Puterea din varful limbii sau despre comunicare, seductie, manipulare

Puterea din varful limbii sau despre comunicare, seductie, manipulare
Un principiu central al teoriei comunicarii moderne prevede ca aceasta comunicare umana cuprinde mai mult decat pur si simplu cuvintele, expresiile pe care le alegem atunci cand ne exprimam. Totul de la limbajul trupului tau la relatia dintre tine si publicul tau defineste actul de comunicare.
Citind cursul numarul 3, de „Relatii publice si comunicare„, de la Eurocor mi-am dat seama de ce Hitler a avut succes ca orator. Multi zic ca era carismatic, dar mie figura lui nu imi inspira asa ceva. De fapt cred ca se refereau la faptul ca invatase sa devina un vorbitor carismatic, iar oamenii l-au urmat pentru ca parea ca ar avea raspunsurile la revigorarea unei perioade economice deprimante. Cercetatorii afirma ca in comunicarea directa cuvintele au pondere de maxim 10%, tonul vocii intre 35-40% si comunicarii nonverbale ii revine 50%.Puterea din varful limbii sau despre comunicare, seductie, manipulare

Puterea din varful limbii sau despre comunicare, seductie, manipulare

Am citit ca Hitler era cunoscut pentru ca isi scria singur discursurile, lucru pe care astazi nu cred ca-l mai face vreun lider politic. Asta denota ca nu avea incredere in nimeni si ca vorbirea in public prezenta o importanta mare pentru el. Fotograful lui Hitler a publicat dupa 30 de ani poze cu liderul nazist cum isi lucra in oglinda discursurile, fiind foarte atent la expresii, gesturi,  mimica si limbajul corpului. Astfel a putut deveni fascinant si si-a format o voce mesmerica. A fost un manipulator de mase care desi era inzestrat in mod natural, nu ar fi ajuns atat de departe fara sa practice meticulos comunicarea nonverbala. Desi nu este de imitat trecutul atroce al lui Hitler, el mi-a parut cel mai in masura pentru a ilustra procesul si influenta puternica ce deriva din corectarea si perfectionarea naturii umane. Comunicarea este doar o tehnica ce nu poate fi declarata morala sau amorala, moralitatea faptelor este responsabilitatea celor care o folosesc.Puterea din varful limbii sau despre comunicare, seductie, manipulare

Axiomele comunicarii

Cele sapte axiome sunt necesare pentru a avea un proces de comunicare functional si o competenta intre emitator si receptor. Cateodata exista un vid  de comunicare deoarece nu toti comunicatorii  „vorbesc aceeasi limba”. Acest lucru se intampla deoarece oamenii au puncte de vedere diferite. Principiile comunicarii  sunt cibernetice, cauzalitatea este de natura circulara, de feedback si informatia este elementul central. Comunicarea se bazeaza pe ceea ce se intampla si nu este neaparat asociata cu cine, cand, unde sau de ce are ea loc. Simptomele, apararea, structura caracterului si personalitatea apar ca raspuns la un anumit context interpersonal.

1. Comunicarea este inevitabila. Tot ceea ce spui, faci sau nu faci, transmite un mesaj.

2. Comunicarea se desfasoara pe doua niveluri: al continutului si al relatiei. Daca numesti pe cineva „grasule” acest lucru inseamna ceva daca persoana este prieten apropiat si altceva daca receptorul este o cunostiinta ocazionala. Contextul defineste continutul.

3. Comunicarea este un proces continuu. Natura relatiei de comunicare depinde de felul in care participantii o pun in evidenta. De exemplu eu fac mancare si prietena mea imi spune sa mancam la restaurant. Pot intelege ca nu-i place cum gatesc sau ca nu vrea sa pierdem timp cu acest lucru sau … orice altceva.

4. Mesajele sunt construite digital si analogic. Elementele digitale au semnificatii concrete, cuvinte sau gesturi, iar cele analogice sunt doar referentiale si sunt adesea nonverbale.

5. Comunicarea este ireversibila. Odata zburat porumbelul din gura nu-l mai poti intoarce.

6. Comunicarea implica raporturi de putere ce pot fi simetrice sau complementare. Relatia simetrica este cea in care oamenii se trateaza ca fiind egali, in cea complementara raporturile sunt inegale. Procedurile de comunicare interumane sunt fie simetrice, fie complementare.

7. Comunicarea implica procese de acomodare si ajustare a comportamentelor.Puterea din varful limbii sau despre comunicare, seductie, manipulare

Aici poti afla ceea ce contin modulul 4 si modulul 5 ale acestui curs.

Pentru a afla mai multe despre cum sa porti o discutie  eficienta, cum sa  comunici,  sa seduci publicul sau mai multe despre axiomele comunicarii,  urmeaza cursul de „Relatii publice si comunicare” de la Eurocor. Ce zici? Te tenteaza?

24 de comentarii la „Puterea din varful limbii sau despre comunicare, seductie, manipulare

  1. Ce bine ai punctat referirea la Hitler! Da, cercetatorii au studiat limbajul si atitudinea lui Hitler pentru ca nimic nu pare a transmite/explica cum a reusit sa determine atatia oameni sa il urmeze. Multi sustin ca a stiut ce argumente sa foloseasca si mai ales cand sa le foloseasca.

  2. Axiomele comunicarii mi se par foarte true. Am stat cate putin la fiecare si le-am gandit in parte. Pe fiecare dintre ele le constientizez, dar nu m-am gandit niciodata la ele din perspectiva asta. De exemplu, punctul 5. „Comunicarea este ireversibila. Odata zburat porumbelul din gura nu-l mai poti intoarce.”

  3. Chiar nu cred ca as avea rabdarea necesara pentru a urma momentan un curs acasa. Insa nu se stie niciodata de unde sare iepurele.
    Ca sa nu mai zic de faptul ca mi-a placut tare mult randurile scrise de tine aici si ca m-ai tentat. Un pic. <3

  4. Foarte taree! Imi place cum ai punctat aspectele despre Hitler si chiar e interesant articolul. Astfel de articole merită citite si recitite.

  5. Nu stiam ca gasesti cursuri de Comunicare la Eurocor! Si eu urmez in prezent la ei niste cursuri, pentru grafica pe calculator, mai exact Corel Draw si Photoshop. Daca mai ai nevoie de baze teoretice pe partea de Relatii Publice si Comunicare, let me know, iti pot da niste materiale. Eu am terminat facultatea asta :)))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.