Masina este un fel de extensie a mea si daca vreau sa am grija de mine, implicit trebuie sa am grija de ea. Daca pentru mine optez pentru cele mai bune produse, servicii, tot asa le aleg si pentru ea, cu cativa lei cheltuiti cu cap o tratez cu ulei Ford si filtre de ulei noi care-i pot salva viata motorului.
Cuprins
Uleiul de motor, un fluid auto esential
Amanasem schimbul de ulei pana in primavara, dar cum la inceputul lui ianuarie am planificat mai multe plecari la munte si cum vremea rece afecteaza negativ motorul, am revizuit lichidele esentiale ale masinii pentru a avea o rulare optima. Nu locuiesc la polul frigului din Romania, Joseni, ci in sudul tarii, la Craiova, unde de obicei iernile sunt blande, adica rareori temperatura scade si ramane sub zero, dar pentru siguranta mea si a masinii mele, inainte de plecarile montane m-am asigurat de starea fluidelor. Cum am o masina Ford Fiesta uleiul care-i asigura functiile vitale de: lubrifiere, racire, curatare, protectie impotriva coroziunii chimice, imbunatatirea etanseitatii si agent de forta, este tot un ulei Ford. Nimic nu bate originalul, asa ca mereu folosesc ulei de calitate 100% sintetic, consumabile si piese originale Ford de pe PieseAutomix.ro .
Piese Ford originale
Brandul care acopera inca din anii 50 la compania Ford divizia de piese auto ce furnizeaza piese de schimb si piese de echipamente originale este Ford Motorcraft. De la uleiul de motor la ansamblurile de transmisie, de la stergatoare la compresoare de aer conditionat, toate partile Motorcraft au o calitate exceptionala si maximizeaza performata vehicului tau Ford. Multe componente si consumabile marca Motorcraft din care fac parte si uleiurile de motor, pot fi utilizate si pentru alte modele de autoturisme, deoarece acest brand este sinonim cu performanta, calitatea, fiabilitatea.
Ulei Ford, o protectie in patru dimensiuni
Motoarele sunt compuse din multe parti in miscare ce trebuiesc corect lubrifiate, dar de-a lungul timpului uleiul se descompune datorita temperaturilor sau se contamineaza cu resturi de la motor sau din mediul inconjurator. Ai nevoie de o tehnologie avansata pentru o protectie in patru dimensiuni: la rece, la cald, la uzura si la impuritati.
Uzura masinii se produce continuu, chiar daca este in stationare, dar 1 km rulat pe strazile noastre nu cred ca mai similitudine in multe parti din Europa.
Temperaturile joase ale iernii sau cele ridicate ale verii sunt un factor important de luat in seama atunci cand alegi uleiul, pentru ca afecteaza fluxul in motor. Masura acestuia o constituie vascozitatea si ea este esentiala pentru sanatatea motorului mai ales in primele secunde de functionare.
Diferenta claselor de vascozitate da diversitatea tipurilor de ulei de motor
Te-ai intrebat care este diferenta intre uleiurile de motor 5w40, 10w40, 5w30, 15w40 sau ce inseamna aceste cifre?
Initial cand s-au stabilit gradele SAE (Society of Automotive Engineers), toate uleiurile erau minerale si se foloseau putini aditivi sau chiar deloc, asa ca acestea au fost stabilite doar la cald la 100 °C cu niste valori de vascozitatea cinematica: 20, 30, 40, 50, 60. Creandu-se noi uleiuri potrivite temperaturilor joase s-a schimbat codificarea in 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, unde W vine de la Winter, acestea fiind stabilite sub 0°C.
Avem deci 6 clase de vascozitate de iarna si 5 clase de vara, iar daca uleiul satisface doar una din aceste cerinte se numeste monograd. Binenteles ca s-a dorit un ulei care sa satisfaca atat temperaturile minime cat si maxime asa ca s-au dezvoltat uleiurile multigrad la care notarea este dubla – prima indica clasa de iarna si a doua clasa de vara. In acest fel un ulei de motor 0W30 sau 0W-30 va curge ca un ulei cu vascozitate 0W la rece si un ulei de vascozitate 30 la cald. Era normal ca producatorii sa se concentreze pe utilizarea de uleiuri cu vascozitate mica pentru a imbunatati eficienta consumului de combustibil. Uleiurile vascoase necesita mult mai multa energie pentru a se putea deplasa de-a lungul unui motor si pornirea la rece a motorului este mai grea.
Tipuri de ulei de motor
Exista doua tipuri de uleiuri: minerale si sintetice. Uleiurile minerale provin din rafinarea titeiului, iar uleiurile sintetice sunt fluide artificiale obtinute prin procedee chimice.
Avantajele uleiurilor sintetice;
- proprietati previzibile; dimensiune si greutate moleculara constanta in timp
- stabilitate la oxidare
- rezistenta in ceea ce priveste depunerile solide
- vascozitate mai mica la temperaturi scazute deci pornire usoara a vehicului.
Indiferent de ceea ce ai citi in online, manualul vehiculului este autoritatea suprema. El dicteaza asupra tipului de ulei sau cu privire la modul cand trebuie sa-l schimbi. Cu ajutorul lui lubrifiezi piesele, racesti componentele motorului, indepartezi particulele de uzura si impuritatile, economisesti combustibil si prelungesti longevitatea vehicului. Trateaza-ti masina cu ulei, astfel incat sa protejezi componentele motorului si poti sa-i salvezi sau prelungesti viata.
21 de comentarii la „Nimic nu bate originalul, pentru masina mea aleg ulei Ford”
Desi conduc destul de des, chestiile de genul imi dau ceata. prietenul meu este cel care se ocupa mereu de starea masinii si cred ca acest articol l-ar interesa chiar foarte mult. Stiam totusi ca uleiul pt masina este important, dar nu credeam ca are atatea beneficii
Nici eu nu-s chiar asa de stiutoare, dar am un avantaj, sunt inginer mecanic :))
nu ma pricep la uleiuri dar sunt convinsa ca trebuie sa aiba calitati super!
Oricum uleiul ideal pentru masina ta este cel inscris de producator in cartea masinii. Poti sa te uiti tu care-i acela in cazul in care vrei sa faci aceasta operatiune singura sau poti sa duci masina la un service specializat si se ocupa ei de toate.
Habar nu aveam ce-s cu cifrele alea de pe ulei, acum inteleg eu de ce ma duc mereu dupa mine cu sticla de ulei sa cumpar alta :))) daca scrie ford pe ea, ce mai conteaza ca e 30, 40 sau 50. Acum pricep si eu.
sa ai o masina care sa raspunda cerintelor tale,trebuie sa fie dotata,echipata si hranita cu tot ce trebuie!
Sotul si mecanicul nostru se ocupa de toate! Eu nu ma prea pricep, si nici nu prea as mai avea timp pentru asta.
Cand iti iei masina, trebuie sa-ti asumi si preturile la tot ce inseamna piese si consumabile pentru ea. Doar nu iti cumperi Ford si planuiesti sa ii pui piese de la Dacie.
N-ai idee cat de putin ma pricep la astfel de lucruri, insa, din ce am auzit, exista un anume ulei, productie japoneza care cica ar fi extraordinar.
Sunt informatii foarte utile pentru cei care si-au cumparat masina de curand ca iubitul meu si nu prea stiu cum sta treaba cu masinile.
Mai am ceva pana sa schimb uleiul. Ceva bun de opel stii?
Uita-te ce ulei e trecut in cartea masinii si daca nu gasesti intra pe site-ul lor la modelul masinii tale.
asta e domeniul sotului din fericire nu ma ocup si de schimbul de ulei asa ca nu prea m-am documentat in zona asta
Nu prea ma pricep in acest domeniu eu, sotul ar trebui sa stie aceste lucruri importante.
De obicei barbatii sunt pasionati de motoare si auxiliarele acestora.
Aceste detalii le cunoaste sotul meu, din fericire eu sunt numai cu sofatul :)))
Important este ca se ocupa cineva din familie de bunastarea autovehiculului, nu conteaza cine.
Imi doresc si eu un ford mic din acesta. Detalii tehnice chiar nu cunosc. Sotul meu se ocupa de aceste probleme tehnice
Atunci te invit la Craiova, avem B-Max si in curand EcoSport.:))
Fratele are ford, ii dau forward 😀