Ryanair vrea sa te plimbe ieftin prin Europa. Profita!

Ryanair vrea sa te plimbe ieftin prin Europa. Profita!    Motivele care-i indeamna pe oameni sa calatoreasca sunt diverse, dar cred ca primeaza eterna lor curiozitate: cea a visatorilor, a aventurierilor, a hedonistilor, a turistilor, etc.
Pe locul doi s-ar situa cei care fug de cotidian, cautand un univers ireal care sa le oblojeasca ranile, cei care fug de sine, pentru ei calatoria inseamna uitare, e un soi de cura.
  Nu te cunosc, nu stiu ce tip de personalitate ai, dar stiu ca nu vei refuza oferta Ryanair de a te plimba ieftin prin Europa intr-un city break  low cost. Pe site poti vedea foarte usor acele destinatii Ryanair din Romania.
  Ce inseamna ieftin pentru mine?
  In functie de perioada anului ieftin pentru mine inseamna:
1) gratis;
2) 2,99 euro;
3) 30 de lei;
4) 4,99 euro;
5) 9,99 ; 10,01; 12,98 euro.
Ce inseamna ieftin pentru Ryanair ne spune Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair:
9,99 euro e un preţ bun pentru vânzarea rapidă (nr. – ofertă disponibilă pentru zborurile de la Bucureşti), dar dacă va fi o perioadă slabă pe unele rute, vei vedea tarife de  4,99 euro, 1,99 euro. Vom reduce preţurile la orice nivel este nevoie pentru a umple avioanele. Facem la fel pe toate rutele noastre. Scădem preţul până ajungem la un grad de ocupare de 90%”.

Cred ca ti-am captat atentia si acum ca sa mentin suspansul, o sa-ti povestesc cum de mi s-au impletit zborurile cu Ryanair. Am calatoria in sange, spre alte zari ma indeamna pasiunea pentru frumos (de aceasta data i-as spune arta, desi include mult mai mult), care merge mana in mana cu dorinta de a sti cat mai multe despre originea si identitatea celor care l-au zamislit.
 Arta este apatrida, se strecoara dincolo de frontierele geografice si omenesti, dar eu vreau sa ii ies in intampinare, vreau s-o surprind in cuibul sau, nu neaparat intr-un muzeu, ci sa -i contemplu frumusetile si tainele acolo unde isi au leaganul si unde au fost plamadite. Operele de arta se aseamana cu creatiile naturii, isi pierd din viata cand le smulgi din mediul lor.
   Problema mea a fost mereu cum pot vedea locurile care ma intereseaza intr-un mod eficient, asta insemnand atat bani cat si timp, eu locuind in Craiova.
  Spre marea mea bucurie, incepand cu luna noiembrie 2016 Ryanair, cea mai mare companie aeriana din Europa, a anuntat ca va incepe sa opereze de pe Aeroportul din Craiova, iar prima ruta introdusa este Craiova – Valencia. Incepusem acum doi ani o serie de articole despre Valencia, despre principalul ei festival La Fallas, despre gastronomia locala, despre arhitectura futurista a Orasului Artelor si Stiintei dupa un vis al lui Santiago Calatrava, dar restul planurilor mele nu s-au mai concretizat.
  De ce? Pentru ca imi era greu sa calatoresc din Craiova pe aceasta ruta, asa ca m-am adaptat la altele mai accesibile. Asta nu inseamna ca nu am incetat sa urmaresc zborurile spre locurile care ma interesau si acum va pot proba preturile scrise mai sus:
Oferta Ryanair
   1)  Am ajuns in punctul in care iti voi demonstra ca ai fi putut sa zbori cu Ryanair fara sa platesti un leu. Da, ai citit bine, pe 7 septembrie 2016 a fost o oferta, daca iti faceai cont pe site-ul Ryanair primeai un voucher de 10 euro si la ce preturi practica ei asta insemna:
Printscreen tarif Ryanair  Timisoara – Bruxelles, 0 euro pentru ca zborul era 10 euro intre  8-13 octombrie;
  Timisoara – Dusseldorf, 0 euro pentru ca zborul era 10 euro intre 5-8 noiembrie;
Dus-intors si cu doua bagaje cabina gratuite.
 2) Tariful de 2,99 euro l-am observat pe 21 septembrie, cand unul din prietenii de pe Facebook a pus un printscreen. Pe 29 septembrie am gasit si eu aceeasi oferta de 2,99 euro pentru destinatii de weekend prelungit in Germania, Belgia, UK.
La ceas aniversar Ryanair are oferte imbatabile

3) Tariful de 30 de lei a fost valabil anul trecut nu mai stiu exact cand, dar pot sa probez cu o poza. Atunci au sarbatorit nu numai faptul ca pretul ii delimita de celelalte companii de pe piata, ci si un record de 30 de ani de siguranta,  de punctualitate, de manipulare aproape perfecta a bagajelor.
Daca ti-e teama sa zbori, Ryanair este compania potrivita, anul acesta si-au reactualizat recordul de siguranta: 31 de ani fara niciun incident aviatic, siguranta fiind prioritatea companiei. Pentru a face fata cererilor internationale in crestere si local pentru a sparge monopolul Tarom pe rutele interne, Ryanair a comandat 183 de avioane Boeing 737-800 si 200 de aeronave Boeing 737 Max 200s ce vor fi livrate treptat pana in 2023.
 4) La tariful de 4,99 euro deja se inmultesc exemplele, dar cel care imi vine in minte este cel de pe 29 iulie cand Imperator ( imperatortravel.ro) si-a anuntat follower-ii ca pe 16 rute operate de Ryanair din Bucuresti si Timisoara (nu si din Craiova), vor fi bilete cu 4,99 euro pe sens. Atunci mi-am anuntat  prietenii si cativa au facut noapte alba, dar au reusit sa-si cumpere bilete. Eu am intrat pe site dupa ora 24 (oferta era valabila incepand cu aceasta ora) si am gasit acest pret pentru Malpensa si Ciampino, dar nu am luat fiindca tocmai ma intorsesem din Italia si vorba lui barbatu-meu – De cate ori pe an te duci in Italia?
Simulare zbor CiampinoRaspunsul meu nu coincide cu al lui si asta s-a vazut pentru ca m-am dus numai anul asta de doua ori fara el.
  Mai apropiat, pe 21 septembrie, am vazut  trei zboruri la acest pret:
  Timisoara – Londra;
  Timisoara – Frankfurt;
  Timisoara – Milano.
Prietenii de pe Facebook posteaza oferte Ryanair
De aici incolo parca a explodat Facebookul, toata lumea posta preturile incredibile practicate de catre Ryanair. Am primit mesaje de la prieteni din toate colturile Europei, se parea ca acum, toamna, s-a dat startul la vacanta. Nu ar strica un slogan de genul – Toamna e noua vara, in acest caz este perfect adevarat.
Pentru ca sunt persoane care nu cred ca pot calatori la pretul unei pizza sau cum se vede in imagine, pretul unui hamburger, si pentru ca oricum vreau sa calatoresc iar la Valencia, am facut o simulare de zbor pentru 3 noiembrie, data cand va fi inaugurat primul zbor al companiei Ryanair pe ruta Craiova- Valencia.
Pentru un city break intre 3-6 noiembrie la Valencia, pretul dus/intors gasit astazi este 25,96 euro, adica  115 lei. Pretul poate varia in celelalte zile in functie de gradul de ocupare al aeronavei, si nu-i exclus sa-l pot gasi si mai ieftin, dar acesta
Simulare zbor Ryanair spre Valencia

este deja mai mult decat rezonabil pentru ca zbor de acasa si asta nu mai implica alte cheltuieli.
Nu mai tin minte cat m-a costat ultimul zbor Bucuresti- Valencia, insa stiu cat costa drumul cu trenul pana la Bucuresti – 120 de lei. Daca pui si taxiul de la gara la aeroport dus-intors, te asigur ca suma minima este 170 lei. Despre disconfortul creat datorita faptului ca trebuie sa te scoli mult mai devreme, sa calatoresti trei ore cu trenul, apoi macar 30 de minute cu taxiul doar ca sa ajungi la aeroport, nu mai vorbesc.
Crezi ca am mai stat vreun minut la indoiala daca sa-mi iau sau nu bilet? Nici gand, voi fi intre primii calatori ce vor zbura pe aceasta ruta.
Deja imi fac planul pe zile, astfel incat sa-mi ating obiectivul de a face un material despre Mariano Benlliure. Trebuie sa vizitez casa muzeu, sa analizez sculpturile sale din oras si sa caut documente referitoare la el in Biblioteca Pública Valenciana. Stiu ca este putin timp la mijloc, dar sper sa-mi duc misiunea la cap, daca nu ma intorc in weekendul urmator.
Monumentul Marchizului de Campo- Mario Benlliure  Daca ma gandesc mai bine, ar trebui sa mai zbor pe urmele lui Benlliure in alte patru orase spaniole. Am cautat sa cuplez zborul din Valencia de altele spre: Santiago, Tenerife, Madrid, Gran Canaria si rezultatul a fost mult prea impresionat ca sa nu vi-l arat si voua.
3   noiembrie  Craiova – Valencia   12,98 euro
——————————————————
Total = 138,24 euro / 7 zboruri

O medie de 19,75 euro/ zbor

Sapte zboruri cu avionul si decat 138,24 euro transportul!!! Plus ca am si doua bagaje cabina gratuite ( unul cu o greutate de pana la 10 kg si dimensiuni maxime de 55cm x 40cm x 20cm, iar altul de pana la 35cm x 20cm x 20cm), asa ca nu mai adaug nimic la costul biletelor. Intr-un bagaj pot sa-mi iau echipamentul foto, laptopul si in celalalt hainele.
Valencia La Fallas
  Dar oare cat o costa sa zbor cu aceasta companie low-cost in luna martie la festivalul La Fallas?
  As mai vrea sa retraiesc aceasta experienta. Pretul este un pic mai mare 57,98 euro, dar avand in vedere ca data trecuta am platit in timpul festivalului dublu pe noapte la hotel, nu mi se pare mare pretul biletului de avion, in aceasta perioada toate preturile explodeaza.
  Mai vreau sa simt solul cum mi se clatina sub picioare, aerul incarcat de pucioasa, sa respir parca taciuni, sa rad si sa ma minunez in toiul noptii de focurile de artificii alaturi de mii de oameni si adrenalina sa-mi fie la cote maxime timp de o saptamana.
  Viata se traieste nu se planifica, asa ca am actionat.
   Tu ce mai astepti?
Acum stii ca oricand vei vrea sa calatoresti cu Ryanair, vei ajunge la destinatie mai ieftin, mai usor si in siguranta.
   Profita si calatoreste!
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016.

18 comentarii la „Ryanair vrea sa te plimbe ieftin prin Europa. Profita!

1. Poti alege un city break cu plecarea vinerea si te intorci duminica, dar de preferat ar fi sa mai adaugi macar o zi pentru a te bucura in tihna de frumusetile orasului respectiv.

1. Nici eu n-am zburat inca cu ei, dar asta se va rezolva in mai putin de o luna. Insa pot sa-ti spun ca de cate ori am zburat pana acum nu m-am bucurat de astfel de preturi joase.

1. Teama o sa-ti fie prima data, dar pe urma cred ca o sa-ti treaca. O sa te farmece zborul, felul cum avionul strapunge norii pufosi si perspectiva asupra pamantului.