Cheia vacantei fara griji

Vreau sa-ti ofer ceva, ceva mai mult decat cateva cuvinte, vreau sa-ti ofer o cheie, cheia vacantei fara griji. Cunoasterea, acumularea de informatii este o modalitate de putere personala, pe care rar o partajam, in parte pentru ca nu avem timp, in parte pentru ca se leaga de o eroare ce ar putea fi penalizata sau perceputa ca un esec de cei din jur. Cum pe acest blog construim impreuna relatii vreau sa va ajut sa luati mereu decizii bune, mai rapide, sa evitati capcane si sa aplicati solutii facilitandu-va accesul la experientele mele. In lumea intensiva de astazi, lumea cunoasterii conteaza mult ce stii, dar si mai mult cum folosesti ceea ce stii si cat de repede poti sti ceva nou.
  La plecarea in concediu aveam cunostiinta despre New Kopel Group pentru ca firma la care lucrez are contractata la ei flota in leasing operational, asa ca stiam de serviciile lor de inchirieri masini, SIXT Rent a Car. Degeaba am avut cheia cunoasterii daca nu am avut abilitatea de a lua decizia eficienta. Daca as putea da timpul inapoi mi-as inchiria de la bun inceput o masina pe toata durata vacantei si nu m-as mai baza pe taxi sau mijloacele de transport in comun, chiar daca in Italia acestea functioneaza excelent.
  Dupa un an intreg de facut planuri de vacanta, in sfarsit ne gaseam intreaga familie in avion cu destinatia Pescara. Nu stiu cine era mai entuziasmat la vederea Marii Adriatice, copii care o vedeau pentru prima data sau noi care ne aduceam aminte luna de miere petrecuta pe malurile ei.
  De obicei sunt un bun planificator de orice pentru ca imi place sa stiu ce voi face si cand, lucru care de obicei ma ajuta la tinerea in frau a bugetului familiei, dar in acest concediu am dat-o in bara. Fiindca zborul cu avionul degaja emisii mari de CO2 (in cazul nostru 130 g/km de persoana) ne-am propus ca in continuarea vacantei  sa reducem aceste emisii si sa  folosim  transportul in comun si bicicleta, dar in final ne-am dat seama ca pentru unele excursii masina este esentiala,
Obiective de vizitat in Abruzzo
Foto: Wikipedia
  Aterizand pe aeroportul Abruzzo m-am uitat dupa un taxi. Stupoare, nu era niciunul, dar o doamna draguta ne-a indrumat catre un ghiseu cu bilete de autobuz. Ne-am luat la fix biletele ca sa vedem cand pleaca autobuzul….fara noi. M-am uitat pe panou si urmatorul era peste 15 minute, asa ca a urmat o pauza de cafea si tigara, cat sa vedem cum trece iar prin fata noastra autobuzul…. dar pe o strada paralela. N-am mai avut rabdare sa mai asteptam inca 15 minute asa ca am sunat la hotel sa ne trimita un taxi. In trei minute a venit unul si peste 15 minute ne-a lasat in fata hotelului din Silvi Marina …,dar ne-a costat cat inchiriatul unei masini pe ziua respectiva. M-a consolat numai gandul ca vazusem pe drum cat de scumpa era benzina: 1,47 euro/litru.
  Restul zilei l-am petrecut pe plaja, iar seara am iesit la plimbare prin statiune. Peste tot erau afise cu Festivalul International de Jazz ce incepuse cu o zi in urma, asa ca am luat repede taxiul pana in Pescara pentru a ajunge la timp la Teatrul D’Annunzio.
  Uite asa am tinut-o zilnic pe taxiuri, nu inainte sa incercam si transportul in comun: o data TrenItalia si o data autobuzul. Asa am constatat ca autobuzul circula din ora in ora, dar ne-a salvat taxiul, iar pentru a ajunge la gara si inapoi, de asemenea am apelat la taxi. In concluzie zilnic am mers cel putin de doua ori cu taxi, iar per total am cheltuit cam de trei ori suma pe care am fi achitat-o pe inchiriatul masinii plus benzina si nici n-am vizitat regiunea decat pe o raza foarte mica.
   Asa se face ca desi Abruzzo este cunoscut ca „cea mai verde regiune din Europa” cu o treime din teritoriul sau parcuri nationale, rezervatii naturale, noi n-am reusit sa le vedem. O alta caracteristica a regiunii sunt cele 21 de orase medievale si renascentiste cocotate pe varfuri de deal, renumite nu doar pentru frumusetea lor estetica ci si prin importanta istorica, prin arta sau cultura, orase pe care de asemenea le-am ratat. Sa mai pomenesc de L’Aquila, un oras cu un patrimoniu artistic nepretuit, Sulmona – orasul natal al lui Ovidiu, Chieti cel cocotat pe un deal in apropierea coastei, Scanno cel situat in apropierea unui lac feeric in Valea Sangro sau Teramo cu catedrala medievala si vestigiile unui teatru si amfiteatru roman? Nu, au ramas doar simple puncte pe agenda noastra, in special datorita precipitatiilor care apareau pregnant in prezenta crestelor muntoase ale Apeninilor, cum ne indepartam de coasta Adriaticei.
  O fi transportul feroviar ieftin, rapid sau fara stres, dar rezervarea in ultimul moment cumulata la patru persoane te costa cat avionul (la care ai cumparat biletele cu trei luni inainte). Potrivit DEFRA un tren produce emisii de CO2 de 60 g/km de persoana, pe cand pentru o masina inchiriata emisiile de carbon sunt mult mai mici 157 g/km.

La Nave de Pietro Cascella
  Concluzia este ca atunci cand zbori departe de casa pentru petrecerea timpului liber sau mai ales a calatoriilor de afaceri, bucura-te de inchirierea unei masini, este o practica frecventa. Acest lucru iti da libertatea de a calatori unde vrei si cand vrei fara sa te bazezi pe transportul public sau taxi. Chiar daca ai acasa o masina frumoasa poti gasi optiuni atractive si de ce nu o poti considera un test drive in vederea achizitionarii uneia noi chiar de la New Kopel Group. Este scuza perfecta pentru a calatori intr-o masina de lux, eleganta, pe care ti-o doresti de mult timp in locul minivan-ului de familie. Poate esti ca mine, nu-ti permiti sa cumperi o masina noua in fiecare an, asa ca o masina cu o tehnologie moderna te incanta nespus. Pentru calatoriile pe distante mai lungi poti economisi costurile privind combustibilul pentru ca SIXT Rent a Car are doar modele noi, mentinute intr-o stare excelenta. La o simpla cautare pe internet poti vedea ca au peste 4000 de locatii in peste 100 de tari si mai mult de 180000 vehicule in toata lumea dintre care peste 50000 sunt masini premium. Trebuie numai sa introduci tara, orasul unde vei calatori si apoi sa-ti alegi masina si locul de unde vrei s-o ridici.
   La viitoarea calatorie in Abruzzo, la iarna,  vrem sa schiem asa ca o sa optam pentru un SUV pentru care zapada, schiurile, snowboardul, ustensilele de pescuit la copca sa nu puna probleme. Zonele de schiat de aici sunt comparabile cu multe statiuni din Alpi, Abruzzo are sute de kilometri de partii cu standarde excelente de zapada, iar vederile uluitoare la Marea Adiatica iti taie respiratia. Inchirierea unei masini are avantajul unui mod de transport care se potriveste cu natura vacantei tale si cu numarul de membrii ai familiei. Ai mijlocul de transport la indemana, poti face cate opriri vrei si mai ales unde vrei, urmezi traseul care-l consideri mai interesant sau poti sa improvizezi din mers.
   Sper ca experienta mea ti-a demonstrat o serie de factori care fac din inchiriere o optiune atragatoare. Pasul urmator dupa cunoastere este intelepciunea si daca dupa multe cautari ai ales locatia de vis pentru concediu, eu iti fac cadou cheia vacantei fara griji.
                                                             Distractie placuta!

15 comentarii la „Cheia vacantei fara griji

1. De cand a fost lansata campania Do The Rigfht Mix, acum doi ani. am tot incercat sa adaug un pic de # merspejos, #merscubicicleta sau #transportulincomun pentru a reduce emisiile de carbon. In acest concediu mi-am dat seama ca masina este esentiala pentru a ne putea deplasa unde dorim si inchiriind una putem sa profitam la maxim de timp, sa economisim bani, combustibil, sa ne simtim bine si sa ajutam #clima ! Pentru a contribui la o mobilitate urbana mai durabila ideal este ca sa combini diferitele moduri de transport, pentru fiecare călătorie. Ecuatia masina proprie versus masina inchiriata o vad redusa in urmatoarea diferenta in mpg+ uzura versus pret de inchiriere. Daca pretul de inchiriere este rezonabil nu vad decat avantaje.

1. Mi s-a intamplat sa gasesc companii de inchiriere care la fel ca si companiile aeriene au adoptat managementul randamentului. Acest lucru inseamna ca computerele lor pot readapta rapid preturile in functie de evolutia ofertei de autoturisme disponibile, si astfel rata de inchiriere este valabila numai in acel moment. Am apreciat faptul ca Sixt Rent a Car nu are aceasta politica de pret si ca are un pret fix, ma deranjeaza atunci cand vreau sa inchiriez o masina sa vad un pret si daca intru peste trei ore sa gasesc un alt pret, care este marit si niciodata nu am gasit unul mai mic.

1. Am mai apreciat la Sixt Rent a Car faptul ca nu au costuri ascunse de inchiriere. Acum doi ani am inchiriat o masina in Italia 110 euro pe trei zile, dar factura finala a cuprins mai multe taxe de care initial nu am avut habar:taxa pt a nu umple rezervorul cu gaz, taxa de 20%, taxa de aeroport, asigurarea impotriva furtului masinii si alte cateva taxe locale care erau scrise ilizibil. Concluzia a fost ca in loc de 110 am platit 280 euro, mai mult decat dublu. Despre calitatea masinilor inchiriate de Sixt Rent a Car nu am de spus decat lucruri bune, indiferent ce model alegeti: o masina dintre cele mai bine vandute, una care ofera mai mult spatiu sau una ce va ofera mai mult confort veti avea la dispozitie o flota tanara in noile standarde de mediu si securitate. Deviza lor este: "Low prices for great service"

1. Imi poti spune care este varsta maxima a masinilor din flota Sixt Rent a Car, la cat timp se face ITP-ul, daca au o linie telefonica in caz de accidente?

2. 18 luni este durata maxima a masinilor in flota Sixt rent a car Romania.
    Siguranta masinilor este importanta, ITP se efectueaza la 6 luni si in Romania masinile sunt dotate cu anvelope de iarna in perioada noiembrie- martie.
    Sixt are o linie telefonica 24h disponibila pentru cazuri de accidente sau deteriorari ale vehiculelor 021 9400.