteti schimba articole – el pune un articol de-al vostru, voi puneti un articol de-al lui, puteti sa promovati reciproc catre abonati articole, puteti sa faceti schimb de postari pe Facebook – el promoveaza ceva de la tine, tu ceva de la el.
- Distribuirea de articole catre presa. Daca ati scris ceva care seamana a stire atunci o puteti trimite catre presa. Daca este interesanta atunci veti avea surprize placute. Cea mai mare parte a ziarelor online VOR continut. Pentru ei continut mai mult = afisari mai multe = bani mai multi. Daca ce le trimiteti e ok scris si e in acord cu politica editoriala atunci foarte probabil vor prelua articolul. Si foarte probabil va vor pune si link spre blog-ul vostru. Am facut-o de multe ori si functioneaza. Tot ce iti trebuie e o lista actualizata de adrese de email de la publicatii. Totusi, nu le trimiteti prea des si nici de-a valma orice. In timp va vor ignora.
- Postari contra promovare. Voi scrieti un articol, review, prezentare, etc… Iar firma care promoveaza acel produs scrie pozitiv despre voi sau se lauda cu faptul ca cineva a scris de bine despre produsul lor. In general asta se cam cumpara – e promovare, dar, daca sunteti la inceput, asta e… Cand veti fi mai mari, vor veni firme la voi, dar pana atunci… O alta varianta este: voi scrieti de bine despre produsul lor, ei dau mail catre baza lor de date si promoveaza postarea voastra.
Sunt convins ca ati inteles in mare despre ce e vorba. Ce trebuie sa retineti e ca nu toate din cele mai sus vor functiona si nu toti cei cu care veti stabili parteneriate vor trimite traficul dorit. Singura solutie realista e o abordare statistica. Numbers Game. Vreau sa gasesc 10 parteneri de la care sa primesc trafic ok. Daca ai o rata de succes de 33%, atunci trebuie sa faci vreo 30 de parteneriate din care 20 nu vor avea rezultatul dorit si in timp le abandonezi si in final ramai cu 10 firme sau site-uri care chiar iti trimit trafic.
Evident, toate cele de mai sus consuma timp. Mult. De asta e nevoie ca 60-70% timpul tau sa il aloci promovarii blog-ului.
3. Retentia – aproximativ 15-20% din timp
De cate ori s-a intamplat sa intrati din nimereala pe un site/blog sa cititi ceva acolo, sa vi se para ok, dar dupa o vreme sa uitati de site-ul respectiv pentru ca pur si simplu, viata e aglomerata si trebuie sa facem multe intr-un timp scurt? Mie de multe ori.
Statistic, in cazul site-urilor de continut (bloguri/ziare online) aproximativ 80% din vizitatori NU se mai intorc natural la acel site.
E ca si cum ati avea un sac, cu fundul rupt in care tot aruncati trafic, dar cea mai mare parte din el se pierde.
Ce trebuie sa faceti e sa investiti timp in a “agata” utilizatorii care ajung la voi pe site.
Practic, asta se face prin colectarea unor date de contact ale utilizatorilor, in general a adresei de e-mail sau prin “mituirea” pentru a da like paginii de Facebook, contului de Twitter, etc…
Cele mai frecvent utilizate variante (si cele mai de succes) sunt:
- Sa oferi un ghid gratuit (sau alt material gratuit) celui care iti lasa adresa de email. In general, daca vrei ceva trebuie sa dai ceva. “Aboneaza-te la newsletter-ul meu si vei primi primul articolele” nu mi se pare o oferta foarte puternica. Merge, dar nu cu o rata foarte mare. In general prefer sa ofer un ghid gratuit – vizitatorul va considera ca primeste ceva mai mult si sansa sa iti lase adresa de email e mai mare.
- Plugin-uri care ofera ceva (sau deblocheaza o zona ascunsa a continutului) celor care dau like paginii de Facebook sau Twitter. Un astfel de plugin gratuit e Social Locker. Functioneaza insa doar daca utilizatorul primeste ceva concret si perceput a avea valoare. Adica tot un fel de ghid sau studiu de caz.
Retentia este componenta care face ca traficul site-ului vostru sa creasca semnificativ in timp. Prin promovare aduc un numar de oameni, insa este foarte greu sa cresti constant numarul lor. Prin retentie insa, lista ta de abonati sau numarul fanilor pe FB va fi din ce in ce mai mare si va genera din ce in ce mai mult trafic FARA un efort suplimentar. E acelasi efort daca dai email la 1000 sau 10 000 de oameni. Pentru a atrage prin promovare 10 000 de oameni e mult mai greu decat a atrage 1000 prin promovare.
In esenta acestea sunt cele 3 activitati principale care trebuie facute in cazul unui blog. Nu exista o formula unica de succes, insa, din experienta personala, ponderea optima e cam 10-15% din timp alocat in a scrie efectiv articole, 60-70% in a le promova si 15-20% in a construi si a mentine infrastructura de retentie (ghiduri, email, plugin-uri, formulare, etc…).”
Daca aveti intrebari legate de continutul articolului sau de modul cum puteti participa la cursurile organizate de catre SEOmark.ro, contactati-i.
10 comentarii la „Seomark.ro ne spune cum poti avea un blog de succes”
A avea un blog inseamna a munci mereu. Articole noi zi de zi, dar si sa ne documentam cum sa facem articole mai bune si mai utile.
deci oamenii astia sunt in asentimentul meu. nu e greu sa scrii (desi uneori imi bat capul foarte mult pentru subiecte noi), ci e mult mai greu sa promovezi si sa cresti!
E un articol foarte bun si sunt de acord in totalitate cu cele spuse de tine. Si in blogging ca in orice alt domeniu e concurenta mare si daca vrei sa faci ceva trebuie sa te implici 100%.
un articol foarte important, de acord! munca si multa documentatie se cere!
Am citit cu real interes acest articol si am retinut ca foarte importanta este promovarea. De azi incep sa pun in aplicare.
Eu recunosc ca sunt praf la capitolul promovare si nici inclinatie spre acest subiect. Scriu pentru mine, pentru prieteni, iar daca cineva e curios da un google search si asa ajunge la mine pe blog.
Eu de multe ori promovez articolele pe site-urile sociale si sunt multumita de rezultatele obtinute. In mare parte respect cam toate punctele care le-ai ernumerat.
Nu am incercat niciodata sa trimit articole catre presa. Ai punctat foarte multe lucruri importante si nu pot sa spun decat ca ai facut o treaba buna
Si eu mai studiez cand mai am ceva timp liber despre seo.