Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

O alimentatie sanatoasa pe tot parcursul vietii contribuie la prevenirea malnutritiei si a unei serii de boli netransmisibile, care includ diabetul zaharat, bolile de inima, accidentul vascular cerebral si cancerul.  Cresterea productiei de alimente prelucrate, urbanizarea, schimbarea stilului de viata a dus la schimbarea tiparelor dietetice. Oamenii consuma acum multe alimente bogate in energie, grasimi, zaharuri si nu mai mananca suficiente fructe si legume. Principiile de baza ale unei diete sanatoase au ramas aceleasi de-a lungul anilor, indiferent de contextul cultural, varsta, sexul, stilul de viata, gradul de activitate fizica. Fructele si legumele sunt promovate universal ca fiind sanatoase datorita continutului mare de energie,  nutrienti, vitamine, minerale,  fibre dietetice, substante fitochimice care functioneaza ca antioxidanti marind puterea de eliminare a radicalilor liberi, fitoestrogeni, antiinflamatori si prin alte mecanisme de protectie. Sanatatea are gust bun. Este usor sa obtii la fiecare masa o doza  de sanatate continuta in fructe si legume, trebuie doar avuta grija ca acestea sa nu fie distruse la preparare sau la procesare.

Astazi, in ciuda faptului ca s-a demonstrat ca legumele si fructele concentreaza multe beneficii pentru sanatate, consumul lor este mai mic decat cel zilnic recomandat. Romania se afla in statistici pe ultimul loc in UE la consumul de fructe si legume, asa ca Departamentul de Sanatate si-a propus crearea unei campanii nationale. Trebuie construit un program model al schimbarii comportamentului alimentar, care sa ofere o serie de beneficii majore pentru sanatate, astfel incat populatia sa isi mentina o greutate constanta, sa fie sanatoasa si sa aiba energie.

Sarcina de a conduce, convinge, incuraja si sprijini acest program ii revine vedetei, celui mai nou storcator prin presare la rece, Hurom HZ Alpha. Tinta campaniei nationale este educatia nutritionala,  schimbarea comportamentului alimentar prin introducerea in alimentatie a smoothieurilor delicioase de fructe si legume, preparate cu ajutorul lui  Hurom HZ Alpha. Smoothieul este un produs delicios, 100% natural, cremos, lichid, de inalta calitate, pregatit instantaneu si care pastreaza nealterate proprietatile fructelor si legumelor prin prepararea cu acest storcator. Un pahar de suc asigura doza zilnica recomandata de vitamine, nutrienti si este de patru ori mai usor de asimilat de catre organism decat fructele si legumele crude. Este aliatul tau in alegerea unui stil de viata sanatos si in lupta contra kilogramelor !Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

 Alt ajutor de nadejde este magazinul profistore.ro , care a venit in intampinarea consumatorilor cu multe promoții Hurom. Cu ajutorul lor conjugat, ne-am propus sa schimbam in doi ani statisticile si sa convingem romanii ca sanatatea are gust.

Mesajul: In prima faza, de constientizare a nevoilor organismului sloganul este „Traieste sanatos!”. In faza a doua, de schimbare a comportamentului alimentar, sloganul este „Sanatatea are gust!” Sloganele publicitare reflecta sugestiv faptul ca ofera populatiei posibilitatea de a-si mentine o stare de sanatate optima, cu usurinta. Prin alegerea acestui brand, Hurom, se obtin sucuri naturale, de calitate, cu un gust excelent, iar utilizatorii se simt increzatori ca au luat cea mai buna decizie pentru sanatatea si nevoile lor.Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

Obiective: 

  • Marketing:
    • Pozitionarea produsului Hurom HZ Alpha din segmentul low in upper mainstream;
    • Cresterea cotei de piata in doi ani pana la pozitia de lider.
  • Comunicare:
    • La nivel cognitiv se anunta prezenta produsului Hurom pe piata, caracteristicile si beneficiile sale, se cunoaste marca Hurom, se pun bazele crearii unui brand Hurom puternic;
    • La nivel afectiv si emotional se urmareste crearea unei imagini pozitive, care sa puna in valoare calitatile smoothiurilor, (100% naturale, sanatoase, de calitate, pline de vitamine si minerale), bazarea unei diete sanatoase a familiei pe consumul de smoothie din fructe si legume rezultat prin presarea la rece cu storcatorul Hurom;
    • La nivel conativ se urmareste prevenirea si schimbarea comportamentelor alimentare negative si influentarea pozitiva a comportamentului.Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

Programul are nevoie de doua etape:

  • crearea conditiilor prealabile pentru schimbarea comportamentului;
  • sprijinirea in calatoria de schimbare a comportamentului.

Publicul tinta: In primul an femei gravide; familiile cu copii intre 0- 10 ani; familiile cu copii cu risc de malnutritie, in special minoritatile etnice. In anul al doilea se va extinde catre barbati si femei,  20-40 ani, familisti, studii medii, venituri medii, orientati catre un stil de viata modern, care acorda atentie sanatatii si alimentatiei, atrasi de distractii si de evenimente sociale.

Campania are la baza patru mari grupuri de actiuni din domeniul educatiei nutritionale:

  • educatie in sensul larg prin campanii de sensibilizare a opiniei publice (utilizeaza o serie de tehnici de sensibilizare, variind de la  marketingul social pana la utilizarea componentelor dezvoltate in stiintele psihologice) Implica furnizarea de informatii catre publicul larg printr-o varietate de canale:
    • evenimente de relatii publice, cum ar fi discutii, demonstratii si excursii;
    • medii sociale;
    • Mass media;
    • Sistemul de sanatate si educatie.
  • educatie in mod specific;
  • crearea de abilitati si competente;
  • schimbari in mediul alimentar.Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

Se vor dezvolta planuri si strategii de planificare, implementare si imbunatatire folosind teoria comportamentala:

  • selectarea canalelor de comunicare;
  • cunoasterea publicului tinta;
  • elaborarea materialelor (se creeaza arhitectura brandului plusand pe atributele produsului, beneficiile functionale, beneficiile emotionale, personalitate, esenta. Urmeaza ruta creativa, ideea creativa, sloganul, site, logo, bannere, bugete promotionale, pozitionarea brandului Hurom pe piata si mixul de marketing)
  • implementarea campaniei;
  • evaluarea eficacitatii, reactiile la mesaje si reactiile comportamentale.Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

Pasii campaniei:

1 Precampania

Spre deosebire de celelalte campanii traditionale de informare in domeniul sanatatii publice, se va pleca de jos in sus. Inainte de a se da startul mesajelor nationale catre populatie se vor implica partenerii:

  • sectorul public (guvernul, scolile, organizatiile internationale);
  • sectorul privat ( companiile din sectorul alimentar, organismele private ce actioneaza in sectorul sanatatii, furnizorii de servicii);
  • societatea civila ( ONG-uri);
  • ONG + privat.

Guvernul joaca un rol central in crearea si sustinerea unui mediu alimentar sanatos care sa permita oamenilor sa adopte si sa mentina practici dietetice sanatoase. Actiunile realizate de factorii politici includ:

  • coerenta politicilor nationale, comerciale, alimentare, agricole, stimuland producatorii si comerciantii cu amanuntul sa creasca, sa utilizeze si sa vanda fructe si legume proaspete;
  • sa stabileasca standarde pentru promovarea practicilor dietetice sanatoase si sa asigure disponibilitatea fructelor si legumelor sanatoase in gradinite, scoli, institutii publice si locurile de munca. Promovarea la nivel national  de a consuma un smoothie pe zi, constientizand beneficiile consumului acestuia.
  • stimulente economice pentru cei care promoveaza o alimentatie sanatoasa.

Toti acesti parteneri trebuie sa eficientizeze si sa faciliteze colaborarea pe obiectivul comun, alaturandu-si activitatile la efortul national de sustinere, dar nu inainte de a fi temeinic informati prin marketing social, prezentari fata in fata, marketing direct, studii, cercetari. Astfel publicul va intalni numai sustinatori locali, bine informati, care-i poate sustine.

 Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust
Campania de marketing social va sprijini strategia „Viata sanatoasa” prin:
  • orientarea resurselor catre persoanele care au nevoie de ajutor (copiii sunt cei mai expusi riscului de malnutritie);
  • informatii despre motivul pentru care exista comportamentele inradacinate negative;
  • campanie de comunicare pentru schimbarea atitudinii;
  • furnizarea de materiale ( manuale, chestionare, diagrame, continut web) pentru schimbarea comportamentului;
  • semnalizarea locurilor unde pot fi oferite aceste servicii;
  • crearea unei miscari nationale pentru o schimbare fundamentala.

2 Lansarea oficiala

Lansarea oficiala la televiziune, in presa scrisa, crearea unei linii de informare, a unui site de campanie. Se va construi identitatea de brand „Traieste sanatos!” intr-un mod accesibil si distractiv, care sa contina  schimbarea imperativa si aspiratia catre o calitate mai buna a vietii. Sloganul este de dorit sa se transforme intr-un jingle pentru a fi retinut mai bine si mai repede decat cel prezent in vorbirea normala. Pentru construirea identitatii vizuale cel mai important este logo, simbolul – un nou supererou numit Hmoothie (de la bautura smoothie si H de la Hurom). Cu acest logo se vor marca materiale identitare offline: agende, carti de vizita, plicuri, foi cu antet, pliante, stampile, brosuri, carti, produse si ambalaje, imprimari textile, dar si online: pagina web, newsletter-uri, semnaturi electronice, comunicate, social media, promovari evenimente.

Publicitatea de lansare explica legatura intre bolile cauzate de consumul insuficient de fructe, legume si speranta de viata redusa care poate afecta orice familie directionand oamenii catre site-uri si locatii fizice unde pot primi ajutor si sfaturi. Aici pot primi un pachet de bun venit ( in locatiile fizice pot gusta si vedea cum se prepara un smoothie la storcatorul Hurom) care sa includa un manual cu diagrame si autocolante cu imaginea Hmoothie.Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

 Pentru o campanie de marketing de succes se vor folosi mai multe strategii pe mai multe canale, pentru a ne asigura ca mesajul ajunge la client. Vor fi folosite tehnici de punere in valoare la locul vanzarii din magazine a storcatoarelor, produsele fiind amplasate in locuri de maxima vizibilitate si promovarea lor prin prepararea alaturat raftului a unui smoothie instant. Pe langa marketingul traditional se impune si social media, email marketing,  direct marketing,  networking, PR .

  • Social media- se vor folosi platformele de social networking principale (Facebook, Instagram, Twitter) si blogurile. Jocurile de pe Facebook au un succes fenomenal, iar brandul ar trebui sa gandeasca si evalueze strategiile de utilizare a platformei de aplicatii Facebook pentru a ajunge la oameni.  Supereroul Hmoothie se poate intrece cu diversi virusi si germeni intr-o aplicatie haioasa de genul „Intra in lupta si distruge germenii alaturi de Supereroul Hmoothie. Descopera premiile care te asteapta!” Jocurile Facebook au obtinut un succes fenomenal in ceea ce priveste implicarea utilizatorilor, iar publicul va interactiona cu brandul, va testa produsele, va da un feedback si va genera leaduri in vanzari.
  • Email Marketing. Prin acest canal de comunicare directa se vor trimit mesaje importante cu descrierea brandului, caracteristicile produsului, retete de smoothie, evenimente sociale la care participa sau este sponsor, etc. Este caracterizat de un cost scazut si in urma lui rezulta conversii mari.
  • Direct Marketing. Prin el vom putea comunica clientilor mesaje importante printr-o varietate de medii: apeluri telefonice, mesaje text, pliante, distributii de catalog, scrisori promotionale si campanii de televiziune vizate.
  • Networking. Se realizeaza in cadrul conferintelor, evenimentelor si implica prezenta fizica langa publicul tinta. Se asigura prezenta la targurile si expozitiile de specialitate. Este o oportunitate extraordinara de a forma relatii profitabile pe termen lung.
  • PR- dezvolta activitati care sporesc vizibilitatea si sculpteaza perceptia publica afectand schimbarea. Informeaza oamenii despre produs, campanie, misiune, evenimente. Este absolut necesara crearea unei imagini publice pozitive asociata brandului Hurom. Se pot crea fise informative, comunicate de presa, scrisori de pitch, discursuri, postari pe blog, aparitii la emisiunile de radio, TV, conferinte de presa sau diverse intalniri. Se poate desfasura o campanie multimedia cu fotografii, clipuri video, diagrame pe platformele sociale. Strategia sa se bazeaza pe:

 • Mass media. Implica mesaje de alimentatie sanatoasa in publicitate, jingleuri, interviuri, bannere, presa,  TV, radio. Urmarirea modelarii comportamentelor pozitive in locurile publice unde se regasesc astfel de servicii: restaurante, baruri, la festivaluri, evenimente sociale, introducerea lor pe langa traditia gastronomica.
• Diseminarea si afisarea materialelor de marca. ( brosuri, pliante, creioane, pixuri, carnete, magneti, etc)
• Programe de televiziune. Dezvoltare format emisiuni TV. 1)Emisiuni TV pe un post national in care sa se promoveze alimentatia sanatoasa si activitatile fizice – sub denumirea „Sanatatea are gust” 2)Filmarea unor competitii intre familii carora li s-a acordat in prealabil educatie nutritionala, iar succesul sa fie masurat prin scaderea in greutate si gradul de adoptare a unui stil de viata sanatos. 3)Spoturi publicitare TV in care sa se prezinte mesaje de alimentatie sanatoasa. 4) Emisiuni gastronomice in care smoothie apare ca insotitor firesc.
• Ziare si radio. Se va  promova constientizarea unei alimentatii sanatoase nu numai in paginile cu orientare nutritionala, fiecare ziar important trebuind sa aiba o coloana zilnica cu sfaturi si retete.
• Evenimente de relatii publice unde sa se distribuie materiale educationale.

3 Personalizarea problemei
In acest punct al campaniei se ajuta populatia sa recunoasca faptul ca familiile lor pot fi expuse riscului de boala din cauza dietei nesanatoase. Se intocmesc chestionare asupra sanatatii si a obiceiurilor alimentare pentru fiecare membru al familiei, iar la sfarsit se trag concluziile pe baza rezultatelor. Este o oportunitate de a vedea cum viata moderna afecteaza viata familiei.

Peste două treimi dintre români cu vârsta de peste 15 ani (65,1%) nu consumă zilnic fructe și legume, ceea ce îi plasează pe ultimul loc în UE la acest capitol, arată un studiu publicat vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat) care se bazează pe datele din 2014. (Agerpres)

Recunosterea faptelor fundamentale:

  • Promovarea constientizarii consumatorilor cu privire la o dieta sanatoasa bazata pe smoothie, care protejeaza impotriva malnutritiei si a bolilor netransmisibile incluzand diabetul zaharat, bolile de inima, accidentele vascular cerebrale si cancerul. Sanatatea are gust bun.
  • Modelul dietetic sanatos se incepe  odata cu inceperea vietii si se termina odata cu sfarsitul acesteia;
  • Consumul zilnic de energie trebuie echilibrat cu asimilarea de energie;
  • Recunosterea faptului ca familia este expusa unui risc si trebuie asumata responsabilitatea pentru reducerea acestuia.

4 Combaterea comportamentelor inradacinate
Sunt necesare competente si strategii parentale pentru a se combate vechile comportamente gresite. Se vor defini comportamentele alimentare legate de consumarea zilnica a smoothieurilor pregatite cu storcatorul Hurom, comportamente pe care ar trebui sa le incurajeze parintii si sa le inoculeze copiilor. Se vor aborda preferintele negative alimentare si factorii afectivi senzoriali ce le determina, factori legati de fiecare persoana, cum ar fi perceptiile, credintele, atitudinile, normele sociale si se va incerca combaterea lor.Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

5 Inspirarea populatiei spre o schimbare
In aceasta etapa se cunoste ceea ce ar trebui facut pentru schimbare si subiectii considera ca schimbarea este posibila, ba mai mult, sunt inspirati sa creada ca deja s-a schimbat ceva in mentalitatea lor, urmand pasul firesc, fizic, al experientei. Acum se va schimba sloganul in „Sanatatea are gust” si se va crea o retea prietenoasa cu un limbaj si vizualizare memorabila care va furniza sfaturi pentru diferite situatii reale. Vor urma campaniile de informare in presa, publicitatea radio locala cu detalii punctate de servicii si evenimente pentru campania de sensibilizare a publicului cu educatia specifica, formarea competentelor si schimbarea in dieta alimentara.

Incurajarea cererii consumatorilor pentru bauturi sanatoase – un smoothie pe zi, prin:

  • programe scolare care să incurajeze copiii sa adopte si sa mentina aceasta bautura sanatoasa;
  • sa educe copiii, adolescentii si adultii cu privire la hranirea si practicile dietetice sanatoase;
  • sa incurajeze aptitudinile culinare, inclusiv in scoli;
  • sustinerea informatiilor de la punctul de vanzare, asigurarea de informatii exacte privind continutul de nutrienti din bauturi;
  • ofera consiliere nutritionala si dietetica furnizand informatii, educatie, sfaturi in gradinite, scoli, servicii de sanatate, gospodarii, institutiile de asistenta medicala primara;
  • actiuni de educatie nutritionala in excursii, realizate in locul unde se produc, se vand, se consuma multe fructe si legume;
  • furnizarea de abilitati care sa permita consumatorilor sa actioneze pe baza informatiilor date;
  • furnizarea unui mediu alimentar activ.
  •  pentru familiile cu venituri mici se vor viza surse ieftine de fructe si legume necesare pentru a satisface cererea corpului. OMSA (Organizatia Mondiala a Sanatatii si a Agriculturii) recomanda ca un adult sa consume cinci fructe sau legume pe zi.

6 Sprijinirea publicului pe masura ce are loc schimbarea
In cadrul unei piete concurentiale este important ca afacerea sa impartaseasca informatiile corecte persoanelor care au nevoie, cand au nevoie, iar  software-ul Customer Relationship Management permite sa se inteleaga mai bine nevoia fiecarui client si sa ofere o calitate mai buna serviciului. El ajuta la mentinerea clientilor existenti si inregistreaza orice noi oportunitati construind o relatie puternica. Acest CRM va oferi familiilor incurajare, informare si sprijinul necesar prin programe specifice. Acum informatiile sunt personalizate, oamenii sunt incurajati sa isi creeze propriile obiective, sa-si compare comportamentul cu al altora, sa-si inregistreze progresul. In tot acest timp se ofera recompense si feedback.

7. Monitorizare si evaluare
S-au angajat fonduri substantiale atat publice cat si private, astfel ca urmeaza o evaluare a cheltuirii lor eficiente. Programul de evaluare se va baza pe valorile de schimbare a comportamentului si se va vedea in progresul oamenilor dupa aceasta calatorie.Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

La finalul acestei campanii nationale tragem linie. Ce zici, am construit un bun program model al schimbarii comportamentului alimentar, care sa ofere o serie de beneficii majore pentru sanatate? Ce am fi putut ataca si am omis? Unde trebuia sa mai punem accentul? Ce impact crezi ca au avut actiunile noastre? Are sau nu sanatatea gust?

 

22 de comentarii la „Supereroul Hmoothie iti demonstreaza ca sanatatea are gust

  1. Folosesc un storcător de aproape 2 ani și m-am dezvățat de achiziționat sucuri din comerț. Efectiv nu le mai suport gustul după ce am început să îmi prepar singură, acasă, tot felul de combinații. Nu știu cum e acesta, dar al meu se spală destul de greu. Adică, durează 1 minut sucul și 5 minute partea de curățare. Dar, pentru sănătate merită acele 5 minute.

  2. Trebuie sa recunosc utilitatea unei astfel de campanii cat si beneficiile ei fiindca imi aduc aminte ca singura peioada in care am consumat sucuri naturale a fost pe perioada sarcinii si mi-a prins bine.

  3. Am si eu un storcator de fructe pe care il folosesc atat pentru noi cat si pentru bebe. Dar recunosc, nu mancam atat de sanatos pe cat ar trebui.

  4. Adulții ar trebuie sa fie un bun exemplu pentru copii. Alimentatia sanatoasa se invata de acasa. Legumele, fructele nu trebuie sa lipseasca dintr-o casa.

  5. Mie mi se pare destul de greu sa schimbi mentalitatea omului, poate doar sa incepi de mic. Cu toate ca stiu beneficile, cu toate ca am un storcator, l-am folosit doar primele 2-3 luni de la achizitionare, apoi am renuntat. Prea multa munca, prea multe de spalat. Imi era destul de greu sa cumpar cele necesare pentru ca stau departe de piata si nu am masina. Nu refuz sucurile naturale, dar refuz sa le fac. Implica prea mult efort, cel putin in cazul meu.

  6. Iubesc sucurile naturale si fresh-urile. Incerc pe cat posibil sa fac cat de des pot astfel de sucuri. Asta vara am tinut-o in limonada si smothie … cred ca de acum urmeaza fresh de portocale cu morcov si mar 🙂

  7. Si eu am storcator de fructe, il folosesc pentru bebe mai mult insa si eu mai savurez cate un suc de fructe natural. Ar trebui sa mancam mai sanatos caci toate prostiile astea din magazine nu ne fac deloc bine.

  8. O perioada lunga de timp am folosit un storcator imprumutat. Apoi mi-am luat si eu unul pentru ca am constientizat cat de sanatos este un suc natural facut in casa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.