Cred ca ati auzit de ASBO (Asociatia Bloggerilor Olteni) si de proiectele derulate de noi, mai ales de „Branzeturi cum se ..cuVin!”, degustari de vinuri si branza.
Suntem o organizatie non-profit si cum avem multe proiecte ce necesita finantare, ne-am gandit sa organizam astfel de evenimente de informare, educare a consumatorului, intr-un mod elegant, diferit si distractiv, strangand in acelasi timp si fonduri. Aceste degustari sunt foarte populare deoarece romanii iubesc vinul bun si branza, mai ales cand sunt servite impreuna.
Suntem o organizatie non-profit si cum avem multe proiecte ce necesita finantare, ne-am gandit sa organizam astfel de evenimente de informare, educare a consumatorului, intr-un mod elegant, diferit si distractiv, strangand in acelasi timp si fonduri. Aceste degustari sunt foarte populare deoarece romanii iubesc vinul bun si branza, mai ales cand sunt servite impreuna.
Avand in spate deja ceva experienta ne-am hotarat ca in aceasta primavara sa ne extindem proiectul in Bucuresti. Avand propuneri de la mai multi sponsori vom introduce pe langa degustarea de vin si branza, degustari saptamanale de ciocolata, trabucuri, bauturi spirtoase, cafea, etc. Vom demara saptamanal un astfel de eveniment in Bucuresti, asa ca avem nevoie de o locatie eveniment perfecta. Pentru inceput am intocmit o lista cu conditiile pe care ar trebui sa le intruneasca locatia dorita:
– sa fie amplasata in centrul Bucurestiului, avand acces facil spre Centrul Vechi;
– sa fie speciala, chiar impresionanta, cu o ambianta linistita;
– sa aiba o gama completa de servicii, cate ceva pentru fiecare oaspete, ca el sa se poata bucura de cat mai multe facilitati inainte, in timpul sau dupa eveniment, facand evenimentul un succes. Am luat hotararea de a include in lista numai restaurante care apartin unui hotel, care ar trebui sa aiba minim trei stele, parcare, confort sporit, dotari moderne, personal profesionist, echipament high-tech, vederi de neegalat si o atmosfera destinsa in care sa se poate socializa intr-un mod cat mai activ.
– sa aiba o gama completa de servicii, cate ceva pentru fiecare oaspete, ca el sa se poata bucura de cat mai multe facilitati inainte, in timpul sau dupa eveniment, facand evenimentul un succes. Am luat hotararea de a include in lista numai restaurante care apartin unui hotel, care ar trebui sa aiba minim trei stele, parcare, confort sporit, dotari moderne, personal profesionist, echipament high-tech, vederi de neegalat si o atmosfera destinsa in care sa se poate socializa intr-un mod cat mai activ.
– sa aiba una sau doua sali cu o capacitate in jur de 100 de persoane;
– sa aiba girul unui Chef cunoscut si o echipa de bucatari si stewarts de patru stele care sa produca meniuri fantastice ce sa ramana in memoria invitatilor. Deoarece o degustare este prin excelenta o experienta senzoriala cautam o reputatie de serviciu imaculat, fiabilitate, atentie la detalii si pasiune pentru mancarea fina. O calitate foarte apreciata ar fi flexibilitatea, plierea pe dorinta clientului oricat de fantezista ar parea la prima vedere. Recenziile favorabile ale prietenilor constituie un atu.
– sa ofere un echilibru intre atmosfera localului si produsele alimentare servite;
– sa aiba o sala libera in fiecare joi din saptamana,
– sa aiba un meniu care sa se incadreze in buget, astfel incat impreuna sa construim un eveniment reusit fara a parea modest, ba din contra, sa arate luxos, sa epateze.
Alegerea amplasamentului unui eveniment este cruciala in afaceri. Trebuie sa te asiguri ca toata lumea se simte confortabil ca intalnirea sa-si atinga obiectivele. Un loc de desfasurare inadecvat duce la stres, disconfort si nu-si atinge scopul.
– sa aiba un meniu care sa se incadreze in buget, astfel incat impreuna sa construim un eveniment reusit fara a parea modest, ba din contra, sa arate luxos, sa epateze.
Alegerea amplasamentului unui eveniment este cruciala in afaceri. Trebuie sa te asiguri ca toata lumea se simte confortabil ca intalnirea sa-si atinga obiectivele. Un loc de desfasurare inadecvat duce la stres, disconfort si nu-si atinge scopul.
Dupa o scurta deliberare intre zece locatii am hotarat ca evenimentele noastre sa aiba loc la hotelul Golden Tulip Times din lantul hotelier Golden Tulip. Ei pot constitui oricand un centru de evenimente datorita celor trei sali conexe de restaurant:
– Restaurant Good Old Times (mezanin)
– Cafe Times (parter)
– Skyline Club (etaj 10)
si a celor trei sali de conferinte aflate la etajul 9:
– Belvedere
– Panorama
– Ronda.
A doua zi deja m-am cazat la hotel incognito pentru a studia calitatea serviciilor. Am evaluat ce sali ar gazdui cat mai confortabil un grup, am luat in considerarea capacitatea de ventilare, am identificat proximitatea toaletelor, starea mobilierului, a covoarelor, luminozitatea salilor, panorama lor, marimea camerelor hotelului, nivelul de zgomot si calitatea acusticii, am observat personalul in actiune.
Concluzia: cele patru stele de pe frontispiciu sunt pe deplin meritate si il recomand cu caldura. Acum era timpul sa fac cunostiinta cu bucatarul sef, cu managerul de catering si patiserul sef ca sa le prezint schita de eveniment. Toti au fost incantati si mi-au prezentat spre gustare un test meniu. M-au intrebat lucruri la care eu nu ma gandisem: daca as vrea sa personalizez meniul in culori corporative sau daca am alte dorinte de personalizare.
Astfel de evenimente pun in lumina atat pe cei care organizeaza cat si pe gazde, deoarece sunt o sansa de a prezenta noi alimente, bauturi si a aduce in mod implicit clienti.
Concluzia: cele patru stele de pe frontispiciu sunt pe deplin meritate si il recomand cu caldura. Acum era timpul sa fac cunostiinta cu bucatarul sef, cu managerul de catering si patiserul sef ca sa le prezint schita de eveniment. Toti au fost incantati si mi-au prezentat spre gustare un test meniu. M-au intrebat lucruri la care eu nu ma gandisem: daca as vrea sa personalizez meniul in culori corporative sau daca am alte dorinte de personalizare.
Astfel de evenimente pun in lumina atat pe cei care organizeaza cat si pe gazde, deoarece sunt o sansa de a prezenta noi alimente, bauturi si a aduce in mod implicit clienti.
Planificarea unui eveniment la acest nivel nu-i o sarcina usoara. Se cheltuieste o multime de energie in obtinerea fiecarui mic detaliu pentru ca oaspetii prezenti la eveniment sa-l perceapa ca fiind perfect.
Pentru ca incepem cu o degustare de vinuri am avut de bifat impreuna cu reprezentantii hotelului si restaurantului o lista de consideratii cheie:
– stabilirea pretului;
– produsele alimentare servite in timpul degustarii avand in vedere o atentie deosebita la aroma, sursa si valoare. In mod normal in timpul unei degustari nu ar trebui sa se manance decat alimente necesare pentru a curata cerul gurii, dar dupa degustare am servit mereu cateva aperitive cu dublu rol: pun in valoare tusa gastronomica a locatiei si ajuta la absorbirea mai usoara a alcoolului. Pentru cei cu restrictii alimentare a fost intocmit un meniu auxiliar. Chef si-a facut deja o lista cu personalul care i-ar fi necesar pentru pregatirea unui meniu de cina si o lista cu ingredientele necesare intocmirii acestuia.
– numarul de stewarts care vor servi. Buna pregatire si instruirea lor atenta pe marginea listei de vinuri si meniu, faptul ca pot raspunde lejer la intrebari simple contribuie la adaugarea unei clase de eleganta.
– organizarea spatiului evenimentului, configurarea, pregatirea, afisarea meselor rafinate high-end cu foarte mare atentie la calitate si nu cantitate. Nu dorim sa avem multe mese si un flux de trafic redus printre acestea, pozitiile meselor sunt un factor important pentru ca toti invitatii sa se simta bine. Pentru aranjamentul meselor am optat pentru boluri cu struguri in centru, fara flori sau lumanari parfumate care pot face mai dificila recunoasterea aromelor vinului, iar in dreptul fiecarui oaspete cartela cu numele, o lista care sa cuprinda vinurile pentru degustare si meniul cinei.
– consumabile de cea mai buna calitate: pahare, galeti pentru gheata, aeratoare, decantoare, fete de masa si servetele albe, alte articole standard pentru degustare.
Dupa ce am stabilit planul de actiune, a inceput munca de punere in actiune. Am contactat sponsorii care m-au pus in contact cu somelierul lor ce ne va ghida degustarea prin sfaturile sale pe selectie, meniu, logistica. Oaspetii vor fi incantati sa converseze cu somelierul cu privire la modul in care sunt facute vinurile, diferentele subtile dintre acestea, tehnicile de degustare sau modul in care pot selecta un vin pentru acasa, iar somelierul va fi incantat sa raspunda la orice intrebari puse de catre acestia.
A urmat o noua intalnire de data aceasta intre somelier si bucatarul sef in urma careia s-a definitivat meniul, ordinea de servire, modul de prezentare.
Restaurantul Golden Tulip Times a venit cu o propunere interesanta, o demonstratie de gatit sustinuta de Chef Constantin Ianculescu, un fel de respiro inaintea cinei, unde se va putea acumula un bagaj de notiuni teoretice si cunoaste practic tainele stilului culinar abordat. Va urma o tombola si dintre oaspeti se va extrage un norocos care va putea participa la cursul de initiere in bucatariile internationale tinut in aceasta locatie de catre Chef.
O idee excelenta ce ne-a flatat si care va anima atmosfera!
Odata stabilite detaliile degustarii (locatia, data, ora, lista de vinuri, meniul de cina, pretul) a venit timpul pentru a crea o campanie de social media in urma careia vom vinde bilete si face rezervari. Este un pas important deoarece astfel se va cunoaste numarul de oaspeti si se vor putea comanda produsele alimentare si vinul necesar.
Fiind vorba de un eveniment cu vechime avem deja creata echipa de marketing, de dezvoltare produse, plus o comunitate creata prin social media catre care ne-am angajat ca vom sustine numai produse de marca. Pe tot ciclul de viata al evenimentului stabilim niveluri de implicare si participare pentru aceasta comunitate. De exemplu i-am implicat in alegerea unei trupe de jazz care sa ofere un scurt divertisment in pauzele degustarii, in alegerea designului notelor de degustare, a brosurilor, a afiselor, a obiectelor promotionale si i-am recompensat cu locuri la eveniment. La orice astfel de eveniment cheia succesului ajungerii la publicul tinta il reprezinta social media ce genereaza buzz online, creeaza un real interes pentru produsele promovate si ne asigura de atingerea obiectivele noastre de prezenta. Platformele de social media precum Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin ne ajuta sa facem public evenimentul si sa-l raspandim de-a lungul comunitatii online.
Cel mai greu lucru care-mi revine intr-un astfel de eveniment este aranjarea la mese a oaspetilor. Trebuie sa cauti sa cunosti fiecare oaspete in parte, sa-i afli prietenii, temperamentul, hobbyurile, si sa stabilesti eventualele puncte comune cu ceilalti meseni.
Daca alegeti sa fiti oaspetii evenimentelor organizate de noi la hotel Golden Tulip Times, ma veti gasi chiar la intrare, voi fi gazda dumneavoastra si va voi insoti catre masa. Voi avea mereu timp pentru a ma opri si discuta cu dumneavoastra, am nevoie de feedback si sugestii pentru urmatoarele evenimente, vreau sa apreciati munca noastra de echipa si sa asteptati cu nerabdare urmatoarele provocari. Evenimentele noastre combina o locatie impresionanta ce are toate facilitatile necesare cu produse alimentare de top pentru a obtine un real succes. Astfel de evenimente sunt un moment de destindere sufleteasca, de reverie a simturilor, de socializare si un mod de promovare interesant.
Relaxati-va si bucurati-va de eveniment!
Noi, ASBO si Golden Tulip Times am creat un instrument benefic pentru toti cei implicati in industria alimentara si o resursa extraordinara pentru consumatori.Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016.
Fiind vorba de un eveniment cu vechime avem deja creata echipa de marketing, de dezvoltare produse, plus o comunitate creata prin social media catre care ne-am angajat ca vom sustine numai produse de marca. Pe tot ciclul de viata al evenimentului stabilim niveluri de implicare si participare pentru aceasta comunitate. De exemplu i-am implicat in alegerea unei trupe de jazz care sa ofere un scurt divertisment in pauzele degustarii, in alegerea designului notelor de degustare, a brosurilor, a afiselor, a obiectelor promotionale si i-am recompensat cu locuri la eveniment. La orice astfel de eveniment cheia succesului ajungerii la publicul tinta il reprezinta social media ce genereaza buzz online, creeaza un real interes pentru produsele promovate si ne asigura de atingerea obiectivele noastre de prezenta. Platformele de social media precum Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin ne ajuta sa facem public evenimentul si sa-l raspandim de-a lungul comunitatii online.
Cel mai greu lucru care-mi revine intr-un astfel de eveniment este aranjarea la mese a oaspetilor. Trebuie sa cauti sa cunosti fiecare oaspete in parte, sa-i afli prietenii, temperamentul, hobbyurile, si sa stabilesti eventualele puncte comune cu ceilalti meseni.
Daca alegeti sa fiti oaspetii evenimentelor organizate de noi la hotel Golden Tulip Times, ma veti gasi chiar la intrare, voi fi gazda dumneavoastra si va voi insoti catre masa. Voi avea mereu timp pentru a ma opri si discuta cu dumneavoastra, am nevoie de feedback si sugestii pentru urmatoarele evenimente, vreau sa apreciati munca noastra de echipa si sa asteptati cu nerabdare urmatoarele provocari. Evenimentele noastre combina o locatie impresionanta ce are toate facilitatile necesare cu produse alimentare de top pentru a obtine un real succes. Astfel de evenimente sunt un moment de destindere sufleteasca, de reverie a simturilor, de socializare si un mod de promovare interesant.
Relaxati-va si bucurati-va de eveniment!
Noi, ASBO si Golden Tulip Times am creat un instrument benefic pentru toti cei implicati in industria alimentara si o resursa extraordinara pentru consumatori.Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016.
3 comentarii la „Degustari eveniment la Golden Tulip Times”
Ai schitat planului unui eveniment super!!
Viin! Sau sa zic branza, cafea, cioco?
Am avea si noi de organizat pentru firma un eveniment si o sa propun aceasta locatie, mi se pare excelenta din cate ai povestit tu aici. Bafta la proiecte!